3 Ekim 2011 Pazartesi

uyku...

Geçen hafta okulda "bu çocuklar akşam 22.00'den önce uyumuyor,sabah uyanamıyor ve sabahları uyukluyorlar,öğlen az uyutacağız,akşam erken yatsınlar ve aktivitelerden yararlansınlar,deneyelim bakalım" dediler.Sonra,iki gün falan Berk öğlen uykusu uyumayıp,akşam dokuzda bayıldı.Gerçekten sabah sorunsuz kalktı.Akşamı yine erken yattı.Sevdim bu uygulamayı nasılsa,uyumak isterse engelleyen yok ve Berk uyuyacaksa uyur! Jimnastik saatinde,ben istemiyorum uyuyacağım diyen, öğlen uyukusunu uyumasına rağmen,arkadaşları minderde sözde jimnastik (takla atmak,ağaca tırmanma hareketi,yerinde koşma) yaparken, minderde uyuyan ve öğretmenini hayretlere düşüren Berk'tir.


Doğumgününde de uyumak istemiş ve bir saat uyumuş,uyandırıldı diye arızaydı.
Annem karşı çıktı bu uygulamaya,istese de istemese de hergün en az bir saat uyumalı dedi.Berk'i bıraksalar dört saat uyuyacak,abartmıyorum,haftasonu öyle yaptı.Üstelik anneannesinde,annem tabi söylendi,işte yorgun da,çocuğum da...

Pazar günü evde,ısrarla uyumuyor,uyumucaaaaam uyumucaaam diye.Uyuma be dedim uyuma...Akşam sızarsın.Yemek yapmaya giriştim.Ev telefonu çaldı,salona girdim,aaa Berk yok.Bir panik oldum.Bir baktım


uyuyakalmış...Yerine taşıdım,saat beşti...Yedi oldu,uyuyor,gittim hadi kalk yemek yiyelim,ıııııhhh mış.Sekiz oldu,hadi kalk çiş yapalım,ııııııhhhh,git anne! Ben saat yarımdı uyumaya gittim,hala uyuyor.

Tabi ki uyandı saat dörtte! Çişim var diye.Neyse ki tekrar yattı,sabah alarm çalınca da kapatmış alarmı denyo eminim.Eminin çünkü akşam baktım kurulu mu diye çünkü garanticiyimdir ben,bir kere kuruyorsun hep aynı devam ediyor ama ben illa kontrol ederim.Delil de karşımdaydı,gözümü açtım telefonum bir yastıkta yerde,Berk de kendi yastığı ile yerde!!!

Sabah babası okula bırakırken,öğlen uyusun,akşam düzeni şaştı dedi.Bir deneme daha böyle sonlandı! Annem yine haklı çıktı!

Bu arada,nazar erdirdim oğluma,ne zaman birşey için uzun zamandır olmuyor desem olur! Berk çiş olayını sorunsuz atlattı sayılır(atlattı ama sayılır diyeyim de sorun olmasın:P) ama haftasonu sürekli kaçırdı altına,üşütme desem,gece beni uyandırıyor çişim geldi diye.Oynarken kaçırıyor,kaçırınca susuyor,o surattan anlıyorsun birşey olduğunu,altını değiştirirken de özül dilegilirim anne diyor.Özüre gerek olmadığını anlatıyorum,gelince söyle lütfen,vakvuyin ıslanmasın ( en sevdiği külotu,7 tane var ama bir tanesi kırmızı renkte!) ,adet oldu haftasonu kaçırıyor anneeee vakvuyin ıslandı! Haydaaa yıkıyoruz elde külotu,kurutma makinası ile kurutuyoruz.Gıcık işte,diğer altısı da vakvuyinli ama illa o kırmızı külot olacak.Tabi sadece bu eziyet bana,pazar günü ben spordayken Murat da kaç kez değiştirmiş ama ona öyle bir zulum yok!!!

Bu arada illa Seçil'in aldığı çolap giyilecek,aynı renginden almadığıma pişmanım yedeğini,o çolap değerli! Koktu diyorum,çıkarıp kokluyor,kokmuş diyor tekrar giyiyor,akşam elimde yıkadım ve kuruttum.

Murat,kurutma makinası alalım mı?????

4 yorum:

  1. koltuğun renginede, uyuma pozisyonunada bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  2. o havaya kalkmış totoyu çok pis yerim :))

    Altına kaçırma olayı belki üşütme,belkide birşeylere tepki olabilir gibi geldi bana.Ama sürekliliğinin olacağını zannetmiyorum.Pis cüceler sınıyorlar bizi.

    YanıtlaSil
  3. o dötü yirim! yorgun len çocuk niye uyutmuyonuz:P

    türk evladı işte çorabın temizini kirlisini kokusundan tanıyor:)

    YanıtlaSil
  4. Kıyamam ya, ne de derin uyumuş, eminim rahattır da. Bizimki de böyle bulduğu yerde uyusa ya, uyusun dalsın diye bilmem kaç tane kitap okunur en son yeter artık diye isyan bayrağını çekerim akşamları. Şu gündüz uykusunu ben de keseyim dedim bu sefer de uykusuzluk başına vurdu sakarlaştı, sarhoş gibi oldu buna rağmen uykuya dalamadı ben de vaz geçtim eski düzene geçtik.

    YanıtlaSil