11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (kasım 2010)

01.11.2010
Yaptı

Parmaklarını ağzına sokup,çığlık atarak ıslık çalma taklidi yaptı.
(Gülay Teyze, Berk'in ilgisini çekmek için kuvvetli bir ıslık çaldı,parmaklar ağızda olandan,Berk de taklidi yaptı sesi taklidi çok komikti)


---

02.11.2010
Yaptı

Akşam yanından her ayrıldığımda "anneee"diye seslendi.4.akşam yan yana yatıyoruz.Cumartesi sabahı neşe ile alkış yaparak uyandı.Gece uyanıp burnunu burnuma dayıyor,yanağımı okşuyor .Başlarım psikolojisine oğlum mutlu,ben mutluyum.


---

02.11.2010
Dedi

kaka
kaka mı yaptın Berk ? Anneciğim hadi gel alalım.
Hayıl kaka.(Yapmaya devam ediyorum anlamında)

her kelimenin başına hayıl ekliyor.bir çenesi açıldı.sürekli muhabette.


---

03.11.2010
Dedi

uyku tulumunun ayak kısmına deli oldu.çıkarttırdı.yorgan gibi olanı giydik.yeni alınan gayet güzel polar uyku tulumu hayal oldu.

uyku tulumunun üstünde hayvan ayak izi var.Berk onları el izi sandı."ell ell" diyip durdu.ayağının altında kabartma şeklinde var.onlara sinirlendi çıkaramadığı için.huzursuz olduğu için tulumu çıkardık.ayaklarını görünce sevindi.ayyy diyerek sevindi.


---

03.11.2010
Yaptı

babasının parfümüne ve saatine ortak olmaya çalışıyor.

sabahları babası ile birlikte hazırlanırken parfüm için arıza çıkıyormuş.Murat saatini takınca da.Gerçi Berk ,Murat'ın saatini takınca harbi kol saati oluyor:))


---

07.11.2010
Dedi

şeker (şeker)

aynen söylüyor,r yi yutmadan.isimlendirmesini anlamak mümkün değil.muz 'a buuu diyor,Berk=bevv oldu .Hayır daki "r " de yok.hayıl.anlamıyorum:)))


---

07.11.2010
Dedi

annee gel (anne yanına oturur) oyun bitince anne git (net aynen okunduğu gibi söylüyor)
nasılsa gel denilince gelen,git deyince giden annesi var.eşşek herif


---

07.11.2010
Dedi

şşşş (işaret parmağını burnuna,baş parmağını çenesini değdirerek "sus,sessiz ol anlamında)


---

07.11.2010
Dedi

pepi (pipi)

10.11.2010
Yaptı

dedesine bir kaşık ve bir kase puding götürdü.

ona puding yediriyordum.dedesi ben de istiyorum dedi.Berk koşa koşa dolaptan puding,çekmeceden kaşık aldı ve tek başına dedesine götürdü.Çok mutlu oldu.Pudingler bitince dedesine ıslak mendil verdi.Babam mest oldu.


---

10.11.2010
Dedi

tik tek (tek tek)


---

10.11.2010
Yaptı

uyku muhabbetleri:
B:anneee,memme pişhhh
N:evet anneciğim çıkar o zaman
B:emziği çıkarır,yastığın üstüne koyar.
N:aferin Berk sana
B:emziği alır,hayalaaaa der ve ağzına sokar

genelde ben emzik pis çıkar derim o ağzına sokar ve ben hay allah derim:)))


---

10.11.2010
Dedi

tifon (telefon)


---

10.11.2010
Yaptı

N:anneciğim sen uyumuyorsun ve ben çok bunaldım.burada tek başına yatarsın değil mi? ben gidiyorum.
B: aveee (evet)
N:kalkar salona gider.
2 dk sonra ayaklı tulumunu süreye süreye Berk gelir salona

B:geeedimm
N:hoşgeldin ama uyku vakti hadi odana.
B:odasına gider.
2 dk geçmeden
B:anneeee geeell
N:ama sen neden tek başına uyumuyorsun
B:yatağı işaret eder.
N:yanına yatar.eğer uyumazsan gidiyorum
B:gözlerini sıkı sıkı yumar(ama gözler kıpır kıpır)
göz göze geldiğimiz her an gözünü sıkı sıkı kapattı en sonunda sızdı.kıyamam yanından kalkmayım diye eli elimde,uyumaya zorladı kendini



