5 Ekim 2011 Çarşamba

annem...

Hülya, benim deli olduğumu (kendisi en az benim kadar deli)  yazdı az önce Nurturia'da,adımın da Hale Nil olduğunu...Bige de, ki kendisi kanımca benden daha deli olan bir arkadaşım,dün bana mail attı ACİLLL başlığıyla, pazar alışverişinde kullanmam üzere otların adları,fotoğraflarını :))) Hale Nil deyince annemden bahsetmeden olmaz.Deliliğimin nereden geldiğinden yani...

Annem; kesinlikle ataerkil bir ailede büyümüş.Osmanlı tokadı!!! gibiydi anneannem,kuralları olan,erkek üstünlüğünün sadece dayım için geçerli olduğunu düşünen,kendi yakınları ve kendi yanındakiler! için sevgi dolu,onlara çok çok verici bir insan...İyi hatıralarım var tabiyki,anneannem o, ama kırgınlıklarım da var,neyse...Allah rahmet eylesin.Canım dayımı,ilk aşkımı,erkek adamımı öyle bir yetiştirmiş ki anneannem,dayım anneme ağalık taslamış gençliğinde,seneler sonra abi-kardeş oldular,annem genç kızken saatlerce dua edermiş,"Allahım ilk çocuğum kız olsun,hakkını arayabilsin,ezilmesin" Adım bile hazırmış Hale...Sonra Harun gelecekmiş,sonra Yağmur...Serdar Akın geldi:) Dikkat çekerim onun da adı anlam olarak uyumlu.Gerçi tutturamadıkları; kardeşim,daha sakin,aklı başında ve romantiktir,ben daha çok kavgacı :)

Bana hamile kaldığında dokuz ay boyunca dua etmiş; "kız olsun,gözü yeşil olsun,şirret olsun,hakkını arasın,ezdirmesin kendini,eli şöyle olsun,beli şöyle olsun" siparişi vermiş,19 yaşında bir anne adayının duasını kabul etmiş Allah...Babam da iki isim delisi.Annem tamam demiş ilk adı Hale olsun.Bu iki romantik deli, günlerce aramış taramış,Hale'ye (ayın etrafındaki parlak çizgi) uygun ne olur.Nur demişler.Vazgeçmişler fazla parlak bulmuşlar,siparişe ters düşmesin:) Nil...Engin derin mavilik demek.Romantik  annem,hah demiş ay ışığı altında Nil nehri...

İnişli çıkışlı hallerim ;adımdandır.

Aniden parlarım ,dalgalanırım,kucaklarım,boğarım! ama annemin romantik niyetten dolayı hep severim:)

Annem tam terazi kadınıdır.Sanat aşığı ve deli! Her ortamda duygulanır,ağlar. Benzemeye başladım Berk doğduktan sonra :) Küçücük bir hediye alır,günlerce aynı abartı ile sevinir.Yani bana göre abartı,tanımı bu.Anlayabilmeniz için en azından bir kere telefonda konuşmanız lazım,coşkulu sesini duymanız...

Arada ciddi kızarız birbirimize,o zaman der ki; "ben saatlerce gözlerin yeşil olsun diye dua ettim,adını Nil koydum ama o gözlerden bana timsahlar çıksın diye değil".Normal anneler,saygısız nasıl konuşuyorsun derler,annem beni şiir okur gibi döver.İnanın daha ezici,çünkü bu cümleye ne denir ki.

İki isme senelerce gıcık oldum.İlkokulda Hale derlerdi.İlkokulöğretmenim geçerli olanın Nil olduğunu yani ikinci isim olduğunu söylemişti.Ortaokulda terör estirdim,istisnasız herkese Nil dedirttim.Rahmetli dedem hariç,anneannem nasıl birşeyse herhalde iyi anayım diye,kendinde değilken,son gördüğümde bana Nil dedi.Oysa yıllarca gıcık olduğum üzere Hale Nil...

Berk'in tek ismi var ama babam sağolsun bazı tanıdıklar Ali Berk diyor,babam Allahtan Berk'e sadece Berk diyor.

Ben ilk ismimi hep reddettim ta ki anne olana dek.O zaman anladım annem için ne demek! Hamileyken Berk ismine karar verince anladım aslında...Başka bir duyguymuş insanın çocuğunun adını koyması...

Hamile olduğumu öğrenince annem,telefonda çığlık çığlığa öz can o yavrum dedi.Ailecek dalga geçtik annemle,öyledir benim annem,canım o benim demek istedi.


Berk doğmadan başladı,"yol arkadaşım,gençlik iksirim,kahve gözlüm" demeye.Hala diyor.Ailemizin göz rengini valla da billa da annem belirliyor:)Berk de onu bir başka sever,aşkları bambaşkadır,iki terazi...

Böyledir annem deli,bana da geçirdiği sevdiğim diğer huyları gibi,deliliğini de severim.Annem o benim...


Not: Babasını da kaybettiği gün dün gibi aklımda,sesi kulağımda.."kimsem kalmadı" Çok üzülmüştüm ne diyor diye,abisi,annesi ve babasını kaybetti sırayla..Şimdi daha iyi anlıyorum,doğurduğun çok farklıdır hayatında ama ya doğduğun...İnsanın ailesi farklıdır,senin kurduğun yeni bir ailen vardır ama,en özel olduğun yer kendi ailendir...

16 yorum:

  1. Ama...ama...beni de ağlattın şimdi ne olacak...Delilerin ucunda mıdır gözyaşları....
    Öperim seni deli kadın...

    YanıtlaSil
  2. bu yazıya ne yorum yapılır ki, şanslıymışsın böle güzel bir annen olduğu için. en özel olduğun kendi ailen sözünüde sevdim :)

    YanıtlaSil
  3. Ondan mıdır Hülya? deli olduğumuzdan yani,iyi o vakit:)

    Özlem,öyle ama senin kadar kimse sevemez çocuğunu eee seni de sevemez kimse böyle, çocuğu olduklarından başka

    YanıtlaSil
  4. NİL'SİN SEN! Hale'yi ilk duyduğumda çemkirmiştim. Ne Halesi be! Hale naiftir, NİL'SİN sen!

    YanıtlaSil
  5. beni de duygulandırdın Delü kadın

    YanıtlaSil
  6. Benim de bogazima bir dugum geldi oturdu... Annelerimiz ayniymis :) Onun da boyle bir ailesi ve abisi varmis. Ve benim annem de evlendikleri gun ilk cocugum kiz olsun, hakkini arasin, universiteye gitsin, kendi ayaklarinin uzerinde dursun, vs. diye dua etmis. Bak goz rengi siparisi vermemis, onun hesabini bir ara sorayim :P

    Bu arada benim kizimin adi da seninkiyle cok benzer. Tulin de ayin etrafindaki hale demek, babanne erkenden gidince bize yadigar kaldi ismi; ben de kaderi benzemesin, uzun omurlu olsun, coskuyla aksin hayati diye Su ismini vermek istedim :) Demek bizimkinin inisli cikisli halleri de bundan sebep :P

    "Oz can"a uygun da bir hikayemiz var, onu da sonra anlatirim fakaaat ben bu yaziyi cok sevdim, evet gercekten de ailesi farkli insanin; eline yuregine saglik "deli kadin"! Imza: deli kadin :)

    YanıtlaSil
  7. Evrenciğim,bu yazıyı beğenmene, ortak hikayelerimiz olmasına çok sevindim:) Nasıl sevindiğimi anlatamam,bu bir çömezi ustasının beğenmesi gibi, inan abartmıyorum.

    Öz can hikayeni de merakla bekliyorum:)

    Demek seni özel buluşumun sebebi delilikmiş:))) Ama sen sıradan deli değilsin benim gözümde,bilesin:)

    YanıtlaSil
  8. Aman efendim, teveccuhunuz :) Ama beni ozel bir deli olarak gormene sevindim vesselam :P Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ben okumamışım bu yazını... Güzelliğinin de deliliğinin de nerelerden geldiği belli oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu yazıdan güzel olduğum kanısına da bir senin gibi deli varabilir, haa her yeşil gözlüyü güzel sanmak gibi bir alışkanlığın varsa yine delisin, hep delisin Renk'im :)

      Sil
    2. Yaşasın delilik sereftir benim için
      yeşil gözlü ve güzelsin :)) ama konu o değil güzel insan demek istedim Delüüü

      Sil
    3. Hey Allahım ya :)))

      Sil
  10. Ben çok iyi anladım ve çok da sevdim anneni, aceba terazi olmamın bu hislerimde etkisi olabilir mi :)
    Hale Nil'i de daha yeni öğrendik iyi mi, kullanması zor derler ama ben severim iki ismi, anlamam hatta biriyle hitap edilmesini, hep iki ismiyle çağırıyorum bu sebeple bizimkini. Madem koydun, her ikisi de söylenmeli.
    Yalnız anne baba da sahiden romantikmiş be Nilim, bizimkiler fihristten ya da mahalledeki diğer çocuk isimlerinden seçmişler bizimkileri :)

    Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra'm, bizim oğlanın ismi sanki tek isim gibi , o yüzden birlikte söylenemeli ama benim iki ismim söylenince anlamsız oluyor bana göre :)

      Annem çocukken çok çikolata yemiş, belki ondandır :P

      Sil