11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (haziran 2011)

01.06.2011
Dedi

Yatağı geldi,odayı düzenlemeye çalışıyorum.
B:yapıyoysun anne?
N:bak yeni yatağın
B:benim mi?
N:evet anneciğim
B:zıplayayayım mı?
N:eveeet....
B:çıkamadım

yüksek geldi ama becerdi.o yatakta zıplarken ben şifonyerin ve rafların yerini değiştirmeye çalışıyorum

B:yereye bakıyosun?
N:bu dolabı oraya koyacağım
B:omazz.bu büyyük,orası küççük sığmaz

şaşırdım kaldım büyük adam gibi cevap verdi bana.

B:babam yapsın


---

01.06.2011
Dedi

Tupalet konuşmaları;

Klozetin üstünde inciler:

B:anneler,babalar,çocuuklar altına yapmaz di mi annesi...

B: anneler temizler,babalar temizlemez

B:pipiden su çıkıyo,çişşşş diyooo

B:suyu aç annesi,çiş gelir

B:tupalet kaadı ver annesi

B:ben kaka yapıyoyrum,pisonu çekecem...(sifon)

kaka yaparken saate baktık 20 dakika tuvaletteydik:))


---

03.06.2011
Dedi

N:Berk bak Çınar
B:Çılal
N:ayrı anne ikizin
B:hıı
N:ayrı anne ikizin
B:ayren anne itizi






---

03.06.2011
Dedi

o ne öleee?

sevinince,şaşırınca,ani seslerde kullanılan tepki repliğimiz:)))


---

03.06.2011
Dedi

Kosk=(Tost)=Kuçe(Tuğçe)

bir bütün olarak algılıyor.Kuçe gecek mi?Kosk istiyoyrum.

İstanbul'dan bu yana yediği ikinci tost,her ikisinde de önce Tuğçe'yi soruyor,tost istiyor.

Bu sefer sucuk da koydum.Bu Kuçe'nin kosku deyil dedi.




---

04.06.2011
İlk kez

kendi isteği ile berbere gitti.

arızasız atlattılar:)

Babayı ara dedi.Aradım.
B:baba belbele gidelim,sona parka gidelim dedi

Şaşırdık,sevindik.Bir gece önce saçlarını kestirelim mi dediğimde hayır demişti.


---

06.06.2011
Dedi

B:ben annemle yatçam
N:ben de Berk ile yatacağım
B:anne ben seni çok seviyoyrum
N:ben de seni çok seviyorum
B:yesene beni
N:yeriiiiim

sonra babasını çağırdı,babamla yatacağım diye.Öyle bir duygu sömürüsü yaptım ki,ben yatmak istiyordum,şimdi ben içeride mi yatacağım diye.

Anne senle yatçam dedi.Murat buruttu.Nasıl yatmayalım ama,öpüyor,sarılıyor,güzelsin diyor.

şu düşmesin diye yatak koruyucu gelmesin bile diyoruz...


---

06.06.2011
Dedi

B:anneeee,kaka başladııııı
N:tamam koşalım,yakalayalım.

külodu biraz lekelenmiş,"pis olmuş ama" diye üzüldü.

B:anne kızdın mı?
N:anneciğim niye kızayım,benim hatam geç kaldım.
B:özül dile benden
N:özür dilerim Berk, daha çabuk yakalayacağım
B:kakadan özül dile
N:özür dilerim kaka seni yakalayamadım
B:sana kızmıyoyrum anne tamam mı?
N:tamam anneciğim


---

07.06.2011
Dedi

B:anne dondurga alalım mı?
N:alalım ama yemekten sonra tamam mı?

eve çıktık.

B:(kısık sesle)annee donduga yiyelim mi?

o kadar güzel söyledi ki,annesi ile gizli iş çevirmek ister gibi kısık sesle

N:tamam dedim kısık sesle
ama yemek de yiyeceğiz şimdi şımarma zamanımız olsun,her zaman olmaz tamam mı?
B:yasasııın tamam yemek yiyeceğim.

iki küçük çocuk, dondurmalarımızı yedik mutlu mutlu.yarım saat sonra da yemeğimizi:)))



---

07.06.2011
Dedi

Tuvalet konuşmaları;
B:pipi elle tutulmaz annesii kayıt ver bana
N:tamam al kağıdı böyle tut.
B:temiş olmalıyız biz
N:evet temiz olmalıyız.
N:bittiyse gel silelim
B:bölee yıkasana abicim
N:abicim mi?
B:hahaaa abicim

nerden çıktı anlamadım ama güldük Berk ile:))
büyük ihtimal Ayçin ile şakalaştılar:)))




---

08.06.2011
Yaptı

Sabaha karşı kabus gördü.Çığlık çığlığa uyandı,ağladı.Meyis'e gidicem deyip deyip hıçkırdı.Salonda oturduk.Anne ıspaltaya gidelim diye ağladı.Anneanne beni bırakmasın dedi.


---

09.06.2011
İlk kez

çiğdem yedi.doğru bir şekilde


---

09.06.2011
Yaptı

arabaya binince,"avva "diyor melodik bir şekilde.anlamaya çalışıyorduk.dün radyoda Hande Yener'in (ıyyy) "atma" şarkısı çalınca,bak "avva" dedi.

zaten ne dediği anlaşılmıyor kadının,oğlum kendince "avva" anlayıp,söylüyor.

yani onca şarkı ve şarkıcı var bunu sevdin annem:)


---

10.06.2011
Dedi

B:ben sakoz istiyoyrum
M:babacım uyuyacağız şimdi
B:ben sakoz istiyoyrum
M:tamam ama bir tane
B:(eliyle 1 yaparak)tane sakoz alabiliy miyim?
M:tamam
B:babaya da...
eliyle babasının ağzına sakızı verir.
B:öp elimi,elimi yedin abicim...

M:................................


salona geldi Murat,yaz bunu dedi.
M:Şaşırdım kaldım.nereden öğreniyor N:Anlatmadım mı sana ,geçen gün bana popmu yıka abicim demişti.
M:Bana anlatmıyorsun,yazıyorsun



---

10.06.2011
Sözlük
Kelime: kalbulu
Anlamı: kanguru

---

10.06.2011
Yaptı

Yıl sonu gösterisinde ,Arı olacaklar.Arkadaşı provalarda "ben oynamam" dedikçe,"ben yaparım" deyip deyip kendini ortalara atmış.

poposunu sallaya sallaya Arıııı vııız vııız demiş.

kime çektiği ciddi tartışılıyor bizim evde,sonuç;dayıııısıııııııı:)))


---

10.06.2011
Sözlük
Kelime: vavas vavas
Anlamı: yavaş yavaş
meyvesuyunu dökünce,kendi kendine vavas vavas iç dedi

---

10.06.2011
Yaptı

Bilgili'nin çözümlerini izlerken,

B:bu ne?
N:kare
B:kale deyil,küp o küp
N:evet küp!!!!!!!!



---

10.06.2011
Dedi

N:bunu buraya koymamalıyız Berk,çünkü kirlenir.Anneciğim duyuyor musun? sana birşey anlatıyorum
B:ayslan geliyoo,kayplan geliyooo bıppp
N:aaa bunu da mı öğrendin?
B:bıp deyince kapatacan burayııı (ağzımı elliyor)
N:seni ben var yaa (peşinden koşar)
B:kıkır kıkır:))))))))


---

12.06.2011
Dedi

Babası oy kullanırken o da girdi,perdenin arkasına,kafasını çıkarıp çıkarıp güldürdü herkesi

B:annneee koş,celepeye oylum vercez dedi.




---

13.06.2011
Yaptı

salonda oturuyoruz,önce koridora çıktı çantama baktı.ne gördüğünü anlamadım

içeri geldi,sandalyesini aldı gidiyor

N:nereye
B:beykle beni içim var
N:iyi de sandalyeyi nereye götürüyorsun
B:beykle dediiim

sandalyeyi kapının önüne koydu,çantamdan anahtarlarımı aldı ve saldalyenin üzerine çıkarak kapıyı kilitlemeye çalıştı.


---

13.06.2011
Dedi

ben hiyç dodurga yemedim

ben hiyç memek yemedim

ben hiyç oyun oynamadım

ben hiyç miki faye izlemedim

neyi yaparsa ve bittiyse bir daha istediğinde böyle diyor.hiyç yalnız:)


---

13.06.2011
Dedi

B:kafaymı bozma abicim...

önceleri abicim deyince gülüyordum,bizden değil okuldan birinden öğrendiği bir kelimeydi ama artık önünü almak gerekiyor sanırım.Kimden öğreniyorsa önce onun dilini düzeltmek lazım




---

13.06.2011
Dedi

geygenlere gidelim,geygen(gergigen ??)

merdiveni böyle tanımlıyor,ilginç olanı sanki öyle demiyor da,merdiven dedi gibi algılıyoruz.

dün babasına yine geygen/gergigen (ne dediğini anlamıyoruz) dedi

ne dedi dedim,merdiven dedi diye cevap verdi Murat

hayır anladım da ne dedi?

o an düşündük ikimiz de.neden dediğini duymuyoruz ve "merdiven" dedi algılıyoruz oysa zaten herşeyi tamı tamına doğru söylemiyor.mesela avvah avvah diyor gülüyoruz eyvah demek istedi diye ama bu dediğini cidden böyle demiyor gibi algılıyoruz.

anı defterine bile şimdi yazıyorum ilginç...


---

14.06.2011
Dedi

B:bunun adı ne?
N:pipi
B:miki faye diyeyim mi?
N:..............
B:anne miki faye diyeyim mi?
N:hayır ...olmaz çünkü bunun adı pipi
B:omaz senin adın pipi




---

15.06.2011
Dedi

sabahları ben evden çıkarken Berk uyuyor oluyor.Bu sabah nedense öpmedim Berk'i uykusunda:(

Murat yanına geçiyor sabahları,ben çıkarken.

Kapıyı çektiğim anda uyanmış,elini sallayarak,

-Bay bay annecim demiş

demek öptüğümü hissediyor,tuhaf oldum




---

16.06.2011
İlk kez

ayar verdi:))

apartmana ve asansöre beraber yürüdüğümüz,asık suratlı,sevimsiz kadın asansörün içindeki kapıyı, binerken eliyle tutan Berk'e

"Çek elini" diye resmen bağırarak ikimizi de yerinden hoplatan kadına bakarak;
B:Çek denmez,çekel misin denir.Di mi annesi
N:evet anneciğim

Asansör yukarı çıkarken,Berk o suratsız kadının suratına bakarak bir daha elini kapıya uzattı

N:anneciğim el uzatmıyoruz değil mi,bir daha sana bağırılsın istemiyorum.

Nemrut Kadın: şeyy eli sıkışacaktı...

Asansörden inerken,kapıyı tuttum Berk insin diye.Asla kadına iyi akşamlar falan demek niyetim yok.Berk indi baktı ve eğildi

-iyiii aksamlaaaaa dedi.

Kadın şaşkın baktı "size de" dedi

hayatının ayarını aldı oğlumdan:)



---

17.06.2011
Yaptı

Pınar teyzesi ile telefonda konuştu.

B:nar teze nasııısın
B:Afe,baysket onayalım mı?

O sırada Pınar'ların evinde ,daveti alan Efe küçük çaplı bir gidelim krizi yaşadı:)

Telefonu kapattık.Berk Afe gesin diye tutturdu.

Anneciğim Efe Antalya'da dedim.Çılal da Antalya'da dedi.

Dumur oldum!!! Anneciğim Çınar Ankara'da dedim.
Ben farkında olmadan gelme ihtimaline heyecan yapıp,Çınar gelecek dedikçe,yerde diye soruyordu.Ankara diyordum.

N:Berk,Demir nerede?
B:ıstanbolda huçakta




---

20.06.2011
Dedi

Babalar gübün kuytlu osunnnn babaaaaaa

(tuvalette kakasını yaparken)




---

21.06.2011
Dedi

N:anneciğim lütfen ben burada Ezel'i izleyeyim,sen salonda Miki Fare izle olur mu?
B:sılayla izliciz

izin verdi,ilerleyen saatlerde uyku vakti gelince yanıma geldi

B:yapıyosun?
N:ezel izliyorum
B:üzüldün mü?
N:evet annesini dinlemedi yere düştü üzüldüm (anında senaryo yazılır,ne diyeyim adam öldürdü diyemem)
B:kızayayım ona
N:tamam canım
B:anneee ben seni istiyom uyuyalım
N:Berk burada uyu
B:sen azeli mi seviyon?
N:ben dünyada en çok seni seviyorum ama senin miki fare izlediğin gibi, Ezel izliyorum
B:tamam ben babamla uyuyayım

yastığını aldı,beni öptü gitti:)


---

22.06.2011
Dedi

N:bak Füsun teyzen yapmış
B:buyut mu bu?
N:eveet
B:kımısı alaba varrr
N:eveeet
B:bak Berk yazıyooo
N:hönk!!!




---

22.06.2011
İlk kez

okulda yaşadığı bir olayı, hayal kurmadan tüm gerçekliği ile anlattı.(o anlatmadan, bana anlatıldı)

B:annee,ben bangısu'yu ısırdım.sona özül diledim.Leveynt dede bana kızdı.
N:neden ısırdın?
B:koyları böle böle çok gizel.
N:anneciğim yazık ama Bengisu'ya canı yanar.Lütfen madem özür de diledin,bir daha ısırma tamam mı?
B:anne yalın ben seni bekleycem,sen Bangısu'ya sakoz getiy,yüpriz yapalım:)
N:tamam anneciğim.



---

22.06.2011
Yaptı

B:bana piypet velil misin?
N:ne yapacaksın pipeti?
B:içim var benim veeerr
N:rica et Berk,bağırmadan iste
B:annecim bana piypet velil misin?

verdim.Ya ne yapıyor diye,mutfaktan salona girdim baktım yok

N:Beeeerrk neredesin?
B:budayııııım

tuvaletten sesi geliyor.koşar adım gittim
N:ne yapıyorsun
B:mami su istiyoyrum

pipeti de klozete atmış....

anlattık o su içilmez.Zihni sinir Berk,pipetle tuvaletten mavi su içecek:)


---

23.06.2011
Dedi

babasıyla alışverişten eve geldiler.Heyecanla;

B:Balış'ı göldüük biz anne
M:Barışlarla karşılatık.Koşarak sarıldılar birbirlerine,çok sevindiler.
N:çevresi var artık çocuğumun,gerçi bir saat önce ayrılmışlardı ama:)


---

23.06.2011
Yaptı

Dün babası okula bıraktıktan sonra,içli içli çok ağlamış.Öğretmeni konuşmuş.Ne oldu diye

B:babamı özledim.İşe gidiyo.Gelmiyo,benle oynamıyo demiş.sakinleştirmişler,söyleriz Murat'a erken gelir demişler.

Beni kapıda karşıladılar.Nil Hanım,Murat Bey biraz zaman ayırsa dediler.Şok oldum.Daha önce bu konuşmayı Murat ile yapmışlardı,ona göre düzen kurduk.Araba bile aldık.

"İyi de,bir dün akşam (salı) görmedi babasını.Her akşam dokuzbuçuk gibi geliyor eve.Oynuyorlar ve öyle uyuyor "dedim

Hep birlikte ne güzel kullandığına ve dün geceden gerçekten etkilendiğine karar verdik:)




---

23.06.2011
Yaptı

yatakta ben oturur,o tepinirken geldi sırtıma tekme attı.Oğlum yapma canım acıdı dedim.Bir daha tekme attı,ben de ayağına vurdum,canını yakmadan.

Hemen yataktan indi,Öyletmene söyleyecem diyerek,babasına koştu,ben de peşinden gittim.

B:Muyaaaat Nil benim alayama vuduuuu
M:Neden vurdu?
N:Murat,Berk benim sırtıma vurdu
M:neden vurdun?
B:ben vumadım.Nil benim alayama vudu
N:ben vurmadım
B:vudun
N:sen de benim sırtıma vurdun
B:vudum
N:vurdun
B:öpeyim mi
N:öp

başa çıkamadı teslim oldu:)))


---

23.06.2011
Yaptı

tefini çalarak, "sen oyna anne,sen oyna "diyor.

Ölee deyil,bölee oyna diye de gösteriyor.Kıvırmamı beğenmedi paşam:))


---

23.06.2011
Dedi

Servisle,pazar yerinden geçerken kadının biri resmen camdan çemkirdi bize.

Anında cevabını verdik.ileri geri konuştuk biraz.

Berk; "sus eççeoluuu, Murgut kızdım ben ona "dedi.
Kadın uzaklaşmıştı.Servisçe kahkaha atamadan(içimizde patladı) devam ettik.


---

24.06.2011
İlk kez

kendisinden 9 yaş büyük bir kızı çok beğendi ve ilgisini çekmeye çalıştı:)

yaz okula başlayan 9 yaşında çok güzel bir kız... Serviste Yaren ile ben yan yana oturduk.

Berk, Ayçin öğretmeninin yanına,tam karşısına Yaren'in.İkimiz de Ayçin hanımla farkettik.Gözlerini alamıyor Yaren'den.

Kızın ilgisini çekmek için,koluna Işıl'ın yaptığı dövmeyi,ona bakarak anlatıyor.Ama Yaren bakmıyor.

Ayağa kalktı,Yaren bakmıyor.

Anne sakoz val mı? alkadaşlarıma vercem dedi.şansına sakız da yoktu.

Sonunda yanımıza geldi Berk,Yaren ona baktı ve gülümsedi.Berk utandı.başını bana yasladı.Kolumun altından kızı kesmeye devam etti.

Ayçin Hanım;Yaren çok güzel değil mi Berk dedi.Başını evet anlamında salladı Berk,gülümseyerek ve Yaren'e bakarak.

Tek kelime etmedi Yaren...Güzelliğinin farkında,mağrur ve hanımefendi bir ifade ile gülümsedi...

Berk'in hayran bakışları görülmeye değerdi...


---

28.06.2011
Yaptı

Bakkaldan alış veriş yaparken ,
elindeki sakızı bakkal abisine göstererek;
B:Ne kadal? dedi.
Abi:1 lira
B:birrr miii avah avahh

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder