19 Haziran 2013 Çarşamba

tencere tava

Akıl sağlığı olarak hiç de iyi günler yaşamıyoruz, ama umutluyuz, daha bir güçlüyüz ,içimizdeki "direnme" isteği, bugünlerde  de "durma" isteği aldı başını yürüdü, yok durdu, aman anla işte çapulcuyuz ! Zaten gavurduk biz, üzerine hem gavur hem çapulcu....

Twitterda yorum yazan her gence, anneemm, yavrum, canım  diyesim geliyor, yok yok tutuyorum kendimi...


Murat ile bir muhabbet bir muhabbet, genelde bak bunu gördün mü, gel gel Halk Tv, bak Ulusalda bu var şeklinde ama olsun...çArşı'nın esprileri, zaytung'a düşenler meselesi, bir de hastasıyız Red Hack meselesi, kulağımızdan çıkmayan "Lale hanım" derken ki, o sesi !!! Nihat Doğan'ı takibe başlayışım, Necati'nin konuşmasını sadece okuyup asla dinlemeyişim, şuncacık aklım var zaten... Fb listemdeki, aslında olmasalar oh çok iyi olur dediğim kişileri malesef farkedişim, Fenerbahçem, çArşı'ya "Beşiktaş sen bizim herşeyimizsin" diye yürüdükten sonra, diğer takımı adı ile söyleyişim, Berk Galatasaray bizim kardeşimiz mi diye sorduğunda gezi'den önce hööytt nerden çıktı diyen ben, gezi'den sonra iyi arkadaşız diye açıklayışım, artık tepki vermediğim için üzerinde Fener tişortu, rerererarara diyen kafası bulanmış bir Berk...Bu arada ben Göztepe formasını hayatımda ilk kez bu kadar yakından gördüm meydanda, üstelik yan yana omuz omuza...Bizi merak edip soranlara, durum kısaca budur...


Biz evde, Berk uyanıkken haber açmazdık, ilk günlerde izin istedim,Başbakan açıklama yapacakmış ilk kez konuşacak, dur bakayım ne diyecek diye, üstelik Berk çizgi film izlerken değiştirdim kanalı...Berk de pür dikkat dinledi, ben gıkımı çıkarmadan izliyorum, içimden geçenleri Berk duymuyor...

B: Bu kötü adam mı ?
N: Evet  ( evet dedim düşüncesizce, neden öyle dedin diye sormak aklıma bile gelmedi, otur sıfır ! )

Bir kaç dakika sonra ; 

B: Yeden kötü adamı alkışlıyorlar ?

Cevap vermedim, üstelemedi ama kıyamam zihnine kazımış. O akşam annemler Berk'i aldılar, biz de Murat ile Gündoğdu'ya gittik...

Ertesi gün oğlumuzu almak için annemlere gittiğimizde, meşhur röportaj vardı canlı, hani yanlı...Onu açtık Murat ile izliyoruz. Annem başladı saymaya sövmeye...Berk yine etkilendi... Pazartesi günü, ben telefondan girip bakmak istiyorum, o sırada Berk 'in de televizyon izlemesi lazım, yok hayıııııırrrr kötü adam çıkarsa diye korkuyor. Anladım yediğim haltı, üzerine saat 21.00 de tencere tavaya başladık. Ödü patladı, yeden yeden yeden diye...

Oturdum anlattım, o kötü adam değil anneciğim, o sırada kızmıştı ondan bağırıyordu, onu da sevenler var o yüzden alkışladılar. Ama o, bizi sevmiyor ondan tencere çalıyoruz...

Gururluydum hah açıkladım diye. Otur sıfır !!!

Çocuk sevgisizlik nedir bilmiyor ki ? 

Ertesi akşam tencere tava çalınırken, bağırmaya, ağlamaya başlayınca...Bir daha konuştum, ben tencere çalayım, siz aşağı inin korna çalın olur mu ? Çok sevindi en azından onun için oyuna döndü.

Ertesi gün, valla şu an vaaaay demek avmye gittiniz diyecek olanlara direkt cevap veriyorum, 4,5 yaşında çocuğum var,benim maddi imkanlarımda gündüz vakti kafasına güneş geçmeden oynayabileceği tek alan malesef avmlerde...Üstelik yaz okulu için mayo da almam lazımdı Berk'e...Neyse ya, gittik kardeşim...Orada, meşhur Ece ile karşılaştık, merak edenlerine, Ece 'ye kızgın Berk, onu kız dünyasına çağırıyormuş,ne demekse ?  artık Ece için şık giyinmeyeceğim diyor. Direniyor :) Demircan için şık giyiniyor, yeni ve tek kankası...Neyse, Ece'nin annesi, parka götüremiyoruz akşamüstü, çünkü orada başlıyor bizimkiler toplanmaya dedi. Onlar da bundan sebep gelmişler oyun alanına. Laf lafı açtı, dedim ne dedin, tencere tavaya...

