20 Ocak 2012 Cuma

ordan burdan -dört-

eve dönüş...

Berk efendi cuma akşamından beri anneannesinde kalıyor, annem memnun, babam memnun ,Berk memnun. Zavallı kocam ve ben kovuluyoruz, istenmiyoruz ve otoritemiz sıfırlandı.

Hatta babasın adı artık; Muyat Çaymak oldu.O derece benimsedi orada kalmayı, hadi gidin demeler, hatta evinize gidin demeler...Ama bugün eve dönüş var.
Annem biz getiririz dedi. Yok artık dedim, o kadar da değil gelecek. Tabi ki kendime değil güvenim,yarın Ela'nın doğumgünü var, Elif ve Ege bizi evden alacak diyeceğim, yoksa nah getiririm Berk'i eve :)Pazar günü de güzel bir program daha yaparsak bizi kabul eder yine herhalde:)))

Bu haftanın en komik olayı, ananem yapsın, ananem getilsin diyen beni iten Berk efendiye,  dur canım yaparım diye destek olan, beni dış kapının mandalı yapan annem, çarşamba akşamı Berk'e oğlum annen üzülüyor annen yapsın dedi. Ben de o gece umursamıyorum çünkü Kuzey var. Meğer arka odada da Süleyman varmış. Annem onu izlemeye çalışıyormuş. Hehee ben izledim çünkü Berk asla beni kabul etmedi. Arada, kendinden başka muhteşem Süleyman'ı kabul etmeyen babam, salonda istediği şeyi izlemek için, Murat'a ayıp olmasın diye mutfakta bana gitsenize evinize be dese de, ben oralı olmadım. Ne de olsa anama çekmişim, dizi için anında satabiliriz:)))


lohusa şerbeti...



Babasıyla resim yaptılar. Murat ikide bir kalemtraş istedi, kalemi güzel boyamıyormuş. Başka renkle boya, yok olmaz. Oturup ciddi ciddi boyama yaptı.

Burada görünen kırmızı çay, lohusa şerbeti. Geçen hafta ömrümde ilk kez, Çiçek'lerde sıcak lohusa şerbeti içtim,genelde soğuk ikram edilirdi. Bayıldım. Aktardan eve de aldım. Zaten ilk içtiğim anda kırmızı diye, Berk'in hoşuna gider demiştim. Dün akşam üçüncü bardağı bitirince, ki bardak buradakinden büyük, ya ne işe yarıyor acep diye baktım. Tamam önce bakmam lazımdı ama sonra baktım alla alla. Nasıl sevindim anlatamam, içinde tarçın, zencefil, havlıcan ( o da ne bilmiyorum) karanfil varmış. Bir de çok çok şeker. Ama gribe, boğaz enfeksiyonuna iyi geliyormuş. Şimdi bunları bilip yapsaydım, Berk yarayacak diye içmezdi eminim. Oysa ben ısrarcı olmayınca üçer beşer götürdü. Aktardan yeniden almaya karar verdik, bu arada ben fıstık almıştım üstüne Serkan'ın bize ikram ettiğini fıstık sanmıştım meğer dövülmüş cevizmiş. Onu da kaktırabilsem Berk'e süper düper olur.

lohusa şerbetinin faydalarını burada okudum.



dıkşın dıkşın...


bu şekilde dans ediyorlar


Yeni bir dönemimiz başladı.

B: baba hadi beni öldür
M: nasıl öldüreyim
B: bölee palmağınla dıkşın dıkşın...

Önce çok etkilendim. Neden ya, neden diye. Araştırdım, dostlarla paylaştım. Gamze'nin pedagog yeğeni "ne kadar yasaklarsan,tepki verirsen o kadar ilgisini çeker, sen ona istediği oyuncağı (tabanca) almazsan, hayal gücünü çalıştırıp, herşeyi tabanca yapar" demiş. Berk okulda arkadaşında tabanca gördü, biz de gördüğünü gördük. Önce çok kızdım ne alaka, niye almışlar diye. Annem, senin de vardı, istemiştin aldık, psikopat mı oldun dedi. Bu konuşmayı Yeliz'e söyledim, "anne yüreği işte konduramıyor" dedi:))) Şimdi kafam karıştı Gamze'ye göre üstünde durmamam lazım, normalmiş ama o da çok içerlemiş kolay kabul edememiş, su tabancası almışlar, iki günde bırakmış elinden. Yeliz'e göre düşündüğümde ise;  ya bana çekerse :)))))))))

Şaka bir yana tutturursa tabanca diye, almalı mıyım, oysa geçen yaz parkta oğluyla ses çıkaran ışıklı tabaca ile oynayıp öldü numarası yapan kadına, öküz gibi bakıp,gözlerimle dövdüğümü ve  kadının bana gülümsemesini hatırlıyorum.Şimdi eminim gülerken "gelsin başına da gör" diyordu.

Birini haksız yere yargıladığımı geç de olsa anlayınca çok utanıyorum ama her tecrübede biraz daha büyüyorum aslında, bir daha yapmıyorum en azından tabanca konusunda yapmayacağım.

Şu söze de bayılıyorum;

incir reçeli filminden,o filmi de çok sevmiştim.

"Asıl ucuz olan ne biliyor musun; beş kuruş vermeden savurduğunuz yargılarınız! "


17 yorum:

  1. manyak! çok rica edeceğim ikili görüşmelerimizi bloga taşımayınız nil hanım. yoksam çok fena dıkşın dıkşın yaparım! :P

    YanıtlaSil
  2. Nil,
    ben de çok karşıyım tabancalara ya da öfkeli, şiddetli çizgi kahramanlara ama erkek olunca bunlar kaçınılmaz oluyor galiba, aynı şekilde kız olunca makyaj yapmak istiyor 3 yaşındaki çocuk mesela. Benim düğünümde o zaman 10 yaşında bile olmayan yeğenimi bir gördüm, yüzünde benden fazla makyaj, acayip kızdım ablama ama öğrendim kendi yapmış, ablam sil dediğinde de kendini ordan oraya atmış! yani evet engel koymak daha çok merak uyandırıyor çocukta ama teşvik de etmemek gerekiyor bence. Kayıtsız kalmak en iyisi o tabancayla oynadığında.

    incir reçelini izlemedim ama sözü çok sevdim. ayrıca oğlan çok geç yatıyor, kuzey güneyi iki haftadır izleyemedim :(

    YanıtlaSil
  3. Arada bir bir kaç gece kalacağı bir yer olması iyi bir şey dimi aslında. Yani evet özlersin ve hatta içerlersin tercih etmesine ama sen de biraz dinlenirsin bir anlamda(diye boş mu konuşuyorum acaba, bekara boşanmak kolay hesabı ) Ama anneyle dizilerinizin çakışması ve en azından burada karlı çıkman çok süper olmuş, çok güldüm :))
    Lohusa şerbeti hiç içmedim, ama deneyeceğim bakalım bence de güzel mi :))))
    Son olarak yargılamaktan kolay bir şey yok ki Nil. Hesapta ben de çok karşıyım ama ben de yapıyorum ve haksızlığımı idrak edince de bir o kadar utanıp üzülüyorum ama yapıyoruz ben kuzucum... Ben de minicik kız çocuklarının tırnaklarında oje görünce kızıyor(d)um misal.... Kısmet :)

    YanıtlaSil
  4. Yeliz, merak etme herşeyi yazmıyorum,yazmayacağım :))))))))))

    YanıtlaSil
  5. Esra, şu üç senede neye asla yapmam dediysem teker teker yaptım, oğlumla yaşamak büyük konuşmamayı öğretiyor ama öğrendiğimi unuttuğumdan büyük kararlar alıp, büyük konuşuyorum. Hala almam da almam tabanca diyorum,bir iki hafta önce öldürcem diyince, çok ayıp diyordum, eliyle dıkşın yapınca kızıyordum, bu ruh halinde Gamze ile konuşunca rahatladım.Şimdilik tabanca alın demiyor Berk ama hadi beni öldür dediğinde ya yumulup gıdıklıyoruz, fazlaca elimizle dıkşın yapmamaya çalışıyoruz. Hadi dediğinde kayıtsız kalmak da kolay değil, oyunu başka şekle dönüştürüyoruz. Malesef daha Ben10 diye bir karakter var onu hiç izlemedik daha ama eminim günü gelecek,şimdilik baby kanalları, disney junior falan takılıyoruz ama sağlıkla büyümeyi nasip etsin Allahım, o vuruşlu dövüşlü çizgi kahramanların da sırası gelecek malesef. Öldürmek ve tabanca bizim bilgilerimizle kötü, onların hayalinde yok etmek, ve isteynce bir daha yerine geri gelmesi .Çünkü sordum öldürmek ne demek, gidiyo yok ettim dedi,ama giderse üzülürsün, bak anne geli gelcek tabi üzülme dedi. Arabasını yere attığında canı acır ama diyen bir annesi olunca hayaller ve gerçekler bir türlü kavuşmuyor sanırım:)

    Kız çocuk konusunda da haklısın, istiyorlar ruj oje. Okulda öğretmenini ruj sürerken gören Berk ertesi gün sülsene kılmızı kılmızı demiş, bana da sür dememiş kız olsa kesin diyecekti sanırım.Nasıl biliyorlar nasıl ayrılıyorlar garip değil mi?

    YanıtlaSil
  6. Bu arada çok birşey kaçırmadın konularda, her hafta karakterler beni şaşırtıyor. Benim favorim Kuzey ve Ali :) Bir de aslında Simay'ı oynayan kızın tipi hepsine basar ama kötü ya, ters geliyor.Oyunculuk süper ama.Güney'e deli oluyorum bir de anneye, böyle insanlar varsa gerçek hayatta olmasınlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Renk, kesinlikle iyi bir şey. Ama programı ben yaptıysam ve bir geceyse :)) dengemiz şaştı valla, hastalıktan ötürü olunca, bir de tüm gün evde olunca, inanılmaz kapris yaptı bize. Neyse bu akşam eve dönüyoruz:)

    Lohusa şerbetini bence denemelisin:)

    Kız çocuğa gelince; hayatta hiçbirşeye nedenini bilmiyorsan eğer kızmamayı öğrenmemiz lazım ama duygusal insanlarız biz,kızarız söyleniriz:) Bir de bir arkadaşımdan duymuştum, kınama kınadığın şey başına gelir. Bu laftan oğlum doğunca çok etkilendiğimden bütün gayleri seviyorum artık, valla :)

    YanıtlaSil
  8. asla asla demicez biz anneler:)) dıkşınnn..

    YanıtlaSil
  9. Artık bazen oturup düşünüyorum böyle şeyleri kısıtladıkça daha çok yapıyor.o yüzden bazen ilgilenmiyorum ama belki de bir süreç birkaç ay önce elindeki herşeyi silah olarak kullanıyordu çerçeve altlıkları felan ama artık vazgeçti huyundan bazen anne ben öldüm diyor onu da anlamıyorum nerden öğreniyorlar bunları umarım oda kısa sürede geçer bakalım sırada neler var ama gerçekten şunu anladım bazen yasakladıkça bazı şeyleri daha çok yoğunlaşıyor artık eskisi kadar takmamaya çalışıyorum neyseki huylarından bir müddet sonra vazgeçiyor.
    Bu küçük adamlarla işimiz var sorma.

    YanıtlaSil
  10. Özge;bence de asla asla deme:) biliyor musun, annem aradı şimdi,Berk aldı telefonu "Ayyahım yütfen şilin baba çıksın" dedi.kıyamam ya dua ediyor,çıksın artık şu şirin baba.Yengesi isviçrede bulmuş,yaza getirecek,o zamana dek dua etmekten erer Berk:)

    YanıtlaSil
  11. Sibel valla inanılır gibi değil, bunlar ayrı bir yerde haberleşiyorlar mı ne,aynı zamanlarda aynı şeyler.Cidden işimiz var ha, nereden öğrenecek,okul,tv, park hatta bakkalda bir küçük an bile yeterli.

    YanıtlaSil
  12. Yapmam etmem dediğim şeylerin hepsini yalayıp yuttum hatta başucu kitabı yaptım:)Malesef insan yaşamadığı için kolay geliyor ancak yaşınca anlyıor.Bu durumu artık öğrendim ya bir yerde anne-çocuk gördüğümde ve benim tasvip etmediğim birşeyse acaba ne oldu da mecbur kaldı diyorum eskiden böyle demezdim cık cık cık lamazdım belki lakin ne kadar yanış diye iç geçirirdim.Annelik evet insanın bazı konularda bakış açısını değiştirebiliyor

    Mutlu haftasonları ailen ile birlikte...

    YanıtlaSil
  13. ooh şimdi benim de annem var evde seğmeyin keyfime..herşeyini ondan istiyor.bense elense

    YanıtlaSil
  14. biz'' silahlara veda'' yı çoktan bıraktık.
    artık kılıç ve kalkanlara merak sardık.
    bizler istemezdik böyle oyuncakları ama çevreden, okuldan etkileniyorlar.

    YanıtlaSil
  15. Ayla; haklisin bakış acısı değişiyor hatta benim aram cok iyiydi zaten ama dertlenen arkadaslarıma yorumlarım bile değişti kaynana konusunda, annelik her konuda bakış acısını değiştiriyor öyle insanlar var ki anlayamadığım tavırlarında biraz desince anne ile ilgili bir sorun çıkıyor diyorum ki değişen biraz daha fazlaca duyarlı hale getiren bakış acilarimizla yetiştireceğimiz cocuklarımızin şerefine kahve yudumluyorum sana da ailenle cok guzel bir Cumartesi gecesi ve süper olumlu ılımlı harika bir pazar diliyorum umudun yaninda olsun:)

    YanıtlaSil
  16. Hatice; ooh böylesi harika sefan olsun:)))

    YanıtlaSil
  17. Hypo; yine ve yine kahkaha attım, bir ilerisini senden ogrenirken ah vah diyeceğime gülerek hazir hissediyorum iyi ki varsın :))

    YanıtlaSil