19 Eylül 2011 Pazartesi

muyata çekel

Berkçe'de;muyata iki anlama gelir,ustalık y'den sonra gelen a'nın farklı söylendiğini algılamaktadır.Zamanında,kardeşim tanıdıklarımıza Nilce'den Türkçe'ye sözlük hediye etmeli derdi.Bundan sebep Berkçeyi Murat'tan daha iyi anlayabiliyorum.


Muyata istiyolum derse, yumurta istiyor.Muyaata istiyorum derse,limonata istiyor.Arada karıştırınca;sana muyata dedim diye ayar da veriyor.

Geçen haftalarda eve geldiğimiz saatlerde,muyata çekel istiyolum diyordu.Hıım yumurta ve şeker ,olsa olsa kinderdir.Bakkaldan almaya gidilir,hayıııılll diye arıza çıkarılır,muyata çekel dedim anneeee diye,annenin morali bozulur.Tarif etmesi istenir,beyaz der.Okulda öğretmenine sorulur,burada yumurtalı şeker denilen,yumurta şeker denilen nedir diye,kızcağız da bilemez.Konunun üzerine düşülür,muyata çekel nedir?

Allahtan unutur,ama anne unutmaz.Hep düşünür,bu bu nedir bu? diye.

Dün akşam annemlerde,kürdan almak için dolabı açtım.Annemlerde herşey vardır.Bizim evde olmayan herşey.O ev hep düzenli ve temizdir.Canın limonata istese vardır,armut istese o da vardır.Üzüm var mı dersin,az kalmıştır ama yine vardır.Berk'e yedek atlet bile vardır,senin kaçan çorabın vardır.Murat'a da çorap,atlet vardır.Ev bir nevi,cevat kelle modundadır.Aradığın herşey vardır.Ve muyata çekel de,o kürdanların durduğu dolaptadır.Evet beyazdır,evet yumurta şeklindedir.Halk o şekere; badem şekeri dese de,artık o şeker "muyata çekel" dir.

4 yorum:

  1. puhahahha süpermiş! hani içi boş deriz biz beze de derler yumurta akıyla ve şekerle yapılır, yeminlen o sandım!! bi de diyorum berk yapılışını mı gördü.
    çok güldüm çok!
    bu arada annenin evi = benim annemin evi:)

    YanıtlaSil
  2. Yeliz;beze Işıl'ın aklına geldi ama değildir dedik çünkü yumurtaya benzemiyordu:)hep yumurtaya benzeyen şekerleri aradık taradık,annem sağolsun:))

    Bu arada, acaba birgün Arca ve Berk de "annemin evinde herşey var" diyecekler mi? olabilecek mi bu durum:P

    YanıtlaSil
  3. ahaha :)) cok guzeel :)) yedi mi bari afiyetle?:)

    YanıtlaSil
  4. Yedi tabi:))) artık eminim,anneannesi sürekli alacak:))

    YanıtlaSil