9 Ocak 2012 Pazartesi

doktollal iyi birisiydir

Perşembe günü hafif ateşlenmişti Berk , akşamı da 38.7 oldu. Cuma günü süper, ne ateş, ne halsizlik. Dedim ki grip bu ! Okuldan arkadaşlarla fasıla gidecektik,e oğlan da iyi, Murat ikiletmeden git tabi ben idare ederim demişti,annem bize gelsinler dediydi. Yani ilk kez evren bana süper yardımcı olduydu.

Cuma akşamı arkadaşlarla olmak bana çok iyi geldi. Götürdüm rakıları. Garson siparişi alırken, herkes rakı deyince, ooo bravo dedi, anında ters baktım, sinir oluyorum bu erkeklerin vay be kadınlarda yapabiliyor muhabbetlerine, bir de şakır şakır yağan yağmurda sigara içecek alan yapmamalarına kızdım, bunların dışında herşey çok güzeldi. Arkadaşlardan bazıları geceye devam ettiler, ben külkedisi olduğum için onikide ayrıldım onlardan. Eve geldim, Murat dahil uyuyor,normalde ikiden önce yatmaz. Ben de yattım, sabah saat dört, Berk seslendi, su istiyorum, verirken yanağına değdi elim, baktım ateşli,ölçtüm 39 ! Haydaaa, içimişim rakıları,uykum var,oğlum beni beklemiş ateş için. Görev başında içilmez ki be kadın, annelik görevinin mesai saati yok ki, verdim pedifeni. Yarım saat bekledim,ölçtüm ateşi, yok düşmüyor. Kırk dakikayı geçti,yok düşmüyor. Bir ölçü daha verdim ilaç, sabah saat 06.00 da 37 oldu. Arada Murat'ı uyandırdım, sirkeli su yapalım diye, Berk istemedi, Murat da hemen sızdı ,ben sabahladım.


Bu ateş normal değil ki, demek ki iltihabik bir durum var, doktora gitmeli. Aldık randevuyu gittik. Bu arada sabah uyanınca Berk, okula gitçeeeem, öletmenimi gölcem diye ağladı ! Tatil olmasına normalde, yihuuu diyen oğlum, aşık olduğundan dolayı okul için ağladı ,sonra da babası için ağladı,babası nasıl olduysa aradığımızda geliyorum dedi, geldi. Beraber gittik doktora.

Ahmet Bey bizi hayrola, Berk gayet iyi görünüyor diye karşıladı. Ben elimde daha önceden aldırdığı,kullanmaya gerek kalmayan  Ceclor antibiyotik şişesi, sanırım antibiyotik alacak, perşembe ateşliydi, cuma gündüz hiç ateşlenmeyince grip dedim, akşam ateşlenince yok iltihabik bir durum var dedim, yine de son söz sizin dedim. Kaşındım yani ! Bravo dedi ama bir gece daha kontrol et dedi. Yok ben kararlıyım, teşhisi koydum ki, o antibiyotik verilecek. Ateşlenmedi akşam, ama halsiz, öksürüyor, yok dedim ben vereceğim, başladık antibiyotiğe.

Doktordan çıkarken, yan gözle ona iğne yapan hemşireye baktı; "bugün doktol iyi bi gün " dedi. Kız çok güldü. Doktora gitmeden önce Berk'e, eğer boğazların çok iltihaplandıysa,iğne olabiliriz demiştim. İlla hazırlayacağım, olmayınca sevindi.

Antibiyotiği bu sabah verirken, annee bu çok güzelmiş,yerden aldın dedi. Ahmet Amcan verdi dedim, "ben doktollalı sevelim, doktolla iyi birisiydir" dedi.

Dün akşam, herkes yerinde yatacak kararı aldım,Berk'e de anlattım. Bak benim boynum ağrıyor burada yattığım için, ben de yerimde yatmak istiyorum, sen büyüdün, artık helikopter sınıfındasın. Çekyatı koltuk konumuna getirelim, burada hikayemizi okuruz,sen yatağına ben yatağıma dedim. Tamam dedi.Bu kadar kolaymış. Banyodan sonra, direkt yatağına yattı, ben de oyuncak rafının kenarında,gayet rahatsız kitap okudum. Hadi dedim,hikaye bitti, ben içeriye gidiyorum, sen uyu,seslenirsen gelirim. Eğer ben uykuda seni duymazsam,sen gel beni uyandır dedim. Daha 10 dakika geçmeden sızdı. Oh dedim, bu kadar kolaymış.

Sabaha karşı yine saat dörtte, otomatik oğlum, annneeee diye ağlayarak seslendi. Eminim ki bir iki seslendi,cevap alamayınca ağlamaya başladı. Tuvalete gidelim,kalnım ağlıyo dedi. Tuvalete çıkamadı cidden karnı ağrıyor. Annee babamla uyuyalım dedi. Haydaa, iyi dedim. Murat gayet horul horul uyuduğundan, "bulası çok gülültülü,odamıza gidelim" dedi. ya sabır,gittik. Bulada yatalım. Ulan çekyat, koltuk konumunda neyse dedim sızar, yatağına yatırırım. Ben önce sızmışım, boynum ağrıyor diye yatağımı istemiştim ya, şimdi her yanım ağrıyor.

Yok ya, zaten kendi yatağında yatıp, burası benim odam diyeceği günler gelecek, akşama çekyatı açayım da birlikte yatalım.



N: what is your name ?
B: may naymis Fılançesko Bernullii
N: olur mu Berk  diyeceksin
B: off anneee
***
N:Berk, tavşan nasıl söyleniyor ?
B: ben rabilit değilim,ben Berk Kınaycıyım anneeee

Not: Dişlerimiz sebebiyle tavşan diye sevildiğine tepki veriyor ama çok güldüm hem cevap veriyor,hem tepki veriyor:)))

21 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Fılançesko Bernullii ye :) ayrıca tebrikler rakılara rağmen 4 ten sonra sabahlayan annesine :)

    YanıtlaSil
  2. Hahah , ay çok gülüyorum bunların ingilizce patlatmalarına .
    Bugün bizde evdeyiz, bademlerimiz şişmiş:)) Gecmiş olsun

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun Nil, kış tabi hava da gidip geliyor sürekli soğuk sıcak, tuhaf. Normal çocuğun hastalanması. Sana da geçmiş olsun. Dikkat et kendine de sen de hastalanma... Bu arada sanırım bu yaşlarda hikayeler anlatmaya ve kendilerini de hikayeler içinde canlandırmaya başlarlarmış... Biz yalan söylüyor sanırmışsız ama onlar aslında sadece canlandırma yaparlarmış. Çocuğun tüm dünyası bu arabalar tabi dimi :))

    YanıtlaSil
  4. Bu arada hem dünyanın en zor işini hem de 24 saat kesintisiz yapıp hem de kendini ihmal etmediğin için bence sen o oskarı %1500 hak ediyorsun. Affferin sana :))

    YanıtlaSil
  5. Çok çok geçmiş olsun Nil,havalardan herhalde çevremdeki herkes hasta.Yerden aldına takıldı gözüm Eray da öyle der yerden aldın anne:))Bu arada ingilizce dialoglarınıza da bayıldım

    YanıtlaSil
  6. Esra; sorma sızarım korkusuyla kastım,eh dedim iyi ki bir eğlendik ama alnımın akıyla sabahladım:)Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Hayat,hani türkçeyi süper kıvırıyoruz,ingilazcayla tam süper oluyor:) Size de geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
  8. Renk'im, evet hayal dünyası çok geniş,bazen o hayale ortak oluyorum bazen böyle öğretici konumundayken hi fırancesko diyeceğime,sen Berksin diyorum:)

    İnsanın anneliğinde kendine hep zaman ayırması gerekiyor ruh sağlığı için ama üç senedir ilk kez akşam dışarı çıktım, toplasan kızlarla 4 ü geçmez çocuksuz gündüz takılması, olmuyor hep bir kapris,hep bir sen annesin durumları oluyor,aman sefam olsun ohhh kimbilir bir daha ne zaman rakılarım:) bebeğin ilk iki senesinde kendine vakit ayırabilen tüm dostlarıma helal olsun diyorum, baştan koyacaksın kuralları ama zor be olsun böylesi de güzel.böhüü

    YanıtlaSil
  9. Ayla, ben de takılıyorum öyle seni okurken,mesela Eray da Berk de "ebet" diyor.Hoşuma gidiyor aynı şeyleri yakalamak:)

    İngilizce dialogları için o hafta ne yaptılarsa evde tekrar edelim diye bildiriyorlar,tekrarlarda komik anlar yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun canım, anlaşılan blog anneleri nöbet tutuyor, kolay gelsin ne diyeyim:)

    YanıtlaSil
  11. Sağolasın Fadişciğim, geçsin bitsin artık inşallah

    YanıtlaSil
  12. çoooook çok geçmiş olsun rabilitime benim..
    bitmedi bu hastalıklar bir türlü:( valla beni bunalttı. biri iyileşse birisi başlıyor..

    YanıtlaSil
  13. Çok sağol Özgem, başladı kış ne yapalım:(

    YanıtlaSil
  14. Kuzuya çok geçmiş olsun.. Kış bitsede bitse şu hastalıklar :(

    YanıtlaSil
  15. Sağol Elifim,bağışıklık kazanıyorlar diyelim, avunalım

    YanıtlaSil
  16. benim kuzu da hastaydı,ateş ve acilde geçirdik iki gün önce.
    Size de geçmiş olsun.Okullu çocukların (kreş)kaderi bu.

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun. Annelerin işi hastalık durumunda çok daha zorlaşıyor.

    YanıtlaSil
  18. Gezginim, size de çok geçmiş olsun.Malesef öyle :(

    YanıtlaSil
  19. Semi'nin Mutlu Elleri;teşekkür ederim, aynen çok zorlaşıyor,annelik zor zanaat zaten :)

    YanıtlaSil
  20. hep babaya bir laf, bir sokuşturma:)
    adamı kaldırsan nöbeti o tutar.
    yok oda gürültülüymüş de. yani ben eşini de çok seviyorum. adam ne yapsın?
    berk'in başında o da nöbet tutardı.
    zaten sana benzeyen bir çocuk vermiş, adam daha ne yapsın?
    şaka bir yana çok geçmiş olsun, üzüldüm:(

    YanıtlaSil
  21. Hypo; şaka bir yana mı :))) alttan alttan laflar geldi buraya:)))hahaa benim yazdıklarımından laf soktuğumu bir sevdiğin eşim pardon çok sevdiğin,(taraf tutmak budur işte :P ) bir sen çıkarıyorsun nerden çıkarıyorsunuz kuzum:)))

    not: gürültüye laf sokmadım stop.Berk'i anlattım stop
    nöbet olayında ise direkt daldım stop :) o da öyle dedi, sen tuuyorsun nöbeti zaten dedi stop:)

    YanıtlaSil