11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (ocak 2011)

02.01.2011
Sözlük
Kelime: babam
Anlamı: bonibon
baba mı diyor zor anladık:)

---

02.01.2011
Sözlük
Kelime: suz,çeça,teki
Anlamı: tuz,ketçap,mayonez (öteki)
sofrada görüp isimlerini saydı

---

02.01.2011
Dedi

eşerif (eşek herif)

baba:eşşek herif
berk:eşerif
Baba:kim eşşek herif Berk
Berk: men


---

02.01.2011
Dedi

anne,babam bitmişşş,bakkaa alcaz.

anne dodum,babam ver.

bonibon delisi oldu bir paketi 4 güne böldüm:)yemekten sonra veriyorum.resmen bonibon yemek için yemeği yiyor.

3-4 gündür şaklabanlık yapmadan yemek yemiyor.mama sandalyesine oturdu bana "oyna" dedi.resmen oynatıyor.babasına ve anneanneye teşekürlerimle ben yemiyorsa yemesin inadındaydım biliyordum sonumun bu olacağını:)


---

02.01.2011
Dedi

fütfen baba gel (lütfen baba gel)


---

02.01.2011
Dedi

sasasıın basadımm (yaşasın başardım)

elindeki oyuncağı kitaplığın üst rafına atmayı başarınca:) bu yeni oyun şeklimiz elimizde ne varsa yukarıda olan bir eşyanın,fırın,mikrodalga,kitaplık gibi üstüne atmaya çalışmak


---

07.01.2011
Yaptı

akşam yemek hazırlığı

N:ne yemek istersin Berk?
B:hımmm
N:açalım mı dolabı bakalım mı?
N:bak 2 tane köfte var,makarna var.Aaa bak çok az pilav var ,köfte ile yer misin?
B:yook.Men köppe yedim.
N:Ne zaman yedin?
B:ışııl vedi.
N:tamam o zaman ne yiyeceksin?
B:çobaa yap.Tabuk ver.
(tavuklu çorba)
N:ama tavuk kalmadı sonra alalım mı?
B:alaalım.

ikna oldu tarhana çorbası içti.Hasta biraz ve çorbaya dadandı bugünlerde.

Sonra defterini kontrol ettim gerçekten köfte yemiş.Artık denk mi geldi,cidden günü mü anlattı bilmiyorum.


---

07.01.2011
Yaptı

uyku öncesi her akşam ki gibi kıyafet değişimine mızıldayan Berk'e dün başka yöntem buldum

N:anneciğim bir yerin mi ağrıyor niye mızmızsın?
B:ağıyooo
N:neren ağrıyo?
B:düşünür düşünür ayağını göstererek akak der
N:hangi ayağın ağrıyor?
B:bu
N:pandufu çıkarır,çorabı çıkarır ayağa bakar okşar Geçti değil mi?
B:geçti.buu (diğer ayağını gösterir)
diğerine aynı işlemler.Okşayıp sevip pijama altını giydirdim.Sonra kolun ağrıyor mu?

B:sanki cidden ağrı varmış gibi bir sesle kolum ağıyo

sırayla tüm vücudu sevdik.Berk pipin ağrıyor mu?

B: ebet,pipim ağıyo.düştü pipi Derk atttııı.
N:açıp bakalım mı duruyor mu? (amaç arızasız bez değiştirmek)
B:budaaa,pipim düşmemişşş.
N:sevindin mi anneciğim
B:sasasıınnn (yaşasın)

kazasız belasız bir kıyafet giydirme törenini de atlattık.




---

09.01.2011
Yaptı

Ben ütü odasındayım (duyan da her iş ayrı odam var sanır) ütü yapıyorum.Berk hızla yanıma geldi.

B-anne,baba kabamadi.kabat.gübeş.
N:ne oldu? neyi kapatmadı? gübeş ne annediğim.
B:ıhhhh (ağlamaya geçme modu) gübeş deyip gözünü gösteriyor.

Salona gittim.Anneciği göster bakayım gübeş ne?
Berk masasına oturdu.Yüzüne gelen güneşi göstererek Gübeş dedi.

Tamam dedim.panjuru indirdim.Murat haaa güneşmiş dedi.Dedim ki sana söyledi mi?
Söyledi ama ne olduğunu anlamadım.Sordun mu peki?

M:Off Nil gübeş nedir ne bileyim.Tüm kalemleri verdim.
N:kapat dedi mi?
M.kapakları kapattım.
N:Neden herşeyde bana geldiğini soruyorsun bir de.
M:her dediğini yapıyorsun da ondan

Berk, anneciğim babanın anlayacağı dilde konuş.Bunu okuduğun zaman da babana kız anneciğim.


---

09.01.2011
Yaptı

Oğlu ateşlenince verdiği karardan dönen anne diyaloğu

Sabah babadı ile bakkala giden Berk yine bonibon alıp gelir.Kahvaltıdan sonra bonibonu tabağına koyar ve tabağı yere bile bile boşaltır.

Anne ve babası (hayret aynı kararla) bir daha bonibon yok sana derler.

Akşam atelenip halsiz kalıp anne babasını korkutan Berk'e yemekten sonra annesi sorar bonibon yer misin?
Berk: bi daa babam (bonibon) yok

Anne ve babsı mor olup,var var yere dökmezsen istersen yiyebilirsin.
Berk: yicem der.
Şimdi bu çocuk yarın yine bonibonu yere dökmekte haklı olacak :)


---

10.01.2011
Dedi

döktör amed abi

nereye gidiyoruz biz doktor ahmet Abi'ye değil mi Berk?

-döktör amed abi

çok özlemiş seni anneciğim

-öslemis

orada uslu durursan ahmet abi çok sevinecek

-amed abi


---

12.01.2011
Sözlük
Kelime: capop pısab
Anlamı: calpol plus

---

12.01.2011
Yaptı

Sabah babası arabayı bakkalın önüne park etmiş mecburen ziyaret ettik.gitti kendini yine bonibon aldı yerni değiştirmişler.Önce bulamadı bakkal abisine


-abi babam gok dedi.

Bak biraz ileride dedi.Berk baktı baktı ama ilerledi valla şaşırdık.Neyse buldu bonibonu bu sefer tofitaları keşfetti.Ondan da aldı.

kaaan derk yicek.Işıı vecek dedi.(kahvaltıdan sonra demek)

Hadi Berk abiye para verdim.Cıngar çıktı:)) Paa menim vemem al babam dedi.

Parayı tofita sandı:)Sonra parayı hatırlattık kendisine bu sefer de paa annem paa annem ver diye mızıldadı.İbrahim Abi parayı bana verdi akşam ver üzme dedi:)))))

Çok sevdim bu alışverişi:)))))))))


---

13.01.2011
Yaptı

Berk al anneciğim bozuk para bunu bakkal abiye vereceğiz çünkü vır vır dır dır izah ettim.

Berk İbrahim abisine parayı verdi.babasına anlattı arabada

B:Baba men piş para vedim abiye

M:Piş mi?

Ben koptum oyuncakları bozulunca bunlar bozuldu kırıldı atalım çöpe (kırılan küçük parçaları) diyrorum.Çöpe atıyoruz piş diyor

bozuk=pis

düz mantığını yerim annem


---

14.01.2011
Yaptı

Sabahleyin okula bırakırken okulun önünde servis arabasını gördü.

heyecanla "mermis mermis"diye bağırdı.
Öğretmeni karşıladı bizi çok önemli servis Kağan ve Berk için bir tek onlar binmiyorlar dedi.Arada okuldan çıkıp yakın mesafe bir yere gidince çok mutlu oluyorlarmış.

Yeni eve taşınınca mermise binecek oğlum.Mutlu olacak demek ki:)


---

14.01.2011
Yaptı

okuldaki arkadaşı adaşı Berk,bizim Berk'i oyuncak kavgası sırasında bacağına yapışıp dilerinin izini çıkarmak suretiyle ısırmış.

Dün akşam tekrar ede ede Berk meni ışıdı dedi.Kim dedim.şaşırdım Berk diyor.tekrar söyledi Berk meni ışıdı.Neden diye sordum.
Ağabamı adıı.dedi.Ben de ama arkadaşın arabanla oynamak istemiş sen de vermemişin yanlışlıka ısırmış.Yarın arkadaşına çikolata götür birlikte yersiniz dedim.

Sonra senin adın ne söyler misin dedim.

Derk Cıcacı

Sonra yine Berk meni ışıdı.

Adaşının adını doğru söylüyor kendine Derk diyor.

Çözemedim


---

15.01.2011
Dedi

Muyat gel isten mama al açım

(ilk kez babasına Murat dedi.babayı ara dedi telefonu getirdi.Hiç teklemeden "murat gel işten mama getir acıktım" dedi )


---

15.01.2011
Dedi

Çiçee kapa oynıcaz .Tamam dinliyom.Höptüm tamam.Kapaaa oynucaz.

Yerlere yattım.oyun oynarken arkadaşım aradı.Ben ben diye ısrar edip telefonu aldı bunları dedi


---

15.01.2011
Yaptı

Durduk yerde gelip dizime bir tane yapıştırdı.Ne yapıyorsun dedim.Bi dakka dedi.Geldi öptü
tamam dedi.

Anneciğim gelip vurup sonra öpünce olmaz vurma dedim.

Vudum örüz dilem höptüm tamam dedi

Ne yapacağım ben bilmiyorum


---

16.01.2011
Yaptı

yapmaması gereken birşeyi yapınca "ne yapıyorsun" diye sordu babası

"iyyim " dedi

:))


---

16.01.2011
Sözlük
Kelime: sandaliye
Anlamı: sandalye

---

16.01.2011
Sözlük
Kelime: kalful
Anlamı: carrefour

---

16.01.2011
Yaptı

pandufları gevşeyip ayağından çıkmaya başlayınca yenisini aldık.ayak büyüdüğü için yeni ayakkabı ve yeni panduf aldık.

çok sevindi yeyi ağakkabı yeyi teylik diye söyledi durdu


---

16.01.2011
Dedi

N:berk sen benim aşkımsın

B:ananem menim askım

anneannesi onu aşkım yol arkadaşım diye sever beni kabul etmedi:)




---

16.01.2011
Dedi

Berk Cıcacı

Nil Cıcacı

Muyat Cıcacı

O artık Berk:)))


---

17.01.2011
Yaptı

Çantama arabasını koyarken cüzdanımı keşfetti.Aldı baktı baktı.Aaa Berk dedi kendi fotoğrafına hehee Umut'un fotoğrafına baktı.Umuu dedi.Baktı baktı pala (para)dedi.

Sonra benim tek kalan vesikalığımı gördü.Annemm dedi.Veee baba gok dedi.

Anneciğim babanın fotosu çekmecede dedim.Aldık yanyana çantama koyduk.Umut'uma yer açılsın diye Murat'ı çıkarmıştım.

Nelere takılıyorlar ve dedikleri oluyor.


---

17.01.2011
Yaptı

Cumartesi de geçen gelen babasını bekledi.babası gelince sarıldı çenesini,yanaklarını burnunu,saçını bile öptü.

oslediim babaa dedi.

Murat'ın gözleri doldu.Ben çok fena oldum.


---

17.01.2011
Yaptı

rüyasında sayıkladı

"hımmm paşta hımm paşta" babasını çağırdım kapının önündeydi o da duydu.kamerayı almaya koştu ama bir daha söylemedi:)

çok güldüm herhalde doğumgünü vardı ya da rüyasında pasta yiyordu


---

17.01.2011
Yaptı

B:anneee anneee bu arada eliyle de dürter

N:efendimmm

B:kakiyim mi

N:(saate bakar uykusuzluktan ölen bir şekilde) Berk saat dört oğlum uyu

B:anneee kakiyim mi

N:kalkıp ne yapacaksın?

B:(düşünür düşünür) su iççem

N:kalkma ben vereyim sana

Suyunu içer ve yatar.Ve ben uyuyamam.Sanki dediğimi yapıyor kakiyim mi?


---

17.01.2011
Yaptı

1 adet tavuk göğsü (fırında kaşarla pişirilmiş)1 kepçe makarna yedi.

Meftun abi çöpleri almaya gelince Berk'in komşu ablası ve abisi kapıyı açınca pırrr onlara.ne oluuur dursun biraz dediler.iyi dedim.5 dakika sonra kapıyı çaldım.Özgür

Abla Berk açım dedi ben tost yiyordum o da yiyor dedi.Allah aşkına gel gör dedi.Gittim içeri ayran içiyor sucuklu tost yiyor hem de nasıl iştahla.Şaşırdım

Oğlum ben gidiyorum sen yemek yemiştin dedim

"Açım yicem sen git "dedi.Biz getiririz dediler Berk yiyor onlar sevgiyle izliyorlar


---

18.01.2011
Dedi

Annee sen menim askımsın hihiiiii

Işıı söledim.

(okuldan Berk'i alırken öğretmeni Berk kim senin aşkın söyle dedi.Berk de aynen söyledi)


---

18.01.2011
Dedi

Müveet bay bay

(okuldaki diğer öğretmenine adını söylerek bay bay dedi)

Ben de gittim Işıl'ı öptüm bir haftada oğlum muazzam konuşmaya başladı.3-4 kelimelik cümleler kuruyor.


---

19.01.2011
Dedi

maymun,pil,fale,tavsan,penbuben

maymun,fil,fare,tavşan,penguen


---

21.01.2011
Yaptı

zütüüü zütüü elleee elleee zütüüü deyip dans ediyor
(zühtü hele hele hele zühtü)
koptum.annem öğretmiş.gece uyumadan bana gösteriyor


---

22.01.2011
İlk kez

restauranta gitti.arkadaşlarıyla aynı masada yemek yedi.

kreşinden ilk karnesini aldı.arkadaşları grup halinde tef çalarak tempolu yürüdüler.Berk arıza çıkardı.bireysel takıldı.

piyanist şantör:) çaldı Berk oynadı.(tabiyki halimede)

her masaya ayrı ayrı uğrayıp kendini sevdirdi.Berk'in arkadaşlarının anneleri oturup yemeklerini yediler içkilerini içtiler.öğretmenleri onlarla ilgilendi.Berk beni ve babasını peşinden koşturttu.

Meyve dağıtılınca kendi elmaları hariç diğer iki masadan da elma aldı.




---

22.01.2011
İlk kez

bebekliğinden beri saat 21.00 de hala ayaktaydı.Saat 00.07 hala uyumuyor babası ile uyumaya çalışıyor.


---

23.01.2011
İlk kez

kıyafetlerini kendi çıkardı resmen soyundu:)

banyoya girmek istemedi.Pantolunu kendi çıkarabiliyordu.Hadi dedim oyuna getireyim.Sen soyunabilir misin? dedim.

Hevesle pantolu çıkardı.Kısa çorapları çıkardı.Külotlu çorabını çıkarma çabası görülmeye değerdi.Onu da tek başına poposunun üstüne düşe düşe çıkardı.kazağını tek başına çıkaramadı çünkü aşağıya doğru çıkarmaya çalıştı.Yukarıya doğru dedim.Bu sefer de tutuyor  çekiyor yukarı ama kollarını yukarı kaldırınca kazak göbeğine geri iniyor.Ama bodysini kendi çıkardı.Alt bezinin bir tarafını açıp külot gibi çıkardı.Gururunu,sevincini anlatamam.

Bundan böyle uzun sürse de kendi soyunsun en azından sonunda ağlamasından benim gerilmemden iyidir.


---

23.01.2011
Yaptı

Okuldan haftalık raporu gönderdiler.2 haftadır dil eğitimi üzerine çalışıyorlar.

"sinirlenmek" ne demek diye sormuşlar
b:anneanne dede demiş
Neden diye sormuşlar
Dedem bağıyo demiş (yaşanmıştır hayal değildir)

ben de evde hepimiz bir aradayken sordum

N:Sevmek ne demek anneciğim?
B:annesi,babası,Işıl (öğretmeni)
N:sen kimin aşkısın?
B:annemin
N:senin aşkın kim?
B:babam,Işıl
N:peki anneanne,dede,büyükhala
B:tek tek saydı seviyim seviyim diye
N:dayıyı seviyor musun?
B:sevmiyiimm
N:Neden ama sevmiyorsun dayıyı?Ne yaptı ki?
B:gitti gemiyoo (surat düşer)
N:gelecek anneciğim yengenin dayının bebeği olacak, Melisin kardeşi,senin kuzenin dayı seni çok seviyor.
B:men seviyim dayııı


---

23.01.2011
Yaptı

Dumur eden diyaloglar;

B:babam al (bonibon al)
N:alamam şimdi param yok.
B:işe git

N:...................
B:babaaa palan vaymı?
M:(şok olur) var babacığım
B:babam al bakkadan annemin palası gok

Murat gafil avlandı:)


Kaldım öylece işe gideceğim para kazanacağım diye diye mantığı çözdü.


---

23.01.2011
Yaptı

Benim mi? Geleyim mi? Kakayım mı? soru eklerini yerinde kullanıyor,soruyor ama cevap hep evet olmalı.Yoksa dinlemiyor.hayır denilecekse Berk der çünkü:)


---

24.01.2011
İlk kez

bir kase marullu,havuçlu,salatalıklı,taze soğanlı salata yedi.hem de yemeğinin yanında aynı bizim gibi.

önce baktı benim önümde kasede salata var.bana daa dedi.koyduk ,önce salataya dadandı sonra baktı herkes önce yemek sonra salata yiyor aynısını yaptı.

bizi taklit ettiğini görünce salatanın suyuna ekmek koydum.aynısını yaptı.tadına bayıldı


dün akşam bana yemekte "sileta ver "dedi.yok dedim.alcaz dedi:)


---

24.01.2011
Yaptı

dün akşamüstü pizza yedik evde yaptım.
çatalı batırıyor beceremiyor.kasıı geti (kaşık getir) dedi.

anneciğim bak biz elle yiyoruz dedim.

parmağını bana doğru sallayarak elle olmas dedi.
pizza olur dedim.
eliyle yedi :)



---

27.01.2011
Yaptı

karnesinde

sevdiği renk: .................(boş)
sevdiği oyuncak: araba
büyünce ne olacak:uçak

düz mantıklı oğlum,şimdi kendisini araba sanıyor.çünkü sınıfının ismi "sevimli arabalar"
büyüyünce de uçak olacak çünkü uçak büyük ve uçuyor:)


---

27.01.2011
Yaptı

okulda gitmek için beklerken yaptıkları resimleri gördüm.Ayı resmini süslemişler,A4 büyüklüğünde.Ve öğretmenleri sormuş Ayı'nın adı ne?

Cevap vermişler en güzeli bir arkadaşı Ayı demiş.Berk "anne" demiş.Öğretmeni gülücük kondurmuş.

Bunun anlamı ayı büyükse anne ayı,küçükse yavyu ayı:)) Babytv izliyoruz:))

Neden Berk bu ayının adı "anne" dedim.

Bühüt dedi (büyük)




---

27.01.2011
Yaptı

Nasıl yaptığı konusunda hiçbir fikrim yok:( (babasından süphedeyim,inkar ediyor)

kinderin küçük boy 5'li paketini koltuk yastığının altına saklayıp ben mutfaktayken açıp açıp yedi,yemiş.
Çok bir sessizlik olunca,önce Berk napıyorsun dedim.İyiyyiim gemee dedi.Gittim birşey sakladı yastığın altına.Görmezden geldim.

Sonra sessizce baktım paketi açıyor yiyor ve mendille elini siliyor.Şok oldum şok.sessiz kaldım.Biliyor yemekten önce elinden alacağımı

2 yaşındasın oğlum alavere dalavere için erken değil mi?




---

28.01.2011
Yaptı

Dün akşam kustu.

"anne,kağnım asta,gucaana al" dedi(karnım ağrıyor,kucağına al)

nane limon yaptım.içti.İyi misin dedim

-iyyim dedi

sabah iyi kalktı.ekmek ver dedi.Bugün evde anneannenle kalır mısın?Hastasın dedim.

-asta deyilim.bitti dedi

Okulu 2.kez aradığımda öğretmeni,

Men asta oldum.Annem bana sağıldı demiş.(öğretmeni aynen telafuz ediyor)




---

30.01.2011
Dedi

Ulul Amıca,Seykan Amıca (uğur Amca,Serkan Amca)

Babasının arkadaşlarına abi dedi.Onlar biz senin amcanız dediler.Söyletene kadar tekrarladılar.Düzgün söyletemediler:)


---

31.01.2011
Sözlük
Kelime: omaz deyil
Anlamı: olabilir yapacağım

---



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder