7 Mayıs 2012 Pazartesi

kitapmim


Bloguma kaç zamandır yan gözle bakıyorum, canım benim, aslında seviyorum seni, uzak kalışımız ilişkimize ara verelim tribinden değil, sırf benim denyoluğum..

Hemşerim mimlemiş beni, konu güzel,hah tam da Renk'imi mimleyeceğim türden ama hemşerim önce davranmış...Mimlenince yazmamak olmaz diyorum, ben diyorum, bana göre olmaz yani...Mimlerime cevap vermeyenleri ayrıca mimlemiyorum kafamda serbest bırakıyorum, gönül koymuyorum ama ben cevaplamalıyım,düşünmüş beni seçmiş,merak etmiş cevaplarımı diye, ben de mimlerken bu yolu izliyorum, ne yazacak diye merak ederek...


1-Ne sıklıkta kitap okursunuz ?

Ben bu konuda çok tuhafım, kitap okuma zamanım var artık. Şu sıra o zaman diliminde değilim, iki kitabım beni bekliyor ama ben de tık yok.Ayarım yok, okumaya başlayınca, o kitap bir de sarmışsa beni, bırakamıyorum, o hikayeye fazlaca dalıyorum. En son yaz tatilinde 5 kitabı, 3 günde bitirdim. İçinde çerez olanlar da vardı ama İskender ve Kürk Mantolu Mandonna da vardı.

2-En sevdiğiniz yazar/lar?

Sabahattin Ali'yi sevdim ama bir kitabıyla genelleme için erken,yazı dili bana göre ağır. Elif Şafak bir kitabını okudum ama çok sevdim tarzını, Ayşe Kulin gibi sardı beni, bekleyen kitaplarımdan biri çok sevmeme rağmen Ayşe Kulin..

Bir zamanlar Ahmet Altan yazsa da,okusam derdim,şimdi yazsa okumam. Malesef sapla samanı ayıramıyorum, hayat görüşüm ile değerlendiriyorum sanırım.

3-En beğendiğin Kitap/lar?

Beni çok fazla etkisine alan üç kitap var; Orhan Pamuk-Yeni Hayat, Sabahattin Ali- Kürk Mantolu Madonna, Elif Şafak-İskender .Yeni Hayat'ı lisedeyken okumuştum, hala otobüs yolculuğumda aklıma gelir okurken hissettiklerim ama Kürk Mantolu Madonna ve İskender bu blogu açmam konusunda cesaretim olmuştur.
Bir de "Belki Defne" diye Nihal Yeğinobalı'nın bir kitabını okumuştum, çok çok sevmiştim.

4-Yerli ve yabancı hangi kitapların yazarlarını daha çok tercih edersin?

Öyle bir ayrım yapmam, ancak çok fazla gündemde olan kitap beni iter, muhalefet ruhumdan. Yaşlandığımdan mı nedir, revaçtayken aldığım tek kitap Küçük Mucizeler Dükkanı gerçi ben almadım, almak istedim, Seçil doğumgünümde hediye etti, yuuuh bana Aralık'tan bu yana okuyacağım hala...Ayla'nın tavsilerini de not  aldım, bizim tatil ne vakit acep ? Bayılırım havuz kenarında kitap okumaya çünkü...

5- Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Seri şeklinde kitap okumadım sanırım hani bu da devamı niteliğinde.Ahaaa, her genç kız gibi ,seri tabi yaa,hepsini okudum, hey gidi,"Bir Genç Kızın Gizli Defteri" ve Yaş Onyedi hey beee, kulakların çınlasın Yaso...
Seri olmasa da, bağlantıyı kurduğum, Ayşe Kulin gibi ne yazdıysa okumaya çalıştığım, hayranı olduğum yazarlar var.

6- Daha çok hangi tarz da okumaktan hoşlanırsın?

Hiç sevmem nedense, bilim-kurgu ve korku konulu kitapları.
Buna rağmen cinayet konulu kitapları severim, katilin uşak çıktığı...
Psikoloji ile ilgili kitaplara bayılırım, Nilhan'ın en son önerdiği ve okuduğu kitap tam da sevdiğim türden, içine girebileceğim,belki ağlıyacağım ama o satırları okurken kendimi sorgulayacağım bana adım attıracak kitapları...


7-En son hangi kitabı okudun?

 İskender ve Kürk Mantolu Madonna'yı arka arkaya okudum.


8-Şu anda hangi kitabı okuyorsun?


Küçük Mucizeler Dükkanı ve  Hayat duruyor, beni bekliyor.


9-Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?


Benim bildiğim ve takip ettiğim çok fazla sadece kitap konulu blog yok. Ama takip ettiğim can bloggerlardan, not aldığım çok kitap var.


10- Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?


Eğer herşey üzerime çok fazla gelmişse o kitap beni kurtarır, unutturur o anı. Severim kitap okumayı, vakit geçirmek için hiç okumadım, özel vakit ayırırım okumak için...Bir de tuhafım dedim ya o saat gelecek illa okumaya başlamam için, bir de eğer mümkünse bir arkadaşım, eşim benden önce okusun, yaşanmışlığı olsun kitabın, okurken bir yerine çay damlasın mesela, o çay lekesi bile götürür beni uzaklara... Şimdilerde tavsiye kitaplarda o hissi yaşıyorum, o ne düşündü diye...


Ben de yeni keşfettiğim taze bir blogger'a yolluyorum bu mimi; Umutlu Bir Gün'e





Yazdım yazdım ama kitap işte yaa, Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ni ve Yaş Onyedi'yi hatırladım ya, orada kaldım aslında ben...Yaş Onyedi..Hey gidi be,hislendim ...

Şimdi kulağımda Kimler Geldi Kimler Geçti çalıyor, dostlara...Asla ayrılmayız dediğimiz dostlara...Yine de o güzellikler için sağolun, gülümseyerek hatırlanan her ana...İpek Ongun'a...ve şu anki hislerime vesile olan Hemşerime...

Onyedi yaşımızda da farklı biçimde kalbimin ta ortasında olan Şipşakçıya...

Amaaan bee yaşlandım, utanmasam ağlayacağım şimdi...

22 yorum:

  1. yorum yazmada bugün kötüyüm.
    sistem müsaade etmiyor.
    postunu çok sevdim.
    sıcak.
    iskender'i sevmeni daha çok sevdim.
    anne, teyze, babaların okuması gereken bir kitap:)
    teşekkür ederim beni yarı yolda bırakmadığın için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cüneyt; İskenderi sevdim aynen senin sevdiğin gibi...Adı gelmiyor aklıma ama en çok teyzelerini sevdim...Üzüldüm ona ben...

      Seni yarı yolda bırakmam hemşerim, ayırmam da üstelik ben o ka diyeyim:)

      Sil
  2. Nil ben çok etkilendim bu postunda. İlginçtir sen nasıl yaş onyedi de takılıp maziye daldıysan ben de son okuduğum kitaptan sonra lise yıllarıma dönüp en samimi arkadaşıma takılı kaldım. ben çok özledim lise yıllarımı.

    senin okuduklarının da çoğunu okumamışım. bir de kitap okuyorum diye hava atıyorum. peeh.
    dur bakim benim mimde ne çıkacak :D
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilhanım, dün gece gördüm postunu, çok etkilendim çağırsam gelemiyecek dostlarım demenden...On kere denedim yorum bırakmayı olmadı kabul etmedi,sinir oldum. dünden beridir o lafı düşünüyorum...Etkin altında kaldım...Ama bir türlü duyaramadım

      Ben de seni çok öperim...

      Sil
    2. Yalnızım dostlarım yalnızım yalnız :D

      Sil
  3. Hey küçük hanım:)
    lütfen mim cevaplarken sataşma yapmayalım:))

    Evet yaş onyedi kitabını okumasam da eşimle tanışıp ona aşık olmam için peşimde gezip sonrasında da aşık olduğum yıllar demektir.
    Daha on yediyken...:)
    Ne güzeldi aklımız bir karış havadayken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır küçük hanım denmedi bana,hehe hoşuma gitti:)

      harbiden ama yaaa, ne güzeldik tam da yaşı, geçmeyen bir sene 18 olduk da ne oldu işte,hey gidi yaaa

      Aşk hikayeni dinlemek isterim:)

      Sil
    2. :)
      Aşk hikayemi :))
      öyle kendi aramızda yaşadığımız ve bizim ayrılmamız için onca tuzak kurulmuş (bu doğru) ve evlilik ve çocuklarımız.
      Peki evlilik aşkı öldürür mü,şöyle ki bence öldürür.Çünkü aşk yaşanır ve biter.Sonrası sevgi,saygı ,hayat telaşı denilen boyuta geçer.Normal olanı bu.Hani evli olupta ben hala deli gibi aşığım derlerse bu yalan olur.
      Ben bunu eşime de anlatınca biraz kızıyor ama doğru bu.
      Başka birşey ve şimdiki boyut bence daha güzel.
      Daha neler neler.:)

      Sil
  4. Nil' im tatlı yaşlı(!)romantik çıtırım benim. :)
    Senin cevapların da süper Hypo' nunkiler de öyleydi. Demek sen de mimleyecektin beni... Yahu sen de öyle diyorsan yazmalı yoksa çok kızacam kendime. İlk fırsatta bu mimi ikinizin de şerefine havai fişenkler eşliğinde cevaplayacağımdır.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renk'im, canım benim, çıtırlığımızı yerim:))))

      Bekliyorummmmmmmm:)))

      Sil
  5. ne güzel yazmışsın öperim yavrım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amanın pek teşekkür ederim beğenmeni seveyim, ben de öperim.

      Sil
  6. Canım benim, bak yine haber vermedin, hadi bir bakayım demişken postunu fark ettim :(

    'Bir Genç Kızın Gizli Defteri', bizim sınıfta bütün kızların elinde gezmişti, sahiden ne günlerdi, ne hislerdi. Büyümek,yaşlanmak ne zor değil mi? Nedense bir tuhaf oluyorum her defasında hatırlayınca o ilk gençlik hallerimi.

    Belki Defne'yi merak ettim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, dedim ya en kısa sürede cevap yazacağım mime diye ???

      Aynen yaaa benim yaş senden daha ileri olduğundan daha tuhaf oluyorum.

      Umarım evdedir kitap, zevkle yollarım.

      Sil
  7. İpek Ongun diyerek beni hangi yıla attın bir bilsen:))

    Bende bilim kurgu,fantastik sevmem banane ya okumam diyenlerdenim.Bir kere denedim şimdi kurturamıyorum o türden kendimi ve karar verdim kasmak yok bu sene fantastik yılı ilan ettim kendim için piyasaki kitapları okuyup üfleyeceğim.Bu sabah arkadaş elimde kitabı gördü haa Büşrada okuyor bunu dedi(kızı 16 yaşında)bir kahkaha attım bir görsen yoksa yoksa ben ortayaş krizine mi girdim ne dersin.Şaka bir ya artık ben seviyorum bu türleri.Psikoloji ve felsefe favorimlerim benim lakin bu aralar galiba gerçeküstü olsaylara,sahıslara ihtiyacım var benim.

    Yüreğine sağlık ayrıca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylacığım, bilmiyorum tabi ama hissediyorum, dün hissettiklerimi hissetirdiğimi...

      Hadi yaa,deneyeyim o vakit :) Ayrıca ne krizi yahu, taktın kanımca sadece:))) Kendiyle dalga geçebilmek erdem bence, Tontalağımın yaşlanmayacak annesi:)(Nilhanımın da diline düşmüşün seni mimlerken orta yaş krizindeki Ayla demiş çok güldüm)

      Doğru yaa, gerçeküstü olaylar iyi gelir, kafa dağıtır.
      Çok teşekkür ederim canım benim, hepimizin yüreğine sağlık.

      Sil
    2. Aman aman Nil gerçekten şaka yapıyorum:))kendimle dalga geçmeyi severim.Evet Nilhan'ın yazdığına da çok güldüm.

      Sil
    3. şaka yaptığını gayet iyi biliyorum canım benim, yoksa kadın doktora ne diye kıskanç diyelim :)))Takılıyoruz hep birlikte başlattığın dalgaya :))

      Sil
  8. Çalışkansın şu mim konusunda, ne diyeyim sana:)
    Benim bekleyen mimler hala bekliyor:))
    Kitap konusu benim en zayıf olduğum konu. Arada okurum ama tiryakiliğim yoktur.
    Kitap kurdu insanları saygıyla selamlarım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heee biliyorum bekleyen mimlerin bekliyor :)))

      ben de bloga yazmaya üşenir oldum, hazır konu gelince hemen yazıyorum:)

      Aynen ben de kitap kurtlarını selamlarım..

      Sil
  9. güzel bir mim.cevaplarda güzel.beğendiğin kitapların hiç birini okumadım aklımda olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Bu mime verilen cevaplardan başka bloglarda ben de notlar aldım kendime:)

      Sil