"Atatürk'ü hatırlatıyoruz" ...

Aha dedim yaaa budur. O akşam ben de aynısını söyledim.... Başbakan konuştukça, bizim mahalle daha bir güçlü vuruyor tencere tavaya...Berk'ten yorum, 

Duy artık Atatürk duy !!!

Anlatamıyorum ben, anlaşıldı ,çünkü tam olarak doğruyu söylemediğimden olmuyor, eksik kalıyor açıklama, başka türlüsünü yapamıyorum ben, hep doğruyu söylüyorum çünkü Berk'e, ama bu kez tam doğruyu anlatmam için gaddar olmam lazım çocuğuma karşı...Sonuçta tam açıklayamasam da  artık korkmuyor, benim için önemli olan bu. 

Ama geçen akşam babası erken geldi ve oğlum çok sevindi...Murat zil sesini onuncu yıl marşı yapmış, işyerinden aradılar, ilk kez duydu telefonunun bu sesini Berk ,hayretler içinde sordu

B: Babaaaa, Atatürk mü arıyor seni ???

Ertesi akşam tencere tava çalamadık, çünkü çok uykusu vardı ama komşularım başlayınca, gözleri kapalı

B: Anne bizi aradı Atatürk, biz bu akşam çalmayalım...


Yıllar sonra, aslında anlamasan da, bu direnişin parçası olduğunu çocuklarına anlatırsın annem...Onlar da, vay be benim dedem de, babaannem de çapulcuymuş, soyumuz böyle derler...






21 yorum:

  1. çocukların dünyası ne kadar temiz dimi?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hem de nasıl, zaten "biz büyüdük ve kirlendi dünya"...

      Sil
  2. hahahah soyunu sopunu seveyim çapulcum benim.
    atatürk aradı da ayrı güzel off özlemişim lan bevkimi:) yerim

    YanıtlayınSil
  3. Atatürk aradı :) Bu kadar temiz büyüyen bu kadar sevgi dolu çocuklar nasıl kötü olsunlar ki. Peki o zaman neden bu kadar kötü muamele sonra da korku sokuyorlar yüreklerimize...

    YanıtlayınSil
  4. En cok Ataturk ariyor kismini sevdim..hemde cok sevdim :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hep diyorum ya, okulumuzun anlayışı sayesinde Atatürk'e bakışları, ben istediğim kadar anlatayım, okulda kazınıyor yüreğine....

      Sil
  5. Atatürk bizi duydu.
    Atatürk bizi aradı.
    Canım Berk'im sen çok yaşa.
    Ara çok uzun oldu Nil'im Özledik yazılarını...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Sevgi, yazabilecek modda olsam inan yazacağım, öpüyorum seni

      Sil
  6. Kimin akıl sağlığı yerinde ki!!!
    Topluca kafayı sıyırdık!

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Semi, hele dün akşamı anlayabilecek algım da kalmadı malesef :(

      Sil
    2. "İleri demokrasi" ülkelerinde olur böyle şeyler, kabahat bizde. Biz anlamıyoruz!

      Sil
  7. cocuk sevgisizlik nedir bilmiyor ki...
    iste hepimizin temel sorunu, bu saskinligimiz, bu halimiz bundan bence. sevisizlik nedir bilmiyoruz, bir insnin baska bir insan bunu yapacagini bile tahayyul edemiyoruz.
    Ah berkim benim be

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ah Gülçinim beee, anneme ciddi isyanımdı, sen insan ol insan ol diye yetiştirdin bak uyum sağlayamıyorum diğerlerine diye..Büyüdükçe insanlara kızacağıma aileme kızdım ben...Bizler herkesin evi bizim ev gibi sanarak büyüdük...Hele İzmirlinin işi daha da zor bilirsin...E bu durumda Berk de ileride bana kızacak sen bana insan ol dedin ama etrafım değil diye....

      Sil
  8. Atatürk'ün emanet ettiği gençlik. Berk'im sen çok yaşa. Sen annenin, Atamın, hepimizin gurur duyacağı bir insan olacaksın.

    Nil, Ece ler geldi mi? Berk Ece ile barıştı mı?Alp er tunga öldü mü? Issız acun kaldı mı? :D

    YanıtlayınSil
  9. nillllll nerdesin be yavrum ... özledik siziii

    YanıtlayınSil
  10. burdayım arkadaşlar, işyerimden giremiyorum, iyiyiz ama merak etmeyin, özledim sizi sevgiler...

    YanıtlayınSil
  11. grı gunler havadan mı gırı yasananlardan mı..ruhumuz grıye donmesın..huzur sızınle olsun...sevgıler

    www.kuzununannesi.com

    YanıtlayınSil