11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (mayıs 2010)

04.05.2010
İlk kez

boya kalemlerini anneye getirdi defter üzerinde çizittirdi sonra kalemlerin kutusunu sayarak yerleştirdi o sadece dörr ve kii dedi.sonra kalemlerin kutusundaki pencereden delikten (adı neyse) kalemleri çıkarmaya çalıştı olmayınca anneye verdi anne oradan  çıkmaz dedi Berk yine deenedi olmayınca çok sinirlendi kutuyu savurdu kalemler dağıldı kalktı kutuya tekme attı sonra geldi anneye sarıldı gözünden yaş aktı anne çok üzüldü:( sessiz ve içten ağlamasına dayanamıyorum ağlama boyunca sıkı sıkı sarıldı bittim  ben


---

04.05.2010
İlk kez

buzdolabının kapısını kendi açabildi çok sevindi seviç çığlıkları attı alkışladı kendini kapattı bir daha açtı yine çığlık attı alkışladı babası geldi hemen ona da aynen gösterdi (baba çok şaşırdı dolabın içine daha da şaşırdı)



---

04.05.2010
Yaptı

anneyi sevinçle karşıladı sarıldı.Salona götürdü.Eliyle pencereyi gösterdi.
-Va,va dedi (vah vah)
(meğer anneanne bezi atmaktan döndüğünde salona en fazla 2 dk annemin hızıyla sandalyeye çekip üzerine çıkan Berk ! eliyle pencereyi kapatmaya çalışırken eli çizilmiş) onu anlatıyor


---

04.05.2010
İlk kez

bir kitabı sonuna kadar annesinin kucağında kendi isteğiyle oturup dinledi (oh beee sonunda)


---

06.05.2010
Dedi

sonunda kafamı oraya buraya vurmanın cezasını çektim. hiç ağlamadım ama çok korktum,anneannem panikledi biraz buz koydu.sonra eczaneye gittik lasonilin muadili nedemekse jel verdiler anneannem sürdü.bakalım bir daha vuracakmıyım ?


---

08.05.2010
Yaptı

Alışveriş merkezinde arabasından indirdik (uzun sürdü) ve ilk panik,meğer sakin sakin oturan oğlum iyi gözlem yapmış direkt koşarak yürüyen merdivenlere Elinden kaçtı babanın,önüne kadının biri çıktı baba duraladı bizimki gidiyor Allah işte Allah alet çalışmıyordu
 öldük öldük dirildik.Ucuna kadar geldi çünkü beceriksiz anne ve baba!


---

08.05.2010
Dedi

Balkona çıkan babasına "baba gel" dedi.İlk kez baba dedi ve cümle kurdu ,ilk cümlesinde baba geçti yani napalım:)


---

08.05.2010
Yaptı

Anneler günü için bana kolyeyi kendi seçmiş,Lilli (adım gittikçe uzuyor liliydi lilli oldu)dedi uzattı baba,anne al de diye yazık paraladı kendini sonra tüm gün kolyeyi çıkartıp taktık çok hoşuna gitti:)


---

10.05.2010
Dedi

Hatih hatih (hadi hadi banyoda suyu ayarlamaya çalışan babaya)


---

10.05.2010
Yaptı

dün öğlen patatesli enginar ve pilav yiyeceklerdi yemek saatinden önce acıkıp "mamma mamma" deyip dolaba gitmiş kapıyı açıp kıymalı makarna tenceresinin kapağını açmış al demiş,sonra buzdolabının içinden! çıkıp ocağa doğru gidip "nane al" demiş ocak çakmağını
 işaret ederek annem dediklerini yapmış hayırlı olsun


---

10.05.2010
Yaptı

pillerin şarj aletini ele geçirdi,"çık çık" dedi çıkmıyor annecim dedim çıkarır gibi(abartılı hareketlerle) yaparak bak olmuyor dedim.Elimden aldı inceledi inceledi ortadaki pilin yanındaki boşluğa elini sokup çıkardı
"al"dedi ve şarj aletini bırakıp salona gitti kalakaldım


---

13.05.2010
Yaptı

tv maceraları
baby tv en sevilen karakter tully
en sevilen haber spikeri Mehmet Ali Birand,kahkahalarla gülüyor(babam varken haberler açılıyor yanlışlıkla Mehmet Ali Birandı'görmesin biz izleyebilsek Uğur Dündarcıyız)
Anneanneyle bir şekilde perşembe akşamı berabersek Aşk-ı Memnu tvdeyken,biz oyun oynuyoruz Berk'in arkası tv ye dönük ama selçuk yöntem ne zaman konuşsa dönüp bakıp gülümsüyor bir kaç kez denedik:)


---

13.05.2010
Yaptı

ilk şikayeti: nane aç aşel (tv yi göstererek anneanneye kumanda uzatmış(ispiyoncu nolcak)
Anlamı:pzt akşamları Ezel i izliyorum baba eli mecbur erken geliyor,bir tek ezeli izliyorum takip ederek Berk pzt akşamı ikide bir yanıma geliyor tv kapatmaya çalışıyor çünkü ben elimden geldiğince kısıtlı açıyorum kapatmayı öğrendi.Ben de sen Tully i izliyorsun
 ben ezeli ezel de ezel çok anlattım ertesi gün anneanneye aç televizyonu ezeli izle demiş

annem çocuğumla ilgilenmeyip ezeli mi izledin diye sordu


---

13.05.2010
Yaptı

unutuyorum diye yazıyorum
ilk diş 10 aylık
ilk adım 11 aylık
ilk kelime annne sonra dede
ilk cümle baba gel
ilk fotoğraf tanıma dayiii





---

16.05.2010
Yaptı

Berk bana sağlam bir şekilde geçirdi balkondan topu atmasına izin vermediğim için.vurma anneciğim dedim.Bu sefer yüzüme vurdu.Baba Berk'e çok kızdı (ilk kez şahit oluyor) vuramazsın anneye dedi.Berk babasına baktı bir kez daha geçirdi bana.Sonra babaya "debümebühımm"
 dedi kızgın bir şekilde sonra geldi bana sarıldı.(herhalde o benim annen sana ne oluyor dedi) İki erkekim benim için çatıştı :)))


---

17.05.2010
Yaptı

Çok terleyince akşam yanımıza aldım Berki,dünden beri babayla benim için çatışıyorlar bakalım ne yapacak diye baba bana sarıldı.Berk de sarıldı Babaya net bir şekilde "ditt "dedi.Baba saçımı okşadı "ditt" dedi Dövüyor ama seviyor bu çocuk beni galiba :)


---

18.05.2010
Yaptı

Dün eve gelince deve-cüce oynadım Berk ile çok ilgilenmedi ama güldü.Ben Ezel'i izlerken içeride babaya yere çömelip tevv diyormuş baba anlamıyor salona geldiler lillii tevv diyor ezel tv de aklım orda biz deve cüce oynadık yanlış yapıyorum kahkahalarla
 güldü :)) kaç kez yaptığımızı saymıyorum not:pzt bişiy öğretme


---

18.05.2010
Dedi

babasının kimselere vermeye kıyamadığı benim de kızıp tozunu bile almadığım köpekbalığı oyuncağını ele geçirdi! hıhh dedi ben balık dedim ııhhh dedi.balık annecim dedim."köpbal" dedi.şok olduk resmen şok olduk.Yok canım tesadüf dedik.Anneme sorduk evet öğrettim
 köpbal diyor dedi.Oğlum bize öğretti köpbal hala şoktayız


---

18.05.2010
Yaptı

Bir akşam önce babaya "ditt" diyen Berk dün akşam sürekli birbirimize sarılmamızı istedi babasının elini alıyor benim elimi alıyor hıhh diyor ve karşımıza geçip kahkahalarla gülüyor anlamadım ben bu çocuğu


---

19.05.2010
Yaptı

İzmir Hellobabye gittik Berk'i arabasından indirdik doğru 4 yaşındaki elinde top olan yakışıklı Ada'nın yanına (orada tanıştık) Berk topu aldı Ada'nın elinden ben olmaz annecim abinin dedim.Ada,hayır abi değil ben Ada dedi.oynayabilir hiç sorun değil dedi.sarıldı
 Berk'e.oğlum topu Ada'ya geri verdi.Çok hoşuma gitti tüm Ada'ları çok seviyorum ben:)


---

21.05.2010
Dedi

dün akşam oyun hamurlarını çıkardım muşamba serdim önlük giydirdim istemedi
anneanne aradı şimdi,Berk oyun hamurlarını getirmiş odadan muşambayı almış Hıhh demiş
annem önlüğü getirmiş şu an oyun hamuru oynuyorlar :)) ya benden öğreniyor ama benle yapmıyor :(


---

22.05.2010
Yaptı

Balkona çıktı parktaki düğün salonunda "yandan halimem yandan" çalıyor ellerini kaldırdı oynadı hı hı diyerek balkonda bizi de oynattı kendi düğününde bile zor oynayan baba elleri kaldırıp yandan yandan kıvırdı çocuklu hayat !!!komşu anneme seslendi mahallecek
 el çırptık ohh yandan halimem yandan


---

24.05.2010
Dedi

ağba,yamyo,ürre,köpbal dedi.Oturuyorduk annem niye konuşmuyorsun hadi say bir-iki dedim.Oyuncaklarını eline aldı araba,kamyon,kürek,köpekbalığı dedi.Şok oldum.Sonra kendisini alkışladı ben de onu alkışladım.


---

24.05.2010
Dedi

"eee "dedi.Noldu uykun mu geldi dedim.bacağımı çekiyor "eee "diyor.Elini tuttum yürüdük.banyoya götürdü bu sefer kızgın "eee"dedi.Aman Tanrım kakasını söylüyor panik oldum klozeti koydum altını açtım oturdu anında yaptı.ben şoktayım bana bakıyor hııı diyor
 hemen alkışladım .Dur yıkayalım dedim.eğildi hemen ,sonra kucakladım odaya gideceğim hıı dedi.Ha sifon dedim.Sifonu çektim yine alkışladı hala şoktayım resmen beni yönlendirdi ve kakasını söyledi


27.05.2010
İlk kez

boynuma sarılarak kahkaha atarak karşıladı,sarılıp hımmm hımmm diyerek eliyle omuzuma pış pış yaptı öyle sarılmış şekilde kaldık bir süre özlendiğini anlamak ne güzel:)


---

27.05.2010
İlk kez

koltuk ile duvar arasındaki (kalorifer peteği yüzünden olan) boşluğa girmeye çalışıyor ee top giriyor o niye girmesin



---

27.05.2010
İlk kez

Sandalyeyi çekti üstüne oturdu birden ayağa kalktı bir kocaman adım masaya "olmaz annecim masaya çıkılmaz dedim.Oturdu masaya alkışladı kendini "hayır alkış yok" dedim ellerimi tuttu alkış yaptırmaya çalışıyor çabuk ikna oldu indi


---

27.05.2010
İlk kez

Şurubu içmeyecekmiş,oooo ooo diyor.ama içmemiz lazım dedim elime vurdu şurup döküldü daha ben birşey demeden tepinmeye başladı ama ben kızgın bakıyorum hıçkıra hıçkıra ağlıyor bir yandan da elime vuruyor.bıraktım odadan çıktım.Sesleniyor annii anni terfi  ettik lilliden Efendim Berk dedim.yine feryat tepinmeye devam.Gel kucağıma anneciğim.Iıhhh bak gidiyorum şimdi ,"gelll annii" sonra sarıldı öptü beni.Ağzını yanağıma dayıyor gözüme bakıyor bir de.sarıldık.Sonra indi kucağımdan Mutfağa götürdü şurup şişesini
 gösteriyor.Büyüyor sanırım.Artık sesimi yükseltmeden kızdığımı anlıyor.Şimdi ben inadınamı kızayım şirinliğini mi seveyim bilemedim.


---

28.05.2010
Dedi

Balkon demirlerinin arasından topunu çıkarmaya çalışıyor bunu yaparken yan gözle bana bakıyor sesimi bile çıkarmadan başımla olmaz diyorum.Bu sefer gülerek tekrarlıyor.Ona doğru yürüyünce elini geri çekip demirden uzaklaşıyor.Bilip de yapıyor.Balkondan birşey  atmanın zevkine vardığı anda ne yaparız bilmem


---

28.05.2010
Yaptı

karpuzu koca dilim şeklinde kabuğu ile verdim eline karşısında ben de öyle yedim suy akınca eli kirlendi paşamın bana geri uzattı çatalı da veriyor

şeftali soydum çatalla veriyorum biliyorum eli kirlenince yemiyecek ama elledi ve yemedi


kirazı aldı sapını kopardı ısırdı çekirdeği tükürdü sanki yemeyi biliyor sevindim ertesi gün bu sefer çekirdeği ile yuttu hadi çekirdeği çıkararak veriyorum bu sefer tabaktaki çekirdeklere saldırıyor allahtan çekirdekten eli kirlenince yemeyi kesiyor


---

28.05.2010
Yaptı

mama sandalyesine oturdu oyun hamurunun kabını masanın üstünden eline aldı ve direkt elinden attı ayağıma denk getirdi sanırım canımın yandığını anladı (ciddi gözümden yaş geldi) sonra 2.sini de attı.Sonra gülerek uff uff dedi.


---

28.05.2010
Yaptı

Mama sandalyesinin ayak koyma yerini basamak olarak kullanıyor ve üstüne çıkıp ayağa kalkıyor büfenin üstündeki mumlara ulaşmaya çalışıyor tabi mutfaktan yemeğini getirirken kendisini mama sandalyesinin üstünde görünce ufak bir kalp krizinin eşiğinden dönülüyor  artık herşey tehlikeli ayak koyma yerini kaldırdık şimdilik


---

29.05.2010
Yaptı

salı akşamından beri kek,bisküvi falan türü şeyler vermiyorum.Alerji yüzünden
İkeanın içindeki kipada yeğenime oyuncak bakıyoruz Berk huzursuz ıhhh deyip duruyor
Kakacakmısın IhhhhhAnnem neyi istiyorsun
Ihhhhh Sürekli geriye dönüyor
Neyse oyuncak bölümünden çıktık ben onu pusetinden indirdim.Bizimki tam hız oyuncak reyonuna

İçi dolu bir alışveriş arabası var gazozlar var içinde sanırım elemanlar bırakmış öyle dolu yani
Ihhh diyor inanamadım Bizimki gazoz şilerinin arasın 2 paket Hanımeli fındıklı onu görmüş
Tabi reyonundan almaya yürüdüm nasıl ağlıyor ve eline verince nasıl sevindi nasıl yedi sevmedim arkadaş ben bu alerji nanesini :(Bu arada nasıl bir göz var oyuncakları görmüyor o yeşil paketi görüyor:))


---

29.05.2010
Dedi

bravoo
babası ile basket oynadılar:)ben atınca berk bravoo dedi (eşşek herif şok olduk baba atınca normal ben atınca bravo olaya böyle yaklaştım yani :)))
canı istediğnde konuşuyor arabayla eve varınca ben hep geldikk derim Bugün Berk geldiiikk dedi oysa bak Berk'e ıhh hııı daaa,dann yani :))


---

31.05.2010
Dedi

Akşam arabadan indik kedi arabanın altına girdi.A bak kedi dedim.O da babasına aa tedii dedi.Buddy(annemlerin köpeği) ne diyor babacığım? Berk: "hav hav"
Murat elindeki paketi düşürdü asansörden inerken Berk bravo dedi.Bravoyu yerinde 2.kez kullanıyor ve net söylüyor.Şok olup duruyoruz
Uyuma vakti geldi su istedi dur getireyim dedim.Hatii hatii dedi(hadi) Oğlum konuşuyor bizimle oğlum konuşuyor bizimle :)))



---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder