11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (mart 2011)

---01.03.2011
Yaptı

B:ben çobaa yemicem,çeker al
N:hayır,bu çorba yenilecek (resmen karışım etsuyuna tarhana yıldız şehriyeli ,şehriyeyi fazla koyunca makarnamsı falan)
B:duydun mu yemicem.kucama al
N:anneciğim ben o kadar uğraştım bu çorba yenilecek
B:şaaaak diye burnumla dudağım arasına patlattı.
N:kucağımdan indirdim.Git buradan seni gözüm görmesin
B:anne beni gözün gösün
N:Berk çekil git,sana kaç kez vurma dedim.Canım yandı.git konuşmuyorum senle
B:anne tamam bak otudum
N:ister otur,ister şeker ye,ister çorba ye umrumda değilsim
B:ummunda deyil deyil
N:...........
B:anne bak çeker yedim
N:konuşmuyorum seninle
B:bak çoba yiyom.bu çoba deyil makana
B:bak bittiiiii.afeyin de.
N:................
B:anneee gödün mü beni
N:gördüm.beni niye üzüyorsun,bana neden vuruyorsun
B:anne öpim mi
N:öp.vurmayacaksın değil mi?
B:tamam

Babası gelir Berk kucağımda tekrar bana patlatır.Bu sefer sarsarak ne yaptın sen?

B:ağlayarak,babama göstedim.

gülemedim bile ,sinir oldum.resmen dayak yiyorum



---

02.03.2011
Yaptı

1 aya yakındır gittikleri cumartesi hariç,anneanne ve dedesiyle telefonda konuşmuyor.Telefona bakmıyor bile..Hele anneanneyi kuzeni ile görünce adını bile anmıyor.

Dün akşam dedesi kızdı artık,eşşeoğlueşşek dedi.

Berk gülerek,dede gecen mi dedi:)))))

Koptuk demek ki sihirli kelime gerekiyormuş.



---

04.03.2011
Dedi

B:Napıyoysun
N:yarın okuldan top istemişler,onları torbaya koyuyorum
B:yazdın mı?
N:neyi yazdım mı?
B:Berk Kıyacı
N:Anneciğim ben senin adını karışmasın diye kıyafetlerine yazıyorum topa yazmaya gerek yok
B:geyek vaaar
N:tamam yazalım
B:söyle Işıl'a Kağan oynamasın
N:Neden
B:istemiyoyrum.

Öğretmeni ile konuştuk,kankalar kanlı bıçaklıymış:)) rekabet başlamış.Evde de hiç iyi anmıyor Kağan'ı.


---

04.03.2011
Yaptı

En sonunda bu da oldu.Anne ve babayı şikayet etmiş okulda.Öğretmeni konuşmayı deftere yazmış
I:Annenin adı ne?
B:Nil
I:Babanın adı ne?
B:Muyat
I:Nil nerde,ne yapıyor
B:işte,yok.uyuyor
I:Nil sana akşam ne yemek yaptı?
B:yapmadı
I:Akşam yemek yemedin mi?
B:yedim
I:Ne yedin,ne yaptı Nil sana?
B:ekmek
I:yemek yapmadı mı?
B:yapmıyoo
I:Murat nerde,ne yapıyor?
B:işte,gelmiyor
I:Sen Murat ile oyun oynuyor musun?
B:sevmiyorum Murat'ı
I:neden sevmiyorsun?
B:bana kızıyor oynamıyor?
I:Nil'i seviyor musun?
B:sevmiyorum
I:neden sevmiyorsun?
B:beni sevmiyor kızıyor bana
I:ben öyle bilmiyorum ama Annen de Baban da seni çok seviyor.
B:teyzemi seviyorum ben
-----------------------------------
N:Berk ben seni çok seviyorum,sen de beni seviyorsun değil mi?
B:seviyim.
N:Işıl sana sorunca neden sevmiyorum dedin
B:demeydim Işıl dedi
N:babanı da seviyorsun değil mi?
B:sevmiyoyrum bak yok
N:baba işte ,anneciğim,seni çok seviyor,seninle oyun oynuyor değil mi?
B:anne oyun oynayalım mı?


Teyze kim bilmiyoruz.Yemek yapmıyorum,kızıyorum,babası oynamıyor.Işıl yalan söylüyor... bakalım daha neler göreceğiz.


---

04.03.2011
Dedi

B:dudun mu kımiladan ses gedi.
N:kımila nedir anneciğim
B:bak yukadaa.

(klimanın kapatılınca çıkardığı sesten bahsediyor)


---

07.03.2011
Yaptı

Cumartesi saat 07.00 de ayaktaydık.Pazar sabahı babasının hatrına:)) 06.00 da kalktık.Babam da uyansın diye yıktı ortalığı...

Biz ayakta uyuyarak salona geçtik.Berk süt ve biskivü istedi ve yedi.Murat yavaş yavaş koltukta sızdı ve yatış pozsyonuna geçti.

Berk :babam uyudu dedi.sen uyuma dedi
N:anneciğim saat 06.30 neden uyumuyoruz ben de iyi değilim uyuyalım dedim.

B:tamam dedi.
N:tamam mı?
B:yastımı getir sayonda yatcam
hemen getirdim.bana yer kalmadığı için minderlerden yatak yaptım uyuduk.saat 10.00 uyandık.İki senedir ilk kez kahvaltıyı dışarıda yaptık.Sorunsuz geçti.

Demek ki ciddi aç olması gerekiyor dışarıda yerken.

Sonra alışverişe gittik.Alışverişten sonra birşeyler içelim diye kafeye oturduk.Berk portakal suyu içti.

B:yemek gecek mi?
N:acıktın mı?(şaşırarak)
B:acıkmadım.yemicem söyleme yemek.

boşuna siparişi engelledi.çok güldük.

B:bu meymasuyu bozuk
N:neden anneciğim?
tattım portakalsuyunu çok az ekşiydi, farketti.


---

07.03.2011
Sözlük
Kelime: kurku
Anlamı: turşu
kurku var mı? (gösterdiğinde çözdüm)

---

08.03.2011
Dedi

gilde okuma.yağmır oku

(gölde okuma,yağmurlu bir gün oku)


---

08.03.2011
Dedi

N:sümüklüböcekler yerlerinden çıkar (kitap okur)
B:bakimm
N:bak sümüklüböcek
B:simikliböjek deyil,sallangoz




---

08.03.2011
İlk kez

annesine kitap okudu...

ağlamak istiyorum.Yağmurlu Bir Gün...

B:yağmır yağıyor,çocuk çolaplarını çıkaymış,çıkaymış,ayağı ışlanmış,köpek gemiş ağakkabıyı amışş.bittii.

B:bigaha okuyım mı?

N:oku anneciğim.

B:anne yeden çolapları çıkaymış

N:ıslanmış anneciğim

B:giysin çolapları

Berk çıplak ayak görmek istemiyor,ya terlik giyeceksin ya çorap:)


---

11.03.2011
Yaptı

yapmış: öğretmeni defterine yazmış;

"Aşağıya lego almaya indim.Berk beni kollarını açarak karşıladı.Neredesin,Işıl.özledim dedi.sarıldı bana.çok sevindim.

bugün scamper çalışması yaptık.tavuk mu yumurtadan çıkar,yumurta mı tavuktan? önümüzde tavuk ve yumurta var bir de Berk:)

Sordum.Berk yicez dedi.Ne zaman yicez dedi.en sonunda yumurta tavuktan çıkar dedi."






---

12.03.2011
Dedi

pis otobüs şiferü

otobüs aniden sola kırınca ben kızdım söyledim
B:yeden kızdın
N:otobüs şoförüne kızdım yanlış yaptı
B:ben de kızayayım mı?
N:kız anneciğim
B:parmağını sallayarak pis otobüs şiferü


---

12.03.2011
Dedi

seni seymedim git.duğmaa budaa alla alla

babasına ayakkabı aldığımız yerde bir görevli kız Berk'e ilgi gösterdi,önünde diz çöküp Berk'i sevmek istedi.Fakat oğlum sanırım tipini beğenmedi.Bir de kızı teselli ettik.:)


---

12.03.2011
Dedi

B:bu ne?
N:baban senin odana aldı floresan.bozulmuştu hani.
B:fülosan deyil ışık
N:evet ışık veriyor ama o floresan
B:aççaz mı?
N:evet düğmeye basacağız yanacak
B:ışık o
N:tamam evet ışık


---

12.03.2011
İlk kez

susam sokağı izliyor.bak elmooo dedi.bu kim? bu kim? hahaaaaaa


---

12.03.2011
Yaptı

Öğle yemeği saati dışarıdaydık.Çorba içtik.Masaya kasenin içinde sarmısak sosu getirdiler.Biz kullanmayınca garson geri aldı.Berk arıza çıkarttı.
B:abiiii abiiii babamın çobasını almaaa ağlama modu
M:babacım bak benim çorbam burada o boş tabaktı
N:anneciğim bak bak içiyor.
garson Berk'in ağlamasına dayanamayıp sarmısak dolu kaseyi geri getirdi.