---

10.11.2010
Dedi

temam (tamam)


---

10.11.2010
Dedi

gu guuu (guguklu saat)


---

12.11.2010
Dedi

su (su)

su dedi.hiçbirşey olmamış gibi davranınca,suluğunu getirdi,gösterdi "su"dedi evet anneciğim dedim.içmesi bitti,buuffff dedi yine suya.eee tepki vermedim ne oldu, alkış bekliyor işte.her dediği kelime için göbek atacağım o kaa.


---

13.11.2010
Yaptı

Ben Melis'e kitap okurken,hasetinden (kendisi kitap dinlemez bir kişlik) haydaaa diyerek Dedesini dans etmeye kaldırdı.Ellerini havaya kaldırarak,parmaklarını şıklatmaya çalışarak müziksiz oynadı.Pes dedim:)


---

13.11.2010
Dedi

Dayy geell çiz dedi (dayı yanıma gel,resim kağıda birşey çiz anlamında)


---

13.11.2010
Yaptı

Her alt bakımımızda ayaklarını öpüyorum.Bu sefer Sezen hanım la anlaşmamız gereği kelimelerle ifade etsin diye öpmedim.Ayağını uzattı.Anlamadım dedim.baktı baktı ayağını eline aldı bir gayret başparmağını öptü:))Yine bana uzattı.anlamadım dedim.Tekrar aldı
 ayağını öptü,hööppp dedi.Başardım:)))Vücut diliyle konuşuyo,r anlamamak imkansız ,kıyamam öpeyim diye sarfettiği çabaya.Oğlum seni seviyorum


---

13.11.2010
Yaptı

Kuzeniyle buluştu sonunda:) Kelisss Kelisss dedi (Melis)


---

13.11.2010
Dedi

Melis sayı sayarken,berk hoplayıp zıplayarak bi,kiii,uuu,döö,altı,yeydi,dokiz dedi.şaşırdık.1,2,34 vardı.Beş ve sekiz yok ama.Dokiz'e ailecek koptuk:))))


---

14.11.2010
Dedi

boda kacan (burada kalacaksın)

Melis babasıyla giderken köpeğe sen burada kalacaksın dedi.Berk Melis'i taklit ederek boda kacan dedi.Sanırım Melis oğlumu konuşturacak:)


---

14.11.2010
Sözlük
Kelime: balu
Anlamı: balon

---

14.11.2010
İlk kez

dolu dolu annem diyerek beni sesli sesli öptü

babasıyla bakkala giderken güle güle dedim,koştu sarıldı annem dedi.Ben onu öptüm ilk kez o da beni adam akıllı muckkk diye kuvvetli bir sesle öptü.İçim eridi.Babası beni de öp dedi,onu da öptü.Asansöre binene kadar eliyle de öpücük yolladı.Bambaşka birşey
 bu !


---

14.11.2010
Sözlük
Kelime: bop
Anlamı: top

---

14.11.2010
Yaptı

Melis'in sürekli kendisi ile oynamasını istedi.Bir ara yine üstüne gittiğinde,hafif bir tekme yedi.Canı acıdı ama ağlamadı.Çok şaşırdı.gitti karşı koltuğa oturdu.Garip garip uzun uzun Melis'e baktı.Eliyle karnını yokladı.Canı acıdı ama yiğitliğe sürdürmedi.Ben
 Melis'e halacığım,Berk istemediğini anlayamıyabilir,tekme ile tokatla ifade etme kızdığını bana söyle dedim.Bunları duyan Berk kolktuktan inip kucağıma geldi.Annesi var onun:))


---

14.11.2010
Yaptı

Dayısını onun sözünü dinlemeyerek kızdırdı.Dayısı net bir ifadeyle Berk dedi.Berk koşarak bana geldi.Baktı ben nie dinlemiyorsun dayıyı anneciğim dedim.Anneannesine gidrek,"Ananee hadiii gel" hadi gidelim anlamında.


---

14.11.2010
İlk kez

tam anlamıyla sofra kurdu.Hiç usanmadan 7 tabağı tek tek taşıdı,yerleştirdi.(Melis bardakları ve çatalları,Berk tek tek tabakları ve tek tek kaşıkları taşıdı)Bitirdiğinde suratında gururlu bir ifade vardı.


---

14.11.2010
Dedi

orul (olur)
n:tamam mı Berk,olur mu?
B:orul


---

14.11.2010
Sözlük
Kelime: köppe
Anlamı: köfte

---

14.11.2010
Sözlük
Kelime: ayyan
Anlamı: ayran

---

16.11.2010
Sözlük
Kelime: iiigeee
Anlamı: iyi geceler

---

16.11.2010
Sözlük
Kelime: mupağa
Anlamı: mutfağa
nereye Berk? mupağa

---

16.11.2010
Sözlük
Kelime: noni nonnii
Anlamı: itfaiye arabasının sesi

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: yildi
Anlamı: yıldız

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: doab
Anlamı: buzdolabı

---

17.11.2010
Yaptı

streç film rulolarıyla oynadık.Ben elimde rulo Berk'e hamle yaptım.aynısını yaptı.Ben:gölgerin gücü adına güç bende artık .He-man diye bağırdım:)
B:gegüha hooo meeeennn diye bağırdı.

yerlere yattım gülmekten,o da yatarak güldü.çok eğlendik.tüm bunlar yemek yapmaya çalışırken bacağıma sarılmasıyla başladı.evde olmak güzel telaşım olmadığından bacağıma sarıldığında karşılık verebildim:)


---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: porta
Anlamı: portakal

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: geggik,gedim
Anlamı: geldik,geldim

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: kek
Anlamı: kek

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: hüt
Anlamı: süt

---

17.11.2010
Sözlük
Kelime: men
Anlamı: ben

---

19.11.2010
Yaptı

Kahvaltı sofarsına oturduk.Murat ekmek almak için dış kapıyı açtı.
B:annee,babaaa? (anne baba nereye gidiyor)
N:annecim ekmek unutmuşum,baba bakkala gidiyor.
B:cırt cırtlı önlüğü bir hamlede çıkarır.Deerk babaa.(berk de baba ile gidecekmiş.) Deerk derken yüzündeki ifade endişe,heyecan karışık olur da izin vermem:)))


---

19.11.2010
Dedi

gedi,gecek
zamanlamayı düzgün kullanıp yanımızda olmayana gecek,gelene gedi.biz bir yere varınca geggik diyor:)


---

19.11.2010
Sözlük
Kelime: derk
Anlamı: berk

---

20.11.2010
Dedi

oooo köppeee:))

kaç gündür (3) ilk kez yemek yedi.dr diyete gerek yok,yemek isterse yesin dedi.sofraya köfte ve makarna götürünce çok sevindi:)


---

20.11.2010
Dedi

Sabah yataktan "anne,baba getti.işşşşe.gecek.bop" (anne baba işe gitti,gelecek top oynacağız)

evet Berk gelecek baba.
B:anne,baba yoohh.işşş.yat.
ben ona her uyandığında babayı soruyor,işe gitti yat diyorum.bu sözlerle uyandı sabah sabah yeni kelimeler bıcır bıcır bir Berk:)


---

20.11.2010
Yaptı

Ben mutfaktayım,o salonda.İçeriden sesler geliyor.Temam,temam diyor.Gittim yanına elinde telsiz telefon."aradığınız numara yanlıştır teyzeye temam diyor.koptum:))
N:Oğlum kimle konuşuyorsun.
b:Abbaa(abla)
N:Ne dedi sana?
B:hayıl.
N:hayır mı dedi
B:hıhı
N:sen ne dedin?
B:temam




---

24.11.2010
Yaptı

9 günlük tatilde mickey playhouse kanalını keşfettik Berk bey'e.baby tv için büyüdü:))çok sevdi.Şarkısına eşlik ediyor."Heyy bigii" diyor.(hey bilgili) akşam eve gelince abur-cubur çekmecesinden önce "aç,hey bigiii" diyor.ve inanılmaz ciddi ciddi izliyor,  gülerek,"hey hop buradayız" şarkısına dansıyla eşlik ediyor.

elit oyuncaktan kendisi onca oyuncağın arasından, diş macunu şeklinde aynen ucunda kapağıyla üstünde mickey mouse olan kalem seçti ve aldı.



---

25.11.2010
Sözlük
Kelime: derk kaffa bum
Anlamı: kafamı vurdum

---

25.11.2010
Yaptı

teyzelerinin hediyesi masada:)) boya kalemlerini ,üstünde mısır gevreği fotosu olan bir bardağa koydum.ama ben fotoyu unuttum.masaya oturuyor belli süre sonra mutfağa gidip süt istiyor,"Bassa" diyerek ballı olandan istiyor.sonra yine kalkıyor kakaolu olandan
 istiyor.masaya oturuyor "bu" diyor.ben de annecim kalem tabağa konmaz diyordum.2 akşamdır algılama zorluğundaydım.dün çözdük annemle reklamı görüyor ve istiyor ve tabağındaki görüntünün bardaktaki görüntü olmasına dikkat ediyor:))


---

25.11.2010
Yaptı

apartman görevlimiz Meftun Abiyi çok seviyor Berk.önceleri onun çöp toplama arabasının sesinden korkuyordu.Şimdi o sesi duyunca "abi abi" diye kapıya koşuyor.Dün akşam ağzında emzikle karşıladı Meftun Abiyi.Meftun Abi;
-Paşa çıkar yakışmıyor dedi.
-taam dedi.
emziği çıkardı kenara koydu.gitti Meftun Abi'nin bacağına sarıldı.ilk kez sarılıyor.Meftun Abi onu kucağına aldı birlikte çöp arabasına baktılar.Berk mutlu bir biçimde içeri girdi.kapıyı kapadı.Memme dedi.

Yuh oldum,gönül aldı yani:)))annemle şaşırdık kaldık.


---

25.11.2010
Sözlük
Kelime: tekedüm
Anlamı: teşşekür ederim

---

25.11.2010
Yaptı

Geceyarısı saat 04.00 suları....

B:Anne...anneee
N:efendim,Berk uyur musun?
B:anne...anneee
N:gözünü açar,efendim canım su mu istiyorsun?
B:anneee,anneee.Eliyle yanağını gösteriyor.
N:ne oldu anneciğim,dişin mi,yanağın mı acıyor.
B:anneee,hööp
N:aaaa tamam.yumulur.

Her akşam olmasa da (çünkü bu sıralar uyku için kavgalardayız) kendisini gayet hoyratça öpmekteyim ve güreş yapar gibi yatakta oyun oynamaktayız.Beyefendinin gece saat 04.00 gibi aklına gelmiş,istedi yaptık.benim uykum açıldı kendisi kolumda uyudu.

Bunların vücut nasıl çalışıyor ben anlamıyorum.uyanıp istekte bulunuyor.


---

25.11.2010
Yaptı

sen köpeği çağırma uyusun dedik
Berk elini burnuna götürüp sus işareti yaptı.
şşş dedi.hav hav uyu.dedi.

annem kreşte öğrendi dedi şiddetle karşı çıktım ben öğrettim ya bunu alla alla


---

25.11.2010
Sözlük
Kelime: hogeldin
Anlamı: hoşgeldin

---

25.11.2010
Yaptı

bu? bu? bu?

mütemadiyen nedir söyle anlamında.
yanlız işin komiği sayıyoruz,yıldız,ağaç,kare falan.özellikle yanlış söyledim yıldıza ağaç dedi.
ağaç? dedi.bu yildii dedi.
tamam dedim.
baştan bildiği şeyi bu? diye sordu.dalga geçiyor ya da beni oyalıyor sanırım:))


---

25.11.2010
Yaptı

herakşam arabaya bindiğimde (ben kreşe geldiğimde babam onu arabaya bindirmiş oluyor) öptürmüyor.ben yolda muhabbete başlıyorum Berk o geldi mi,bu naptı falan diye gülüyordu.
dün akşam
anneeee diye karşıladı.emziği çıkardı.
"kağa geedi.şezen geedi.aydin geedi.derk hop hop".dedi emziği ağzına aldı camdan yola baktı.
biz babamla kahkahalarla güldük.

babam;eşşoğlusu sorma al işte anlattık gibi oldu dedi.aynen öyle oldu:)


---

25.11.2010
Sözlük
Kelime: şulup
Anlamı: şurup

---

25.11.2010
Yaptı

artık önlüğe itiraz ediyor.mama sandalyesine itiraz ediyor.büyüdü.


---

28.11.2010
Dedi

edendim (efendim)
n:Berk !!!
B:nee
n:ne denmez, efendim denir
B:edendim


---

28.11.2010
Yaptı

Murat:hadi babacığım,arabayı yıkamaya götürelim

B:arabalarını toplar,banyoya yol alır.

:)))


---

30.11.2010
Yaptı

Uyumadı bir türlü...mızıkladı.sürekli "Derk verdi "dedi.saat 00.08 di başını yastığa koyduğunda.Sabah 05.30 da dikildi.üzgün,mutsuz,ne yapacağını bilemiyor.Sonra dikkatini dağıtıyoruz,ağlamasının etkisiyle içini çekerek kahkaha atıyor.(ne yapıyoruz biz yaa  :(
Emziğin adını anmadı sabaha karşı ama hani için sıkılır nedenini bilemezsin yaa aynen öyle.ama Murat kesinlikle benden daha sabırlı.Kıyamıyorum.gerginim.mutsuzum


---

30.11.2010
Yaptı

Eve gelip,asansörden indik.Berk annemlerin blokla karıştırdı,onların dairesinin tarafına yöneldi.Kapıyı çaldı.Görsün inansın diye üstelemedim.Kapıyı komşu açtı.Ona anneannesini sordu.Neyse ikna oldu.Eve girdik,telaşla balkona yöneldi.Çıktık.Balkondan yıktı  ortalığı anneanneee diye.Aradım geldiler.Daha kapıdan anneme

-Anneanne Derk,meme abba verdi.dedi.kendini alkışladı,bize de alkışlattı.

sonra salona girdi.koptuk,eee oğlum telefonda söyleseydin :)))


---

30.11.2010
Yaptı

Çıplak ayağa dayanamıyor,çözdük.ya çorap giyeceksin,ya terlik.

Adamcağız da eve gelince rahatlamak istiyor.Yok.Berk terlik getiriyor.Çorap çekmecesinden çorap getiriyor:)))


---

30.11.2010
Yaptı

yapmış: okulla konuştum.Dün sıralarını bekleyerek bir oyun oynuyorlarmış.Kağan Berk'in sırasını almış.Berk Kağan'ıarkasından tutup itmiş.Ayçin kızmış.Olmaz sırayla demiş Berk'e.Berk de kızmış."Benim"demiş:)Farkındayım dedi Ayçin Hanım sıra onundu ,ama arkadaşını  ittirdiği için sıranın sonuna geçti.Geçerken yine "Benim"diyormuş.Herşeyin farkında dedi."Evet arkadaşımı ittiğim için sona geçtim ama sıra benimdi"Yüzünü görmeliydiniz dedi.


---

30.11.2010
Dedi

"anneee,uf ufff,Derk hayıl,ıııııhh ( anne sıcak,Berk dokunamaz,parmak sallanarak cıss anlamında)

nil şok olur.ateşi gösterip dedi.kendisi bugüne kadar ateşe yaklaşmadığından böyle bir konuşma yapmadık.babasıyla kararımız kendisi okulda mutfak kuşu olduğundan orda öğrendi:)


---

30.11.2010
Yaptı

ne yiyorsa bize de yediriyor.Çekmeceden çikolata alıyor,uuu diyor.3 tane.anne,baba,Derk.

2 tane kalmış.Ben :anne,baba dedim.
B:Derk?
N:Berk' e yok.
B:temam dedi.fındıklı kurabiye aldı.salona geçti.Öyle kaldım.Şaka yaptım diyerek yumulacaktım oysa.
Annecim ye ben şaka yaptım dedim.Açtım paketi,yemedi.içime oturdu.Ne yapacak diye düşünmüştüm.paylaşmayı öğrendi çünkü.


---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder