4 Ekim 2011 Salı

çocukluğumdan...

Berk,bu yazı sana benim "uzan da çocukluğuna inelim" türünden olacak benimle ilgili,yani bugün öğle yemeğimde yiyeceğim yemeğin sebebi ile ilgili...Alış ben karışık anlatırım:))

Her hatamın bir sebebi var evladım.Çocukluğuma inmen lazım,sen zorlanma diye ben sana yazayım istedim

* Otobüse,metroya,vapura binerken ve inerken çok korkarım.Elimde değil,illa ki tanıyayım tanımayayım birine tutunurum.Sonra muhabbet ederiz.Korkan bir kadına hep iyi davranırlar,şaşkın gözlerle..Tabi salak değilim,illa gençten bir çocuğa yaklaşırım son anda düşüyor gibi tutunurum.Güç alırım.Neyse ki sen doğunca pusetinden güç aldım:)

Neden mi? Ben küçüktüm gerçekten çok küçük,dün gibi aklımda.Anneannen ile son durağa gelmiştik otobüste.Arka kapıdan iniyoruz,önce anneannen indi,tam benim elimi tuttu,kapı kapandı,eli sıkıştı,ben öylece kaldım,korktum.Otobüs boştu! Dışarıdan bağırış çığırış olunca durdu şoför.Hiç unutmuyorum o anı.İlla ki inerken,binerken tırsarım.

*Yürüyen merdivene binebilmeyi,bundan beş sene önce Güven Amcan öğretti.Kendisi benim işyerimden müdürüm olurdu.Elimi tuttu,hadi adım at diye.Aynen babanın yaptığı gibi.Şimdilerde her adım atışımda sanki onun elini tutar gibi,o anı yaşayarak sesini duyarak adım atıyorum.Seninle hiç denemedim daha.Pusetindeyken mecburiyetten,yukarı çıkmayı denedim ama tabiyki yardım aldım.

Hele ki alışveriş merkezinde,baban,sen ve ben yukarı çıktık.Biz bakınırken baban aşağıya indi.Bizim de inmemiz lazım.Bana ateş bastı.Seni kucağıma aldım,adım atacağım,dizlerim titremeye,terlemeye başladım.Nasıl bir görüntü içindeysem,gençten biri,"hanımefendi,iyi misiniz?" dedi.Hemen "panikatağım başladı,eşimi çağırır mısınız?" dedim.Korkuyorum mu deseydim :) Çocuk,aşağıdan babanı çağırdı.Babanın  bir gelişi ve bana bir bakışı var.Ter içindeydim ki ben yazın bile çok terlemem.Seni verdim hemen ona ve ben de inebildim.Uzun süre titredim ama.Baban benim gibi cin görünümlü birinin,bu konuda nasıl böyle tırsak oluşumu anlamadığı gibi destek de olmadı.Utandı sanırım benden:)

Neden mi? Çünkü yine ben küçükken,gözümün önünde biri düştü yürüyen merdivenlerden.Offf bak gözümün önüne gelmesin.Allahtan baban sana öğretti,adımını atmayı.Benimle yalnız kalsan,asansöre bineceğiz.Gerçi orada da kalırsak korkum var ama ne yapayım idare eder.

*Gelelim bugün niye yoğurtlu semizotu diye yaptığım yemeğin ,ne yemeği ? semizotu salatasının,ıspanak çıkmasına!! Yaparken bile anlamadım,bir saat sirkeli suda beklettim üstelik.Dün akşam yatarken farkına vardım,semizotunun şekli farklıydı evet.Tabiyki bundan da sıyrıldım benim hatam değil,o pis manavın hatası

Neden mi? Şimdi evladım,ben küçükken :P Anneannen bizi alışverişe gönderirdi.Öğrenelim diye! 4 yaşımdaymışım bakkala gidip ekmek aldığımda.Anneannen,balkondan bakardım,el sallaya sallaya giderdin der.Bakkal da yokuş iniyorsun falan,ne cesaret.Ben seni seneye gönderebileceğimi hiç sanmıyorum,söyleyeyim.
4 yaşında bakkala giden,tabi ki 8 yaşında eshot'a elektirk faturası ödemeye,manavdan dereotu,(maydanoz yok tere,ya da roka hala ve ısrarla karıştırırım) almaya gider.

Arada anlatıvereyim; bir gün elektirk faturasını yırtıp eve geri dönmüştüm.Almasaydı o pis adam paramızı! Ertesi gün tırıs tırıs yine gitmiştim ayrı.Çünkü sıra bana geldiğinde,tanıdığını öne almıştı.Sen çekil bakayım demişti.Çok zoruma gittiydi,ben de sıramı beklemiştim üstelik sıra bana geldiydi.O gün sustum ve sinirimi faturadan çıkardım.O gün bugün,her kuyrukta,haksızlığa,bana olması şart değil,kime olursa olsun,ateşli bir çemkiriciyimdir.Annem,hakkını niye savunmadın diye bir de bana kızmıştı.Bak hatırladığım iyi oldu,akşama hesap sorayım:)

Neyse konumuz maydanoz ve otlar!!! Yasemin teyzen de hatırlar,birgün anneannen yine bizi maydanoz almaya yolladı ya da herneyse! Gittik arka sokaktaki,mahalle manavına.Adama maydanoz dedik,seçin alın dedi.Ya biz daha en fazla sekiz yaşındayız.Roka aldık sanırım.Adam maydanoz mu aldınız dedi.Evet dedik.Güldü.Anlamadık o an,ödemeyi yaptık ve eve geri döndük.Annem söylendi söylendi söylendi.Börek yapacaktı evet evet maydanoz istiyordu.Nasıl kızmıştım manava,dalga geçmişti bizimle.Tabiyki geri döndük.Bizimle dalga geçtiniz dedim.Çok kötüsünüz dedim.Adam bir de kızdı,büyüklerimle doğru konuşacakmışım,beni babama söylermiş.Nefret ettim adamdan.O gün bugün banane ottan,moktan işler der.Sadece kipadan alırım önünde yazar çünkü:)

Diyetteyim ya,semizotu alayım dedim.Pazara gittim evet pazar arabası bile aldım,tabiyki kazık marka.Sadrazamın şeyindeniz ya biz,sıradan şeyleri beğenemem öyle,hıyar ben!!! Neyse pek güzel pazar arabam ama:))

Geldim tezgahın önüne,hah mıçtım:) Adları yazmıyor,karışık kuruşuk duruyor.Maydanozu tanıyorum aralarından.Bir de ben ıspanağı hazır yıkanmış alırım,semizotu hiç almadım,hiç yapmadım ilk olacaktı,olmadı:) Bayılırım ama salatasına,anneannen sağolsun.Benim yüce popom kıymetlidir,öyle 4-5 su yıkanacak sebzeler beni bozar,balığı bile kılçık ayıklamak yüzünden sevmem, bununla ilgili de anım var tabi.Babamın boğulan bana,kılçık yüzünden müdahalesi,dedemin,babama öldürüyordunuz kızımı !!!  demesi ,babamın cevap vermesi gibi,aile faciasıdır  benim için balık:) Bu sebeple balık ayıklamam sana, ya kılçık kalırsa.Anneannen ayıklar,onu da kontrol ederim,şükür çok sevmezsin yemezsin.Ne gerek var di mi ama,bazı yediklerimizi doğada bırakalım kendi hallerinde,yemeyelim derim ben:)

Ulan uzan uzan bitmiyor,sırf problemli geçmiş çocukluğum,acıdım şimdi kendime:) Semizotu alıyorum diye ıspanak almışım,yazsalardı önüne banane.Bugün bir saat sirkeli suda beklemiş ve sönmüş ıspanağı, işlemler yapılırkan semizotuydu o benim için:) yoğurtlanmış haliyle yiyeceğim öğlen.Tabi ki o pis manavı anacağım:)Benim hiç hatam yoktur oğlum, hep anılarımın hatası:)))

Bir de showtv'de ,genelde dizi ,bişiy izlemem,gıcığım,sebebini bilmiyorum ,çocukluğa ineceğim ama ben çocukken yoktu bu kanal,sanki kanallar vardı da:)

Bütüne bakınca hala bana arıza diyebilecek misin acaba,ben şu an sadece gülüyorum,baştan sona resetlemek lazım diye...

Not: Şu otları çalışayım ben sana da öğreteyim en iyisi.

10 yorum:

  1. Delü kadın.Seviyorum seni :)

    YanıtlaSil
  2. :)) harikasın sen ya..

    YanıtlaSil
  3. puhahahahah nil allah iyiliğini versin! kopardın beni şerefsizim. Berk oğlum bu anan acayip komik bir kadın yav! Yavrım annen seni öğrenesin diye göndermiş bi de kadına hiç laf etme! Senin ot çöp yemeye niyetin yok:)))
    bu arada nerden aldın bakiim pazar arabasını? Bizim kumaş çantalar yakında naynay

    YanıtlaSil
  4. Elif; ne deliliğimi gördün ki:P

    Hayat;:))))

    Sevgi; hıım deli seviyorsun sanırım:)

    Yeliz; hadi be:))) Japon pazarından,25 TL'ye...Onca normal pazar arabasının yanında seyahat çantası gibiydi,sana fotossunu yollarım aldım,25 telee denilince,bozuntuya vermedim.Her hafta pazara giderek o paranın acısını çıkarırım:)

    YanıtlaSil
  5. benim de annemden öğreneceğim çok ot var. anneme göre her ot yenir

    ama ben semizotu ile ıspanağı ayırtedebiliyorum yaşasıın :D

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten alemsin Nil :) Öldüm gülmekten. Bu arada ben de sayfamda senden bahsettim biraz bir ara uğra :)

    YanıtlaSil
  7. Renk,ben senin bloga yorum bırakamıyorum :( ayarlardan yorumlama şeklini pop up yaparsan kabul edecek sanırım.

    Yazdım yazdım kabul etmedi :(((

    YanıtlaSil
  8. İlginç, herkes yorum yapabilir ve hatta denetlenmeden yayınlanıyor ama neden olmuyor ki ... Ben ayarları değiştirmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Nilhan,sevabına öğrenince bana da öğretiver:)))

    YanıtlaSil