İçine işledi çocuğumun,cidden üzüldü.Çıkana kadar garsona dudaklarını büzerek baktı.


---

14.03.2011
Dedi

ben de taliye binmek gümek istiyoyrum.gitçez mi?

tali? tali? tali?




---

14.03.2011
Dedi

B:ananeee annem bana göşlük acak matsonu

A:anlamadım ne dedi?

N:gözlük istiyor,pahalıydı çok.Mart sonunda seçenekler çoğalacakmış, onu söylüyor.

A:Berk sana ben alayım mavi olsun mu?

B:mami deyil siyyah istiyoyrum.Kapama takçam bölee.Annenin göşlüğü takıymaz.



---

15.03.2011
Dedi

ben hiyç metoya binmedim.annem götüymedi.hıh

serviste boynunu büküp dudağını büzerek beni öğretmenine şikayet etti.kağan binmiş,anlatıp duruyorken:)


---

16.03.2011
Dedi

servis dialogları

K:Berk çok çirkin..
N:Neden Kağancığım neden çirkin?
K:ben kucağına oturayım mı?
N:tamam ikiniz de gelin.
B:gemesin gemesin
N:olmaz ama ayıp anneciğim
K:Nil Berk bana topunu vermiyor bana vurdu
N:Berk Kağan'a vurdun mu?
B:vudum
N:Neden vurdun
B:topumu vemicem
N:çok ayıp ama arkadaşlarımızla her oyuncağımızı paylaşıyoruz değil mi?

İkizlerden Ege(4 yaş) :Nil teyze,Berk oyuncaklarını paylaşan bir çocuk değil zaten
N:Egeciğim sen öğretir misin?
E:bence bunu sen öğretemiyorsan,babasından yardım al
N:tamam Ege.
K:benim babam daha güçlü
B:benim
K:çirkinsin sen
B:sensin sensin
N:nerde kaldılar niye gitmiyoruz susun bakayım





---

16.03.2011
Dedi

iki haftadır ilk kez sakız aldık çiğnesin

B:Bana mı adın?Benim mi?yutmucaam
N:evet eğer yutmazsan yine alırım
B:yuttum.böhüüüüüüüüü.kışma bana kışma bana
N:anneciğim kızmadım ama karnın ağrır diye korkuyorum.
B:karnına doğru parmağını sallayarak ağrıma ağrıma



---

17.03.2011
Dedi

B:anne pırt yaptım,kaka yapayayım mı?
N:kakan var mı?
B:yok
B:pırt...
B:bigaha yaptım hahaaa
N:tamam anneciğim
B:anne sen de pırt yap
N:benim şimdi pırtım yok
B:yaaaap
N:anneciğim öyle isteyince pırt yapılmaz
B:pırtın yok mu?
N:yok
B:ben yapiyim mi?
N:yap
B:ııhhhhıhhh yok
N:tamam anneciğim

Hey allahım :)))


---

17.03.2011
Yaptı

Umut ile telefonda konuşmamı kıskandı.

B:Uymut yakalayaycan mı?
N:(seni yakalarım, yerim Umut dedim) anneciğim Umut sana selam söyledi.Hilal seni öptü,Umut seni seviyormuş.
B:çeker yiyor mu?
N:hayır yemiyormuş,dişleri ağrır sonra Umut'a da vermiyeceğim,sana da..
B:gecekler mi...
N:sonra geleceklermiş Hilal sana çikolata getirecekmiş.
B:bana mı?
N:evet sana.
B:ben ben ben ağabamı vermiyeycem
N:direkt gıdıklar ve yumulur:)


---

17.03.2011
Dedi

B:Deyteri mi okuyoysun?
N:evet anneciğim
B:oyuncak getiyme hıımm(elini sallayarak)

günü özetledi bu hareketle.deftere yazmışlar;"oyuncak günü dışında oyuncak getirmemesini söyledik,eğer yarın ısrar ederse engel olmayın,biz tekrar anlatırız."

ikna olmuş:)))sabah oyuncak götürmemiş.gerçi ikna edilişini; ona çok kızmışlar gibi anlatıyor ama:)))


---

18.03.2011
Dedi

babasının yüzüne karşı;fefer gol fefer gol.
anne biz attık mı dedi.



---

18.03.2011
İlk kez

annesinin arkadaşında arıza çıkarmadan iki saat kaldı


---

18.03.2011
Dedi

ayes (alex) seviyom dedim anne,çeker yiyeyim mi.
babamıı yendik mi?


---

18.03.2011
Yaptı

Başak ve Çınar ;Berk'e bişiyler göndermişler:)

Çınar'ın kırmızı renkte el izi de var.

B:benim eyim
N:hayır Çınar'ın eli
B:Çınayın eyi.kımızı mı?
N:yok bu parmak boyası.
B:ben de kımızı el istoyoyrum

Berk Çınar'ın elini kırmızı sanıyor:)




---

18.03.2011
Yaptı

Arabaya bindi,ben gelmiyorum,sonra geleceğim lütfen Elmas Teyze'yi üzme dedim.(bunları söylerken ayaklarım titriyordu)

Tamam dedi.

Eve girince;

Terliklerim nerde demiş:)Çorba ver demiş.Elmas teyzesi ud çalmış,o şarkı söylemiş.Udu çalmak istemiş,yorgun demişler,tamam demiş.

Melis ablası ile dans etmiş.

Beni görünce gel gel dedi.Çoba ye dedi:) (çorbayı çok sevmiş)

Babası gelince anlattı;

B:ben Amas 'a gittim.Çikota yedim.Çoba yedim.
Çaykı söyledik,Meyis dayns oynadık.Bigaha gitçez mi?

Çok duygulandık,büyüdü artık:)


---

21.03.2011
Dedi

Kendisi tarçınlı kurabiye yerken Ela da yesin istedi.
Annesinden izin al dedim.

B:(Hayat'a sesleniyor,bütün vücut hareket halinde) Annesi annesii,Ala kıyakel yiye yiyebiliy mi?



---

21.03.2011
Yaptı

Alpi'yi çok seviyor.İdolü gibi oldu.Kaydıraktan kayarken,başka bir çocuk Alpi'nin önüne geçti.Atladı Berk;

Çekiy çekiy (itiyor bir de) Api kaycaaak

Alpi de yavrum Berk'i koruyor:)


---

21.03.2011
Dedi

Gelikalı kadın hıımmm (kızarak)

(ben yolu tıkayan kadına gerizekalı dedim, beni taklit etti,babası da bana aferin dedi)


---

22.03.2011
Yaptı

Servise binerken...
Kağan Berk'i çekiştiriyor,merdivenden ittirdi.Ben tuttum.Ne yapıyorsunuz dedim.
B:..............(hareket yok,mimik yok,bizi görmüyor ve duymuyor gibi davranıyor)
K:sinirden kudurmuş.Gelmesin,binmesin servise diyor.

itiş kakış servise bindik.

K:parmağı ile Berk'e vuruyor.Birşey söyleyeyim mi deyip duruyor.
B:hiç tepki yok.Bir farkettim dirseği ile Kağan'a vuruyor.
B:söylemeee dedi en sonunda...

N:bir daha birbirinize vurursanız çok kızarım.
Ege:Nil Teyze;Berk bugün bana da vurdu.
Bengisu:Bana da vurdu.
(servis nöbetçi öğretmeni yorumsuz!!!)
N:Berk bir daha arkadaşlarına vurursan çok kızarım.
K:vursana Berk'e
N:Kağan niye vurayım Berk'e,kimse kimseye vurmasın.
K:bak bak gördüm mü,koluma vuruyor
N:Beerrk.
B:ben ben ben Agayla Afeye vumadım.Buna vumadım(Bengisu) Kağan'a vurdum.
N:Ege ve Efe'ye de vurmuşsun.
B:hayıl..Ben Aga'yı seviyom.Kağan'ı sevmiyoyrum.
N:Egecim,Efecim biz sizi de Kağan'ı da çok seviyoruz.Berk adına özür dilerim vurduysa,ama sizden küçük anlamıyor.(iç ses Berk doğru mu söylüyor)
E:Nil Teyze,ben karıştırdım Berk bize vurmadı.
Bengisu:Bana da vurmadı.
K:banaaa vurduuuu.
B:Kağan'a vuduumm.









---

23.03.2011
İlk kez

annesini savundu...

Kağan ve Berk :)

K:senin annen çok çirkin dedi.
B:benim benim annem çiğkin deyil.Benim benim annem gizel.

çirkin ve güzel'in anlamını da öğrenmiş.


---

25.03.2011
İlk kez

sen git,annem git.ben buda uyucam.salona git dedi.

şaşırdık,kapının önünde öylee bekledik.sonra içerden ses;

çakay yaptııım,babaaa gel dedi:)

çok güldük.resmen dalga geçiyor.denedi ama vazgeçti sanırım:)


---

26.03.2011
İlk kez

metroya bindi.çok şaşırdı.bu tiyen mi,metto mu diye sordu.Bindiğimizi trene benzetti,ama ben metro dedim
gedik mi,ahaaaaa bak bak diye heyecan yaptı:)


---

26.03.2011
İlk kez

Aşılarımız bitti:)


---

26.03.2011
Dedi

Babası geldi,bugün yaşadıklarımızı anlattım.Metroya bindik,aşı olduk,dondurma yedik diye.
Murat,aman da oğlum neler yapmış dedi yumuldu.Ben odadan çıktım
B:baba ben doduma yemedim,annem yedi.
M:aaa annen yedi,sana yedirmedi mi?B:yemedim.doduma al
M:peki metroya bindin mi?
B:binmedim.(küçük emrah ses tonuyla)
N:aniden içeri girdim.
B:çakay yaptııım.(serseri bir gülüşle)
M:İlahi Berk hahahaa
B:iyali Berk hahhaa

koptuuk:)


---

26.03.2011
Büyüdü
Boy: 95cm
Ağırlık: 13,4kg

---

29.03.2011
Sözlük
Kelime: maymasuyu
Anlamı: meyvesuyu

---

29.03.2011
Dedi

B:Ben yayın okuda Kağan'a böle patacam

N:şok Ne? Neden?
B:Kağan bana patadı
N:patlatmak ne demek?
B:bölee.şak diye geçirir.
N:(ya sabır)Anneciğim bu kelime hiç güzel değil.Bu hareket çok kötü bir hareketLütfen yapma kimseye
B:taaam
B:ben Kağan'a teykme atcam.Göşteyelim mi?
N:hayır tekme nedir biliyorum.Kimseye tekme atma anneciğim
B:kismeye atmıcam.(dudak kızgın ifadeyle şişirilir) Kağan'a böle tekme atçam


---

29.03.2011
Dedi

B:anneeee yedesin?
N:tuvalete gidiyorum
B:koşarak gelir,gitmeee
N:anneciğim çişim geldi ama
B:beykle beni budaa der ve bana bez getirir
N:anneciğim ben beze yapamam.Tuvalette bak klozete yapabilirim
B:ben de yapabiliyim
N:evet yepebilirsin
B:yapaii mi?
N:yapalım anneciğim
B:kaka yok
N:tamam çiş yap
B:ıııhhh şiş yok
N:tamam ben yapayım
B:yapmaaaaaa kendini yerlere atar

bir an artık bu iş olacak sandım,yaza daha var annem, bekle bizi mayıs,haziran ya da temmuz:))


---

31.03.2011
Dedi

Öyyretmenee söyleycem




---

31.03.2011
Dedi

Telefonuma Başak'tan Çınar Elmo izlerken çekilmiş fotoğrafı geldi.

N:aa bak mesaj geldi.
B:mayas mı geldi?
N:Bak Çınar
B:Çıyal mı? Yapıyo
N:Elmo izliyor
B:ben deeeeeee

ben odadan çıktım,nurturia'ya girmeye gittim.telefonuma tekrar mesaj geldi

B:anneee Çıyal mayas gediii


---

31.03.2011
Dedi

Elmo'nun evcil hayvanlar cd'sini izledi.

B:ben de köypek istiiiyoom
N:anneciğin var ya senin köpeğin
B:ıııhh böle deyil.Bölee kuğuu sallasın.
N:ama eve öyle köpek alamayız.
B:bakkadan alalım
N:anneciğim anneannen dönünce Buddy de gelcek onu seversin
B:taam





---

31.03.2011
Dedi

B:anne saya paşta yapayayım mı?
N:aa çok sevinirim,anneciğim nasıl yapacaksın
B:okuda yapçam,kıymızı yapçam
N:neli olacak bu kırmızı pasta
B:saya saya saya ben bop koycam,oymlet(yumurta) koycam.Kağan'a vemicem
N:tamam,toplu ve yumurtalı pasta hem de kırmızı.Ama yazık Kağan'a da verelim
B:vemem.o bana çeker vemedi.
N:anneciğim az vardır şekeri ondan vermemiştir.
B:ben ona çikotaa almıcam

Bazen okula giderken çikolata alıp götürüyorlar,tüm arkadaşlarına onu demek istiyor.

Of annem ne olur artık düzelin ya...


---

31.03.2011
Yaptı

genel olarak renkleri biliyor,sayıyor,tuyuncu,membe,siyyah,mami,kıymızı,sayı diye bunların renk ismi olduğunu biliyor:)

ama ne görse,kıymızı;mesela yeşil renkteki topu...
canı isterse şeşil,ama elindeki mavi:)))

genler önemli:))) ah babası ah babası:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder