11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (şubat 2011)

02.02.2011
Dedi

sen git,men mervis ducam.muğgut abi(turgut) seviyim.(sen in servisten,ben serviste Turgut abi ile kalacağım)

her arkşam servise binerken kahkahalar atıyor,inerken ağlama krizleri...yol boyunca arkadaşlarına bakıp bakıp kahkaha atıyor.serviste en arkaya geçiyor,tekerlek üstü sallandıkça çok seviniyor.

ayağa kalkıyor.otur deyince,dokumaa,men men diyor.

Turgut abisi; Berk otur bakayım deyince.
Tamam deyip oturuyor.


---

04.02.2011
Yaptı

N:Anneciğim servisteki arkadaşlarını sayar mısın anneanneye?

B:bi,ki,aytı,dokiz

N::))
N:Anneciğim isimlerini söyle

B:Söyle deiil.
N:anneanne ile dede cumartesi havalanına gidip ne yapacak?
B:fuuuuu (uçmak işaretiyle yapıyor)
N:anne,Berk,baba da gidecek sonra değil mi?
B:şona deill.çaba
N:çaba ne anneciğim anlamadım
B:çaba
N:çaba ne anlamadım
Dedesi :sabah mı Berk?
B:hıh çaba gitcek
babama bravo diyoruz:) herkes kendi dialoğunu biliyor tabi:) Babam Berk'e sabah erken kalkacaksın uyumalısın dedeciğim deyince
Berk çaba demiş.oradan hatırladı:)

Neden anneciğim?


---

04.02.2011
Sözlük
Kelime: Meymet Eslen
Anlamı: Mehmet Aslan (arkadaşı)

---

06.02.2011
Sözlük
Kelime: kirki,popotan
Anlamı: kirpi,hipopotan

---

07.02.2011
Yaptı

Melis (kuzeni) ve Berk telefon konuşması

B:mebaaa
M:ne dedin?
N:merhaba dedi halacağım
B:men dicem
M:nasılsın
B:Meyis Meyis
M:anne ne dediğini anlamıyorum
N:kısık sesle Berk sor bakalım gönderdiğin oyuncağı almış mı Melis?
B:oncak adım.Onadın mııı?
M:Ben renkli renkli lokum yiyorum babaannem almış
B:renki renki mi? anne men men
N:tamam Melis kapatıyorum hadi öpüyorum halacığım

içimden eyvah dedim.sonra aklıma geldi akşam annem giderken bir paket bıraktı Berk'e açtım hemen şeker almış annem:)

Berk bak renkli renkli şeker almış anane sana

Anne Meyis ağa.

Aradık tekrar

B:Meyis men renki renki çeker yiyom
M:banane
B: ne dedi
N:öptüm dedi anneciğim
B:höptüm

Ucuz kurtardık:)


07.02.2011
Yaptı

Eve geldik gayet üzgün,anneannesi ile telfonda konuşuyor

B:metoya gittik.calfula gittik.çeker yok

Yokmuş şeker dedik inandı kuzum:)


---

07.02.2011
Yaptı

Babasını uyandırıyor ...
N:Berk babanı uyandır artık (ben de yanlarındayım)
B:babasııı
M:hoorrr (taklit yaparak)
N:hayatım hadi kalk.
B:ayatıımm,açkıımm kalk,uyku bitti.


---

07.02.2011
Yaptı

Artık gece uyumasından önce , rutine bağlayarak kendi soyunmasına izin veriyorum.Biraz uzun sürüyor ama kendi soyunuyor.

Cumartesi günü birden soyunmaya başladı.

N:Ne oldu niye soyunuyorsun?
B: çıcak off
N:tamam anneciğim soyunalım ama ceketi çıkartalım eşofmanı çıkarmayalım

B:ceketi deil.Efoşmani çıkarcam
N:tamam o zaman

Gayet yavaş yavaş eşofmanı,kilotlu çorabını çıkardı,bodynin çıtçıtlarını açtı.ben kazağa yardım ettim.bezini açtı.çıplak kaldı ilk kez ,salonda tur attı.(ben banyo hariç buna hiç izin vermemiştim) mutlu oldu.kurbağa taklidi yapmaya başladı çömelip zıplıyor:)

birden çiş yaptı:)

B:çiş yaptıımm.ışlak sil bacamı

N:tamam berk siliyorum.

Bacağını sildim.halıyı silmek için bez getirdim.Bir baktım kakasını yapıyor.Ama ne kadar mutlu kahkaha atarak.

Hep kurbağa gibi zıplıyor,hem ıkınıyor keçi boku gibi bırakıp zıplamaya devam ediyor.

Ben gülme krizine girince daha da abarttı zıplamayı.

İşi bitti üşüdüm dedi.Giydirdim.Evi sildim süpürdüm

akşama babasına da nasıl soyunduğunu ve nasıl çiş yaptığını bir kez daha gösterdi:)))


---

08.02.2011
Yaptı

Serviste ilk kez ikiz arkadaşlarını gördüm.Aaa ikizler dedim.

Berk: ikisleee deil.Abi Abi dedi.

aralarına oturup,bir Efe'ye bakıp gülüyor,bir Ege'ye ama kahkahalarla

Öğretmeni ikizlerin 4 yaş olduğunu ve gün içinde gördükçe Berk'in aynı tepkiyi verdiğini söyledi:)))


---

08.02.2011
Yaptı

B:annaneye gitçem
N:anneciğim,anneanne dede İsviçreye gitti
B:uçaklaa fuuuuu....gecek mi?
N:gelecekler anneciğim hem Selim Efe gelecek değil mi?
B:kanında
N:evet,yengenin karnında
B:bebet mi?
N:evet bebek
B:hüüüüü annanem öşledimm,gideyim.
N:anneciğim arayalım
B:hüüüü dayı sevmiyim

taktı sevmiyor dayısını...



---

08.02.2011
Dedi

Yamis Dayı mı?

inatla Ezel varken kucağımdan inmeyip,bu kim bu kim diye soran oğluma Dayı dedim.Dayı mı dedi

Ramiz Dayı dedim

Yamis Dayı mı dedi.

Of offf diyerek diziyi izleyemedim:))


---

10.02.2011
Yaptı

Ben Burcu ile telefonda konuşurken telefonu istedi.

N:Berk bak Burcu Teyze..
B:Bucu Te
Brc:Berk nasılsın? Ne yapıyorsun?
B:uçakla gitti.gecek anane
Brc:Yemek yedin mi?
B:çoba yedim.
Brc:Ben daha güzel yaparım çorbayı
Brc:Berk Berk cevap versene Berk orda yok ki Ayşe var.Berk olsa bana cevap verirdi
N:anneciğim cevap versene adın ne söyle Burcu Teyzeye
B:Ayşe




---

11.02.2011
İlk kez

hesap sordu.

akşam yatarken,nemli gözlerle sen yatma,babam yatsın dedi.Söz veriyorum anneciğim,baban gelince ben kalkacağım baban yatacak dedim.

Sabah beni yanında göremeyen Berk

B:anneee,yedesiiin?
N:buradayım,banyodayım anneciğim
B:Yede yattın?
N:anneciğim kendi yatağımda yattım
B:yeden? buda yattın?
N:sana söz verdim baban yatacak diye
B:tamam şöz vedin


---

11.02.2011
Yaptı

B:anneeee düstümm
telaşla odaya girdim.yerde yatıyor.bonibonun kapağı sonradan anladım....başının altında kan sandım.Noldu Noldu diye bağırıyorum
B:ayağa kalktı,anne çaka yaptım vuma
N:ellerim titreyerk.anneciğim korktum.sarılarak ben sana vuruyor muyum?
B:kışma anne hafif ağlayarak
N:annem kızmadım,sen düşüncee ben korktum
B:düşmedim.çaka yaptım
N:böyle şaka yapılmaz anneciğim tamam mı?sonra düşersen ben şaka yapıyorsun sanırım.öpmem acır kafan tamam mı
B:anne kapamı öpşenee
N:öperim,yumulurum ....
B:kıkır kıkır.

Sonra mutfağa gittim.içeriden ses geliyor bağırıyor
B:anne düstüüm.çaka yaptıım.öp acıyooo

sanırım aşırı ilgi istiyoruz:)))


---

14.02.2011
Yaptı

Yanında "yarın okula gitmese mi acaba?" diye konuşulunca

koşarak oyuncaklarını çantasına yerleştirdi.Montunu almak için dolabı açtı.

B:men asta diilimm.Işılcım'a gitçem.
N:tamam ağlama,gideceksin ama sabah olunca
B:gitçem miii? asta diliiim.
M:tamam babacığım gideceksin.Nil belki diştir
B:diş diil.uyumucam
(uykudan önce diş fırçalamayı kastediyor)

demek ki neymiş annem yanında konuşmayacağız:))


---

14.02.2011
Yaptı

Çıldırttı.krize soktu annesini

en son elindeki çubuk kraker paketini balkonu yıkadığım kovanın içine atınca

N:Ne yaptın sen?
B:çıbık kıyakel attım
N:iyi bok yedin
B:bok yemedim doydum
M:aldın mı cevabı ne öğretiyorsun çocuğa
N:sinir krizinden ağlama krizine geçer.


---

15.02.2011
Yaptı

Akşamları yatmadan önce,televizyonu kapatıyoruz,ışığı kapatıyoruz.iyi geceler televizyon,lamba,bilgisayar odası,mutfak,banyo v.s gidiyor.

Son zamanda yemediği için odanın önüne gelip sesimi acayip incelterek dudaklarımın arasından konuşarak "Hadi uyu Berk,iyi geceler diyorum" sanki oda ona cevap veriyor gibi.

sesi duyunca gülüyor,ben bu şekilde konuşurken bana bakmıyor o nesneye,odaya bakıp gülüyor
bigaha (bir daha) diyor.

dün akşam baba eve erken geldi,oyunumuzu ona gösterilim dedim.Bilgisayar odasına geldik.

Ben "Berk hadi uykuya" dedim.

Berk: aynı sesi çıkararak ince çok ince bir sesle "Berk uyuma" dedi.

Murat koptu.Beni her zaman babasının yanında madara ediyor:P


---

18.02.2011
Dedi

B: anneeee.bak (yemek yemekte ve mama sandalyesinde)
N:geliyorum (mutfakta)
B:dodum al
N:ama bak 2 parça kalmış onları da ye
B:(çatalı patatese batırır) aç bakim ağşını.hoppaa
B:yedin mi
N:yedim anneciğim
B:afeyim anne
N:kahkahalar
B:yeden güdün?
N:hoşuma gitti anneciğim
B:bigaa ye
N:gülmekten ağzımı açamıyorum
B:güme,bunlar bitecek ye bakiimm
B:afeyim anne..

Koptum yerken boğuluyordum:)


---

18.02.2011
Yaptı

M:bu pamuklar ne?
N:hatıra:)
M:nasıl yani?
N:ben sana anlatmayı unuttum.Fasulyeleri koymuşlar pamuklar arasına.Bizimki yemiş:)
M:nasıl yemiş?
N:ya hepsini tek tek ağzına atmış.
M:oğlum benim yaa,ben de çiğnerdim.
N:ya evlenmeden bunları bilmek lazım
M: :))))
M:ya birşey diyecem ben ortaokuldayken annem bana ekmek yetiştiremezdi ben 1 ekmek yerdim
N:hala yiyorsun
M:yani bil
N:biliyorum
B:anneee ekmek ver
M:))))))))
N:))))))))))
B:dudun muu ekmek ver diyoryum.
N:anneciğim şimdi yatacağız zaten yedin toksun
B:çabah mı yicez?
N:evet anneciğim
B:tamam
B:babaaa annem bana ekmek veemedi
M:ya bir dilim yesin bana da hazırlasana
N:..............................................


---

20.02.2011
Yaptı

Cuma akşamı babytv'de oliver dondurma yedi.

İzledikten sonra Berk;
-dondurga istiyoyrum
N:anneciğim evde dordurma yok sonra alırız
B:tamam

ertesi sabah;
B:baba bana dordurga al.
M:babacığım kışın dondurma yenmez
B:yenir
M:akşam gelirken alayım

gün boyu

B:anne,babam dordurga alcak mı?
N:bakkalda varsa alacak anneciğim
B:tamam

dandirikten tırtıklı legolarıyla oynarken sarı uzun olana pempe üçegen olanı geçirdi

-anne bak dordurga yaptım
N:içime oturdu.evde elmalı lolipop vardı ikimize de getirdim.Bak dordurma dedim

B:aldı yedi. ve bu dordurga deyil,biliyoyrum dedi.


pazar günü;

sabah kalktı dordurga gemiş mi bakkala dedi.Artık yok alalım,ne yapalım boğazı şişerse dedik.Çocuk gözünü açar açmaz dondurma soruyor.
bakkala gittik dondurma yok dediler.üzüldü.tamam kipadan alırız dedim

B:kıpadan acaz mı? (i ile değil ı ile)

yemek yedik,mc donaldstan az olarak sütlü dondurma aldık.Ye-me- di...

ben yemek zorunda kaldım ki sütlüden hiç hazetmem.arabaya bindik

B:dondurga acaz mı?

dumur olduk.Oğlum aldık yemedin.
B:yedim.bigaha alalım.

Özendi diye düşünmüştük,oyuna döndürmüş.Alınınca büyü bozuldu tabi.




---

20.02.2011
Dedi

kakayım mı? alabiliymiyim? koyayım mı? iter misin?

kibar kibar soruyor ama cevabı dinlemiyor:)


---

20.02.2011
Yaptı

N:Berk gel yüzünü yıkayalım
B:Işıl sana kızacak
N:Neden ışıl bana kızacak anneciğim.
B:yüsümü Işıl boyaydı.



---

20.02.2011
Dedi

N:Berk biraz öteye gider misin?
B:sıyamadınmıı
(sığamadın mı?)

evet yerinde kullandın ama umarım kilolusun dememişindir:))


---

20.02.2011
Yaptı

N:neden berberde ağladın.canın acımıyor ki niye babayı üzdün?
B:acıdı
N:neresi acıdı
B:buyası (dizini gösterir)
N:neden babana söylemedin
B.bana kızıyooo.
N:anneciğim niye kızsın
B:anne kızma bana hüüüüü
----------------------------

elindeki bardağı yere attı içinde su varken.bağırdım

B:kızma bana,öp beni ağlayarak söyledi.

Anneciğim yapma dediğim birşeyi yaparsan sana kızarım (sarılarak)
B:kızma bana,yapma de.



---

20.02.2011
Yaptı

N:ay ay ay çok tatlı (yeğenin fotoğraflarını görünce)

B:nolduu anne?
N:bak Selim bu gördün mü?
B:gödüm.
N:çok tatlı değil mi? Bebek o daha bebek
N:bak Berk bu kim? (anneannesi ve kucağında Selim)
B:bakar bakar ve gider.
N:nereye Berk
B:gödüm (net ve bağırarak)


---

21.02.2011
Sözlük
Kelime: kudis
Anlamı: cuddlies
babytv minik dostlar internette duydu:)

---

22.02.2011
Yaptı

Sürekli ağlak modda kışma bana anne diyor.

Dün akşam altını değiştirme çalışmalarına başlayınca,bağırarak istemiyoyruuum dedi.

Ben de ağlak modda kızma bana Berk dedim.
Şaşırdı,kaldı.

Kızmayayrum anne sana dedi.Koltuğa yattı,altını değiştirdim.Pijamalarını giydirdim.

Yatakta hala kızmayayrum anne ben sana dedi,yüzümü sevdi.

Duygularıyla oynadım sanırım.


---

24.02.2011
Dedi

B:Demiy gecek,Api gecek.köpte yicez.

N:Anneciğim gelemiyeceklermiş.sonra geleceklermiş.

B:köpte yicek miyim?

Aferin anneciğim sen önce kendini düşün:P

B:Acanın deil benim domgünüm.Püf dicem.
N:kimler gelecek say bakalım
B:saymıcam.Paşta ver.
N:pasta yok ki evde.
B:buzdobalı bakim mi?
N:anneciğim yok gidince yiyeceğiz
B:çabah mı yiyeceğiz

Hala çocuğuma doğumgününden bahsetmemeyi öğrenemedim kafası direkt yemeye gidiyor.


---

25.02.2011
Dedi

fefer go go go
(fener gol gol gol)


---

25.02.2011
Dedi

Sabahın körü

B-Baba bak bahçeli top
M:ne dedi şimdi
N:sence ne dedi?
M:tamam oğlum bahçeli top
B:baba fefer go go go
N:çocuğuna eşlik et:
M:şimdi sıra bende
N:erken yol aldım ben
M:tamam tamam tamam uğraşamam senle

24 Şubat Arca'nın doğumgünü Berk fenerbahçeli olduğunu ilan etti.Tarih unutulmamalı:)


---

25.02.2011
Yaptı

Ayakkabılarını çıkarıp,fırlatı.

N:ne yaptın sen?
B:aaaaaa.kızayyım sana
N:neden kızıyorsun,yanlış yapan sensin.
B:yanııış yapmadım.kısdım
N:neden kızdın?
B:acıktım.
N:anneciğim açsan,acıktım diyebilirsin,niye ayakkabılarını atıyorsun?
B:anne şşşşşş komuşma
N:çok ayıp Berk anneye öyle denmez
B:ayıp mı?
N:evet ayıp,ben üzüldüm.
B:üşülme,anne ane kışma bana
N:anneciğim üzüldüm,kızmadım.
B:acıktım ben...

tipik erkek mi şimdi bu acıkınca gözü görmüyor:))
okulda da sürekli kışma bana diyormuş.kullanıyor kanaatindeyiz:)




---

25.02.2011
Dedi

N:hapşuuu
B:koççakaaa
M:çok yaşa denilir.çok yaşa söyle bakalım.
B:koç yaşşaaa(tane tane söyledi)
N:hapşuuuu
B:koççakaaa (tekrar hızlı söyledi)



---

25.02.2011
Yaptı

bakkaldan kendi elleriyle top seçti.küçük ve taraftar topları.ve ve ve sarı-lacivert seçti.gıcık bakkal Berk bak bu cimbom bunu al dedi sarı-kırmızıyı verdi.Elini bile sürmedi.Hayıl bunu istemiyoyrum.Bunu acam dedi.2 tane aldı.100 tane alsa alırdım.Acayip
 gururlandım.Olay bitmiştir:))


---

28.02.2011
Yaptı

Cuma akşamı Berk'i okuldan alırken öğretmeni gösterdi,oğlum artık öğretmeninin çizdiği cinali kıvamında çocuk,anne,baba resimlerine göz ve ağız çiziyormuş.evde bir kere çizmedi ama yapmış:)


---

28.02.2011
Dedi

Annecim acıyo mu,ağlama,öpim geçsin

kıyamam dayanamadı halime,saçımı okşadı,öptü beni.umarım ömrün boyunca duyarlı kalırsın.


---

28.02.2011
Dedi

Bebek Berk'in ağzında vadı,bu...

(emzikli fotoğrafını görünce.Şok olduk.Ne olacaksa olsun diye fotoğrafı gizlemedik,aşmış,bitmiş)


---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder