27 Ocak 2012 Cuma

öyle bir akşam

Dün akşam, iki yıldır gürültülerinden,kavgalarından, eve gelen arkadaşlarımız bilir,çalamadıkları ısrar ettikleri flüt konserlerinden bize gına gelen üst kat komşularımıza misilleme yaptık.

Şantaj, tehdit, orantısız güç kullanarak, imdaaat sesleri, yapmaaaa çığlıkları eşliğinde oğlumuzun, gözüne damla, burnuna sprey, okulda hangi sebeple kafa derisinin tamamına yayılan sarı simleri kafasından temizleme operasyonu ve iki ay sonunda ayak tırnaklarını kesme işlemi yaptık. Yaptığımız gürültü ve huzur bozma çığlıkları için üst kat komşumuzdan asla özür dilemiyoruz! Alt kattaki canımız komşumuz zaten bize acımıştır, onların da 3 yaşında kızları var.Hani dün  anneme dellenip kendime acı çektirmek istiyordum ya, akşam bu işlemleri yaparken geçirdiğim kaslarımın gerilmesi sonucu şu an boynumu kıpırtadamıyorum. Herşey yolunda yani.




Anneme gelince, dün burada iç döküş yazdıktan,sizler yorumlarınızla beni bir salladıktan ve Seçil, Gamze, Yeliz  ile dost konuşmalarından sonra; çocukken aynen Berk gibi şişen gözlerimi bir daha Berk'i üşütüyorsun derse kendisine hatırlatıp, "anne sen beni üşütüyor muydun benim niye gözüm şişiyordu, yapma allasen "demeyi onu kırmadan söylemeyi planlıyorum. Tabi ki benim değil Seçil'in aklına geldi, Yeliz onayladı, Gamze yok birbirimizden farkımız dedi.

Gelelim göz damlasına; Murat asla göze bu tür durumlarda bakamıyor diye o gelmeden kendim deneyeyim dedim. Hey yavrum, sen kendini ne sanıyorsun, karşında senden doğma bir ahtapot var,başaramadım. Murat ile yemekten hemen sonra ,orantısız güç kullanarak damlattık. Hazır yatırmışken, yine ve yine tıkalı burnuna sprey de sıktık.

Yarım saat mola verdik. Pırıl pırıl parlayan kafa derisini çamaşır yıkarken gibi çitileme operasyonundan önce. Allahım o ne simdir, suda bile,üç şampuana rağmen hala var kafasında.

Banyo işkencesinden tabi kime işkence tartışılır, bağıran Berk ama,ki yeminle canını bile yakmadım, yıkanması gerekiyor diye, hayıl hayıl hayıl dediği, bir sabit durmadığı için uzayan banyo seromonisini,başlatabilmek için bugüne dek hiç yapmadığım birşeyi yaptım, yeni aldığım bornozu Berk'e tek cazip gelen havlu terlikleri yıkamadan kullanma sözü sayesinde.İlk kez yeni aldığımız tekstil ürününü yıkamadan kullandık. Zaten koca ayaklarına havlu terlikler küçük gelince, nerde iki sene kullanmak ,ayağına olabileni arama çalışmalarımın başlamasına karar verdim. Bu arada 5-6 yaş aldım ya bornozu, dizinden hemen aşağıda bitiyor.Neyse seneye bir daha ararız artık, maşallah boya gittiğinden. Bu arada duyan, bilen, kullanan varsa, ben çocuğuma uygun bornozu nerden bulacağım, Özdilek'te bile bulamadım. Bu nasıl iş?  Tek güzel olan, bornoz, bebeklik bornozu gibi olmayınca, banyo sonrası bornozla diş fırçaladı,hoşuna gitti.

Saçlarını kurutmak ve en zor işi yapmak için odaya geçtik. Ayak tırnaklarını kesmek ! Bu kesimden iki kesim öncesi,uzayan çok uzayan tırnaklarını keserken Berk ve ben ağlama krizine girmiştik. Dostlar uykuda kes dedi, kestim ama Berk yine ayağını çekiyor, uykuda bana itiraz ediyor, hayıl diyor, iki ayağının tırnaklarını uykuda, ben yorganın altına girip, şekilden şekile kıvrılıp , bir elimle ayağını sabitlemeye çalışıp, başımla yorganı sabit tutmaya çalışıp, uyanmasın diye yavaş yavaş kesebilmiştim. Geçen gün aynısını Murat'ın yardımıyla yapayım yine uykuda keseyim dedim, fiyasko, iki tırnağı kestim, ağlayarak uyandı ! rüya gördün annem dedim. Sakinleştirdik uyudu. Ama dün akşam bin türlü dil döküp, şantaj yapıp, sekiz tırnağı da kestim.Seçil bana çantamda taşıyayım diye mini manikür seti almıştı, pembe kelebek desenli. Kesim işlemi sırasında eline verdim, oyalansın diye. İşi oyuna döndürdü, kesme tölpüleee, pembe ile yap, aahh acıdı acıdı acıdı ( daha dokunmadan) yapmaaaaaaa, gözlerinden yaşlar aka aka. Allahım o an bırakmak istiyorum ama o kadar uzadılar ki, kesmek zorundayım.

Bu işlem bitti, sıra geldi, burun spreyi ve göz damlasına. Çeneme bir ayak darbesini o sırada aldım. Orantısız güç halimizi alıp, başardık. Bu  işlemler  bitip, uyku vakti gelince, Berk ben acıktım dedi ! Çok az kalmıştı tabağında, banyodan önce ben götürdüm. Tabi acıktım deyince, sevgili canımdan çok sevdiğim biricik eşim, babaların kralı, uzman aşkım; bana öyle bir baktı ki, ben dün akşam açtı, şimdi deniyor dedim. Uzatmadık, bakışı  hahaaa şeklindeydi, benim bakışım ise gülme atlarım...

Şirinlerin Karakukas kitabını okudu Murat. Sonra beni çağırdı Berk. Bir fasıl da ben okudum. Yalnız birşey keşfettim, Şirinlerde uyumuyor, ne zaman Rüzgarlı Bir Günü okusam ,bir de timaş yayınlarını, daha iki üç yaprak bitmeden uyuyor. Tabi ilk onları okumamı kabul etmiyor. Özellikle denedim. Yağmurlu bir Gün falan sonuna kadar okunuyor, uykuya dalması için, yarım saat falan kitap okuyoruz ama Rüzgarlı Bir Gün ve Timaş'lar, eğer kabul ederse paşa bey, okunduğu anda uykuya dalıyor. Bu da bir salak tespitimdi, kayıtlara geçsin. Şimdi dile getirdim ya, nah işe yarar.

Ya işte istifa kararım kabul edilmedi, boynum hala ağrıyor ve bu işlemler kafasından sim temizlemek ve ayak tırnağı kesmek hariç 10 gün devam edecek. Yarın ve pazar günü günde dört kez, haftaiçi biz iki, öğretmenine iki kez olmak üzere işlem devam edecek. Tabi öğretmeni hadi diyordur, Berk duruyordur.

Berk 'in,koltuğun üstünden boşta kalan fotoğraf makinası kılıfını ele geçirince (makinayı geçirdi sanıyor) mutluluk halleri...

İyi ki doğurdum seni be, varsın tutulsun boynum...

15 yorum:

  1. Çook zor iş be... Okurken yoruldum valla. Ya nasıl olacak bu işle böyle, yok ki başka çare dimi... Aklıma şey geldi acaba desen ki "Berk önce sen bana damlat sonra ben sana" filan yer mi acaba???

    YanıtlaSil
  2. Ben çocuklarımda hiç böyle şeyler yaşamadım.Tırnaklarını keyifle keserdik.Sadece burun spreyinde itiraz ederdi oğlum.İlk fısfısı kendine yaptırırdık.Herşeyi oyuna dönüştürerek yapardık.
    Bu aralar Poyraz'da gece yarısı yemek istiyor çünkü sofrada yemeğini yemiyor.Bir iki kez verdim gece yarısı ama dün gece vermedim.Bunun vicdansızlıkla alakası yok diye düşünüyorum.
    İpleri tamamen Berk'in eline vermemeye çalış.İpi gevşek bırak ama kesinlikle kaptırma ona.
    Gerçi şu an çok küçük ama.
    Benim arkadaşımın kızı iki yaş sendromuna girmiş.
    Yaşadıklarını anlatıyor ağzım açık kalıyor.Psikiyatri yardımına geçtiler.Çünkü kendileri baş edemiyorlar bu ciddi sorunla.

    Ama Berk'in yaptığı tamamen şımarıklık.Çünkü seni eline geçirmiş.Her istediğini yaptığını
    biliyor.

    Böyle bilmiş bilmiş konuştuğuma bakma bazen benim de dizginleri kaptırdığım oluyor:)

    YanıtlaSil
  3. Renk'im, yorulma okurken bir de sen yorulma yani:) Denediğimiz fakat elinden yine orantısız güç ile geri aldığımız yöntemdir:)

    YanıtlaSil
  4. Gezginim, yine çok doğru bir tespit,sonuna kadar haklısın.

    Bu yaşına dek, yani hepi topu iki sene ne sprey de sorun çektim ne şurup. Ama bu sene baş kaldırıyor,isyan ediyor, yaşı gereği diye yazıyor uzmanlar.

    Evet bende de bir şımartma durumu var sanırım,Murat da aynı şeyi söylüyor.amacım onun da kabul ettiği şekilde olsun diye, Hypo'nun dediği gibi akşamları 4 saat birlikteyiz uyuyana kadar,olumlu ve ılımlı olmaya çalışıyorum. İstediği herşey aslında hayır demem gereken şeyler ama sürekli hayır demeyi içime sindiremiyorum doğru yolu bulma umudundayım.Cumartesi pazar haftaiçinden daha az olaylı geçiyor, tüm gün beraberiz diye sanırım. Ya da bana öyle geliyor.(kendimi az hatalı göstermeye çabalıyorum sanırım :) )

    ama yeminle orantısız güç kullanmayalım diye her türlü şekilde sevimli hale getirmeye çalışıyoruz. Umarım doğru yolda ilerlerim de şımarık bir çocuk büyütmem.

    YanıtlaSil
  5. Tırnaklarını kesmesini öğretmeninden rica etsen ayıp mı olur :) nasılsa hergün yapılan bişey değil annen de yapabilir belki?
    Ben geriden geliyorum biliyosun, oğlan daha küçük, ahkam kesemem hiç, fazlaca duygularımla yetiştiriyorum ve bunun çok da doğru olmadığını görüyorum ama sizin halleri okuyunca sanki gelecekteki halimizi görüyorum :)

    Berk'in uzun saçlı halini çok beğendim.

    YanıtlaSil
  6. Ben de tırnak kesme, sprey, göze damla konusunda sıkıntı yaşamayanlardan oldugum için yorum yapamıyorum. Bornoz için Chakra ya bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. Esra, düşündüm kesmesi olmaz da, ikna etsin diye. Sonra hade be dedim bunuda mı öğretmeni halledecek ( işin aslı ;okulda annesine tırnaklarını kesmiyor ve Berk'in yüzü çiziliyor diye artı aldığı eşofman altımızı geri vermedi diye gıcık olduğum :) kadına arkasından öğretmenimize nasıl kesemiyor yahu hayret birşey diye ahkam kestiğim için kendime yediremedim.Hep diyorum sonradan çok konuşuyorsun diye :P )

    Anneme gelince, hayatta olmaz, bir de bunu beceremiyor olmayayım,bir de disiplinli ve kuralcıdır kendin halletmelisin ben olmasam ne olacak der:)

    Ah Esra gelecekteki halleri ben de arkadaşlarımdan gördüm hala daha da görüyoruz ama ben de duygularımla karar veriyorum sonra duygularımla bozuluyorum:)

    sağolasın,çok güzeldi kıvır kıvır ben kendimden dolayı bonus kafa gıcığı olduğumdan iyice uzayınca kestim evet ilk ben kestim tabi ki beceremedim :)

    YanıtlaSil
  8. Adsız; şanslısınız:) Teşekkür ederim umarım izmir'de vardır bakacağım şimdi netten.

    YanıtlaSil
  9. orantısız güç lütfen kullanmayın.
    biz yapmadık mı? yaptık.
    ama sonuç alamadık. mosmor oldu.
    çocuğun psikolojisini bozduk.

    sabır. benim sabrım pek yoktur.
    ama annesi dört saat boyunca dil döker mi? döker.
    bizim bir şansımız var kızım.
    kızım, kardeşiyle hiç bir konuda anlaşamaz ama bu damla olayında bize o kaadar çok yardımcı oldu ki, şaşırdık.

    tırnak kesme de neden problem yaşıyorsunuz anlamıyorum ama geçmiş dönemler de yanlış kesilen bir tırnak berk'te olumsuzluğa yol açmış olabilir.
    sana bakıp ta bazen şükrediyorum.
    böyle şeyler yaşamadığımıza:)

    YanıtlaSil
  10. Hypo, orantısız güç dediğim; ellerini başının üzerinde elimizle tutup işlemi yapmak.tehdit de orantısız güç bana göre. Bunun dışında asla ve asla yapamıyoruz.Ben de sabırsız bir insanım ama Berk sabretmeyi öğretti, bir küçücük an için burnuna sprey gibi, aynen 4 saat dil dökmeyi yapıyorum ama ya ben o dili doğru dökemiyorum ya da oğlum hem inat, hem şımarık ya da 3 yaşın tüm özelliklerini sergiliyor.
    Şükür daha o derece morarma,katılma olmadı. O şekildeyken sadece ağlıyor,yapmaaa diyor,işlem biter bitmez ağlaması duruyor,sırf hayır dediği için şımarıyor anlayacağın. ağlaması yapmaaa demesi iyi mi tabi ki değil ama o damlayı ve spreyi sıkmak zorundayız. Umarım diliyorum oğlun gibi anlar da sizin gibi sonradan rahat yapabiliriz. en azından malesef bu şekilde kararlı olduğumuzu anlıyor.

    El tırnaklarını kendi uzatıyor, törpüle güzel yap diyor.Ayaklarından huylanıyor, uykusunda bile tuttuğum anda çekiyor. Gidikleniyor kendi deyimi ile.Bir arkadaşım ayak parmakları küçükken daha hassas olur dedi,belki ondandır.

    Ben de şükretmek istiyorum,bir dönem böyle yapıyordu artık herşey mikemmel demek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  11. var ya onun sağlığı söz konusu ise orantısız güç de kullanırım, psikolojik baskı da! gün geliyor hastanede damar yolu açmak zorunda kalıyorlar, o zaman kolunu bacağını tutmadan bi halt edemiyorsun. varsın senede birkaç gün baskıya maruz kalsın sen onu sevginle telafi edersin. tekrar geçmiş olsun, öperim

    YanıtlaSil
  12. Yelizim o gün aklımdan çıkmıyor kıyamam Allah bir daha yaşatmasın veeee bugün ben tek basıma Berk e damla ve sprey isini i hailettim gerçi salaksin sen yapma diyorum anlamıyorsun off anne dedi sensin salak da demedim spreyi sıktım damlayı damlattim bizim evde salak denmez ben cok sık telefonda falan denyo gerzek derim lan bu salak demeyi kimden öğrendi kesin olan bizim cocuklar Arca Ela ve Ege Berk ten ogrenecek :(

    YanıtlaSil
  13. Ahaha , o konsere en cok ben maruz kalmıs olabiler miyim acaba :)))

    Gecmiş olsun bu arada , kış bitsin artık , Eloşta şifayı kaptı daglarda , yarın dr yolları göründü bizede.

    Bu arada ben Eloşa Özdileğin panco havlusunu aldım arkadasım , öneririm , bana bornozdan daha pratik geliyor , kafadan gecir - gitsin .

    YanıtlaSil
  14. http://www.cocukmarket.com/Cars-Panco-Havlu_3173.html#0
    Ahanda bunu Berk pek sever

    YanıtlaSil
  15. Hayat; teşekkür ederim, ben onu carfurdaki gibi sandım:( neyse bir bakalım bakalım.

    Geçmiş olsun bu arada.

    YanıtlaSil