23 Kasım 2011 Çarşamba

bedelli...

Yazmış yine hemşerim...Yılmaz Özdil'e bayılıyorum,bayılıyorum.

Bana gelince; bu olay iki dudağın hadi karşındaki kişiyle dört dudağın arasında.İsterlerse çözülecek,savaş bile olmayan oyuna, oğlumu kendi ellerimle göndermek istemiyorum.Öyle kolay kolay bu konuda ,vatan sağolsun diyebilecek değilim...Eğer, oğlumun askere gideceği dönemde,bedelli devam ederse ve isterse ne yapmam gerekirse yaparım.Ama haksızlığa karşıyım ben.Eminim, Murat'ın ve benim yetiştirdiğimiz Berk,askere gidecektir.Haksızlık yapan tarafta olmaz benim oğlum.Ama hayat işte,o günler ne getirecek bilmiyorum...


Tek dileğim,sorun diye dayatılan oyunun, düğmesine basılıp bitirilmesi...Kararı Berk verecek askerlik konusunda.Anne yanım; göndermem asla  veririm parayı diyor.Nil yanım; hayır o parayı geleceğinde kullanırım,yok öyle ya canını ya paranı,herkes yaptı o da yapacak diyor,anne yanım  ve Nil yanım ise bir türlü biraraya gelmiyor...

Sırf paran olmadığı için öldürülmeyi,sonra da şehit oldu denmesini hiç bir yanım kabul etmiyor...Olay bu noktaya geldi sonunda ,ya canını ya paranı...

3 yorum:

  1. Nil;
    olayları ben şöyle de algılıyorum aslında.
    Ne kadar kaçarsak kaçalım kaçamayız ölümden.Yakamıza yapışmışsa bu her türlü yoldan ölürüz.Bu benim inancım.
    Yani çocuklarımız ölecek diye askere göndermemek olmaz.
    Hiç kimse çocuğunun ölmesini istemez.

    Asıl olay;ben bedelli askerliğe karşı değilim.
    Eğer söylenilen kaynaklara para aktarılacaksa hiç karşı olmam.

    Zaten 30 yaşına gelmiş bir insanın bedelli olması da daha mantıklı gibi duruyor.
    Asıl olması gereken ergenlikten yeni çıkmış gençlerin asker yapılmaması.
    Bence yanlış olan bu.
    Askerlik profesyonellik isteyen bir durumdur.
    Çok insan mı,yoksa işini iyi bilen işinin erbabı insan mı?

    Yılmaz Özdil yazısına henüz bakmadım.
    Şimdi okuyacağım sizin sayenizde.
    Sevgiyle:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili g;

    Çok haklısın,ölümden kaçış yok ki...Ben de normal şartlarda bedelliye karşı değilim,kardeşim yurtdışında ve bedelli yaptı.Var ailemizde yani:)

    Ama benim asıl kızgınlığım,çözümü olan bir sorunun çözülemeyip,sadece istekler halledilsin diye ölünmesi.Tamam kaderi öyleymiş ama o kadere yapılan katkıya benim isyanım.Bu bedelliden sonra,şehitler parası olmayanlar olacak.Madem dedikleri yerlere aktarılacak inşallah aktarılır,ki aktarılacak yerler gazi ve şehitler yani yine aynı sebep!ten gazi ve şehit..Düşürselerdi o zaman bedelliyi 20 yaşa,daha makul bir bedele,bakalım vatan aşkıyla giden olacakmıydı askere...

    Dediğin çok doğru,vatan borcumuzu hepimiz kadınlı erkekli ödeyelim,askerlik profesyonel biçimde yapılabilir.Çözmek isterlerse,eşit adaletli her türlü her konuyu çözerler ama bize düşen hep eleştirmek,üzülmek ve malesef zorla yerine getirmek oluyor.
    benden de sevgiler

    YanıtlaSil
  3. eşim mardinde kardeşim şırakta yaptı 6 ay yaptılar ama 6 yıldan beter geldi bize o süre.. bedelli olursa varımı yoğumu verir gönderirim.. gitmemesi için elimden geleni yaparım.. oğullarıma bişey olduğunda vatan sağ olmuyor terör sağ oluyor..

    YanıtlaSil