11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (aralık 2010)

01.12.2010
Yaptı

Akşam balık yemeye zorlandığı için aç yattı:)(annenesi zorladı) geceyarısı uyanıp "pıstı"dedi.Pıstının ne olduğunu çözmeye çalıştık,ama nasıl ağlıyor.Anlat Berk anlamıyorum,tarif et.
N:evde var mı pıstı
B:ağlayarak,var
N:yiyecek misin?
B:ebet
N:tamam mutfağa gidelim göster.
mutfakta aradık aradık çıldırdı.Murat ile dört döndük.Berk anlamıyorum.
B:anne,seçii,tekeddüm.ağlayarak iç çekerek söyledi
Şok oldum şoook.Akşam Seçil Teyzesi antep fıstığı gönderdi.Verirken bak Seçil göndermiş,antepfıstığı hadi arayıp teşşekür edelim.
Aradık,Seçii tekeddüm dedi.Ve pıstının gece saat 04.00 sularında ne olduğunu bu şekilde anlattı.Murat çok şey kaçırıyorum,sen olmasan sabaha kadar ağlardık dedi:)
Antepfıstığı yedi 4-5 tane ,mutlu mutlu uyudu tekrar:)


---

01.12.2010
Yaptı

yapmış:akşamüstü okuldan alırken,Ayçin Hanım birşey soracağım evde mandalin yemiyor mu hala dedi.Soyuyoruz ama yarım bırakıyor dedim.Kaç gündür söyleyeceğim,fırsat olmadı hergün en az 3 tane yiyor.Bugün 5 tane yedi dedi.Kısaca yuh diyorum oğlum,ayrıca kreş
 ayrı ev ayrı birkez daha yineliyorum.


---

01.12.2010
Sözlük
Kelime: otayki
Anlamı: öteki

---

01.12.2010
Sözlük
Kelime: takati
Anlamı: dikkatli

---

02.12.2010
Yaptı

akşamları yemek yemiyor,ısrarla istemiyor.sonra acıkıp;süt istiyor.içine de kendi tercihleri,ya bal,ya muz,ya "bassa" :))

bu sabah akşamüstleri saat 16.00 gibi yediği ikindi kahvaltısının miktarını sordum.Şeyyy dedi yemek görevlisi,sabah nöbetçisi oydu.Herkes mesela 1 dilim pizza,1 dilim kek,1 dilim ekmek ya da her neyse,arkadaş 2 dilim yiyormuş.çünkü 2. dilimi vermezlerse,arkadaşının
 tabağından alıyormuş.

2.dilimi vermeyelim mi dediler.yok verin de (resmen utandım) kaç dilim yediğini yazıverin,ben de akşam zorlamayayım dedim.


---

04.12.2010
Sözlük
Kelime: akaküt baba
Anlamı: atatürk
bu kim ?akaküt baba !!! niye baba anlamadık

---

06.12.2010
Yaptı

Televizyon açık ,annemlerdeyiz.Babam "çocuklar duymasın" izliyor.Berk tv'ye baktı baktı.
"anne,abi hımmm "dedi.İşaret parmağını kızmak anlamında sallıyarak
"hangi abi kızdı annecim"
"buu" dedi
ekranda çaycı hüseyin.annemle çok güldük adam kızmıyor,konuşuyor.ama ses tonu Berk'e kızmış geldi


---

06.12.2010
Yaptı

offff dedi.
Dumur olduk.haftasonu okuldan haftalık rapor gönderdiler.Arkadaş renk avında başarısız olmuş."Renkleri bulma konusunda istenen hedefe ulaşamadık(berk ile) "yazmışlar.Anne ve baba olarak bozulduk.Oğlumuzun boncuklarını saydık haftasonu kendimize ama hırs
 yaptık sanırım.Anneciğim hangisi kırmızı? Babacığım bu ne renk diye sorup durduk.Berk'in renkli ve üstünde sayılar olan çanakları var.Eline alıp,"altı" diyor."dokiz" diyor.evet doğruyu söylüyor biz bununla ilgileneceğimize,peki ne renk diye ısrarla sorduk.Oğlum
 bize "off" dedi.kalakaldık.baskının sonuçları....pardon anneciğim


---

06.12.2010
Yaptı

Uzun zamandır park yatağını kullanmıyoruz.odasında öylece duruyor.salondaki de tehlike arz ettiği için yatak odasına taşındı.Berk cumartesi gününe kadar bir yataktan diğerine top atmak suretiyle eğleniyordu.Cumartesi bana seslendi "anneee"
ses odasından geliyor,oysa 2 dk önce masaında resim yapıyor ve kuru üzüm yiyordu salonda...gittim yanına (her zaman ki gibi mutfakta yemek yapmaktaydım)Berk'i yatağın içinde buldum.Oysa ki fermuarlı bölüm de kapalı.Anneciğim sen buraya nasıl girdin gösterir
 misin? Kucağıma aldım çıkardım.Arkadaş park yatağın bir yanında bezlerinin bulunduğu yere ayağını basarak,kendini yukarı çekip,yatağa atlıyor.tehlikesi yok.yatağın içindeki yorgana düşüyor.akşam babaya gösterdik yalnız bir farkla,benim onu geri almamı beklemeden
 yataktan geri çıkmaya çalıştı,kendini yukarı doğru çekip,bacağını yatağın kenarına atıverdi.artık arkadaş asla ve asla odada yalnız bırakılabilemez.Pazar akşamı dede ve anneanne çok korktular ,koltuğun tepesine tırmandı ve aniden kendini aşağıya attı.ben ise
 normalde çoktan bayılmam gerekirken öyle sakin kaldım.sonra tepesinden değil,koltuktan halıya defalarca atladı o mutluydu.zıplıyoruz,atlıyoruz:))


---

06.12.2010
Yaptı

Yoğun bir fenerbahçe eğitimi verdim.üstelik babasının yanında.

fener demedi ama oğlumla gurur duydum

en büyük kim Berk?

atatüyyk (ataküt babadan terfi etti)

üstelik anneanne,dede,baba,anne ve Berk kalabalıkken.şaşırdık,sevindik.Resminden tanıyordu ama kreş eğitimi sağolsun.En büyük Atatürk:)


---

08.12.2010
Yaptı

yapmış: kreşte su mataralarını biraz yükseğe kaldırmışlar,bizimkiler oyuna döndürüyorlar diye.Sayın Berk efendi.matarasının yerine gelmiş,bakmış bakmış.içeriden sandalye alıp gelmiş,suyunu içmiş.tekrar sandalyeye çıkıp,matarasını aldığı yere koymuş.o sırada
 devrilen başka matarayı farkedip,hepsini sıraya sokmuş.

şaşırdık dedi Ayçin Hanım.çeşitli objelerin yeri değişince düzenliyormuş.denemeler yapmışlar.

evet dedim.evde bal kavanozunu diğer tezgaha almıştım.Berk önceki yerine koydu.

oğlum kırkına merdiven dayamış ananı değiştiremezsin,ben dağınığımdır.ya vazgeç ya da düzenle yavrum:))) ayrıca bu performansı oyuncakların konusunda özellikle beklemekteyim.



---

10.12.2010
Yaptı

Bugün sınıf öğretmeni Işıl hanım bana not yazmış defterimize

"Nil hanım,7 aydır,en sonunda Berk bugün Işıl dedi.Çok mutlu oldum.Bugün benim doğumgünüm bana hediye oldu"

kızcağız kaç kez,herkesi adıyla çağırıyor Kağan'ın annesine bile adıyla sesleniyor bana Işıl demiyor demişti.Oğlum,bilmeden zamanlama yapıp öğretmenini çok sevindirmiş.




---

10.12.2010
Yaptı

Geçen hafta beni çağırıp klozeti göstermişti daha önce oturup yapmışlığı bile vardı:)Sonra istemedi hiç.Oturdu ama kalktı.Arkadaşlarını görüyor özeniyor diye düşündüm.Ama bu kış kıyamette isterse yaparız, yaza doğru olur bu iş diyordum;

bugün okulda Sezen hanım'a gidip,"Sezeee çiş geedi "demiş.Gitmişler ve yapmışlar.Hayırlı uğurlu olsun!!!Fakat tırstığım için o ne zaman isterse diye düşünüyorum:)


---

13.12.2010
Dedi

Alla allaa,bozik...Babaa
(allah allah bozuk babam yapsın)

Ceketinin fermuaraını bir türlü çekemeyen annesine böyle dedi.Artık şaşırmıyorum bile:)))
Yine şok oldum:) Ben çok sık Allah allah derim.Hafızaya almış yerinde kulandı ama önlemez bir şekilde "Herşeyi babam yapar" düşüncesinde,ayrıca herşey onun ve babasının.

Baba!!! (babamın)

İki tane çikolata alır eline.Derk,Baba (berk ve babam yesin)

Kim aldı? Babaa

Baba gecek.Baba domuş.Şişş Baba uyu.(babam gelecek,kendi yemeği bitince bile babam doymuş,hadi uyuyalım deyince şşş sessiz ol baba uyuyor) Tabiyki tüm bunlar babası işyerindeyken:)

Bana ait olanlar bile babasının:)))

Anlamadığımız ise,babasını dilinden düşürmüyor ama baba gelince ya da haftasonu bana yapışıyor????


---

13.12.2010
Yaptı

Çekilişte bize çıkan kuzuma hediyesini aldık.Çok eğlendik.

Berk yaptı seçimleri,ben sadece doğru yere yönlendirdim:)))ilk hediyesini seçti,kime aldığını bilerek.Kaptığı gibi hediyeyi,kasaya koştu.ben de peşinden.Kasadaki adama
"Abiii,adım.Derk adıı." dedi kasaya koydu.(Abi ben aldım)
"Annee,Derk .... adııı.Derk?(anne aldık arkadaşıma:) (adını söylüyor) ikinci Derk deyişi banada alalım.

Gurur duydum oğlumla.Çekiliş gününden beri akşam hediye alacağımız kuzumun adı dilimizde.Olayı eğlenceye dönüştürdük.Hadi hediye alacağız,kadeş sevinecek Paketi açacak ne diyecek?
-Derk adııı.Tekeddüm (Berk almış,teşekkür)

Bugün de alışverişi yapınca hiç huysuzlanmadı,gayet eline alıp alıp bu ,bu diye sordu bana.Berk'e sadece bir hediye alıp çıktık,hakkının bir tane olduğunu çok tekrarladım.Resmen eledi eledi bir tane beğendi.Bugün sanki büyük bir adamla alışveriş yaptım.Gurur
 duydum.


---

15.12.2010
Sözlük
Kelime: anınınanının
Anlamı: ın ın ının araba sesi

---

15.12.2010
Yaptı

Emziği bırakalı 3 hafta oldu hiç sormuyor,aramıyor.Henüz emzikli bir arkadaş ya da kardeşle de karşılaşmadık.

Dün gece uykusunda battaniyesi altında kalmış onu düzeltirken gözlerini açtı ama içi uyuyor hala.Memmee dedi.Yüzünü okşadım.Elimi tuttu,ağzına götürdü parmağımı emmeye kalktı.Uyandıııı.Baktı baktı bana,şuu dedi.Su içti uyudu.

İçim gitti ya rüya görüyordu,ya bilinçaltı ama içim gitti....Allahtan uzatmadı,mızıklamadı.


---

15.12.2010
Sözlük
Kelime: dardak
Anlamı: bardak
nedense b ile başlayanlar d ile başlıyor

---

15.12.2010
Yaptı

Berk-Nil-Murat güncellemesi

Babanın gelişine sevinen Berk,

B:-Babaaa,anının anının

M: küfür mü öğrettin çocuğaaa

N: evet anneciğim baba ınınıının yaptı geldi.Bu arada babaya ters ters bakar

M: o ne be?

N: senin araba kullanışın.

M: motor öyle mi ses çıkarıyor,kadınca:)))
N:nasıl uyutuyorum ben çocuğu biliyor musun,baba baba diye yiyor beni.
M: ınınının diye araba kullanan baba,yaratıcı ol biraz

Evet annem, bu senin baban:))))bu da annen:)))



---

17.12.2010
Dedi

membe

pembe....

aylardır bir rengi de söylesin diye çaba gösterdik.ilk söylediği ve doğru bildiği renk pembe oldu.Murat'ın yorumu sarı-lacivert desen bu denli bozulmazdım oldu:)))

ikincisi de Yasemin-Ekin-Mehmet'in hediyesi araba için annee bu membe dedi.Hayır o mor dedim.

"sor "dedi:))) (mor)




---

18.12.2010
Yaptı

Annesini şikayet etti.

Gözlerimiz çapaklandı,biraz da kanlandı.Doktor damla verdi 10 gün:(

Damlayı damlattık.Anneannesi tuttu,ben damlattım.Çok zoruna gitti.Kime sarılsın bilemedi.Ev telefonu aldı.tuşa bastı.Sözde arıyor.

"Babaaa (iç çekerek) anne göşüm göşüm.Pattt aptı.Babaaa geell.

Gülelim mi,üzülelim mi bilemedik.

Uykudan uyanınca,damlatmak ise tam faciaydı.Bu sefer yalnızdım ve ne olacağını biliyordu.


---

18.12.2010
Dedi

ürürü ürürüüü
(horoz sesi)

Çok komik "ali babanın bir çiftliği var" diyorum."Anne" diyor.babadan çağrışım.Şarkıyı gönlü olsun diye,Ali Babanın,Ayşe annenin bir çiftliği var diye değiştirdik.Yanlız kuzu da ürürü ürürü diyor,kedi de:)))


---

18.12.2010
Dedi

hıhh men şileyim (iç çekerek,ben silerim,sileyim)

üstüne süt döken Berk,"oturarak iç,eğer dökülürse silmem" diyen annesine sütü döktükten sonra dedi.Islak mendilden bir tomar alıp,eşofmanını sildi."şidimm" dedi

Öylece kalıp,yine tutarsız bir şekilde ıslanan eşofmanı değiştirdim.Ama silmedim:)

elinin pislenmesi,kıyafetinin kirlenmesine acayip bozuluyor,gereksiz bir titizlik var.


---

18.12.2010
Dedi

Bilgisayarda videoları izliyoruz,resimlere bakıyoruz.Tuna'yı tanıdı.Heyecanla Unaaaaa dedi.Sonra Topolino resimlerini açtık sayıyor resmen sayıyor isimleri çok mutlu oldum.

Yalnız oğlum aşıkmış farketmemişim,Üyaaaa (Hülya)derken,resmen kırıtıyor.

Kiminle gittik anneciğim?

Apiii,Efff:))

Bu kim?

Üyaaaaa :)))

Dudakları çok güzel değil mi? (yönlendirmem aslaaa)

Ebet.Üyaaaaa

Acaa,Una,İge,Ella:))


---

19.12.2010
Yaptı

Nicim kalk!!!

Geldi,uzanıyordum hala halsizim.Üstüme çıktı,sarıldı,öptü. Şenisevim (seni seviyorum) dedi.
Eridim bittim.

Sonra kalktı,ayakkabılarını getirdi.Bana

"Nicim kalk" dedi.
Şaşırdık,güldük.Kimse bana Nil'cim demez,evde,ailemde.oğlum dışarı çıkmak için kullanmış olsa da çok mutlu oldum.


---

19.12.2010
Yaptı

Dolapla,duvar arasına saklandı.

-Annanee,şaklandim dedi


---

19.12.2010
Yaptı

Dodumm.Kalktim.(doydum,kalktım)

Nedeee? gödüm. Budum.Budaaa
(nerde,gördüm,buldum,burada)

Şu ver.Men doldirdim.(su istiyorum,ben dolduracağım)




---

21.12.2010
Büyüdü
Boy: 94cm
Ağırlık: 13.500kg

---

21.12.2010
Yaptı

Akşam Berk'in yanında,annemle telefonda konuştum."Geçmedi öksürüğü,hasta olmasın daha çok,yarın doktora götüreceğim."dedim

Akşam babasını görmeden uyuyuyan Berk,sabah kalkar kalkmaz

"Baba,aştayim,öhö öhöö" dedi.öksürmedi bildiğin öhö öhö şeklinde söyledi.

Murat
Geçmiş olsun benim oğluma dedi.
Berk'in çok hoşuna gitti.Sanırım adam akıllı kullanılıyoruz:)))


---

22.12.2010
Dedi

Berk uykusunda "anneee "diye seslendi gittim baktım kendi yastığında değil.ters de geldi kucaklayamadım.Anneciğim hadi bu yastığa geç dedim.

Gözlerini açtı.
"Susss" dedi.

Kapıda duran Murat kahkaha attı.Oğlum beni susturdu diye.Berk uyandı.Babasıyla uyumaya çalışıyorlar:)))

Bu anı anında yazılmıştır:))


---

23.12.2010
Dedi

telefonda anneannesine "anane,öşledi gel" dedi.annem hemen geldi:)


---

23.12.2010
Dedi

ayı fıs fıss fıs (arı vız vız vız)


---

23.12.2010
Dedi

otossüü dudi bippp (otobüs geldi,durakta durdu kornayı çaldı bip)


---

23.12.2010
Yaptı

Kreşte dediği olmayınca gidip vurmaya başlamış:((

Özür diletiyorlarmış,arkadaşına vurduysa öptürüyorlarmış.Evde de aynısını yapıyoruz zaten.
23.12.2010
Dedi

şeşül,mayii (yesil,mavi)


---

23.12.2010
Yaptı

yapmış:) Işıl hanım deftere de yazmış,Berk'i alırken anlattı.Benden önce babama anlatıyordu.

Berk bugün uzun uyumuş.kalktığında yan sınıfta dans saatiymiş.Koşarak müziğe doğru gidip,ellerini havaya kaldırarak dans etmiş.hoppa hoppa avaaa(hoppa eller havaya) diyerek kendinden geçmiş.finali de poposunun üstünde dönerek yapmış.Çok hoşlarına gitmiş.:))
 kaçırdım tabi:(


---

23.12.2010
Yaptı

bugün kreşten Berk'i alırken yüreğim ağzıma geldi.Beni sevinçle karşıladı,sonra "anne bakh "dedi.Scooter var bahçede,onu kullandı.Ay dur derken, ellerini bıraktı,heyecanımı görünce kahkaha attı.Işıl hanım Berk,elini bırakmadan dedi.Tutarak kullandı,ayağıyla
 destek alıp resmen kullandı.Daha erken olduğunu düşünüyordum!!! (ışıl hanım bu anlarda dibindeydi)


Işıl Hanım;çok gözü kara ,kendi yapana kadar deniyor dedi.Şu an tam anlatamıyor derdini bir de konuşsa kimse tutamaz artık Berk'i dedi.

İçime su serpti:(((


---

24.12.2010
Yaptı

Haberleri zaplarken Eyvah Eyvah 2 'nin tanıtımı vardı.
"al kızını,koy çuvala,salla salla vur duvara" çaldı.
Berk kalkıp oynadı:)))Kolları havaya kaldırıyor kıvırıyor da kıvırıyor,çook komik:)))

Daha önce de halime'yi seviyordu.Trakyalıyız sanırım:P


---

26.12.2010
Yaptı

gayet makyajlı,fönlü saçlı,koyu renk elbiseli (pek olmaz) annesine uzun uzun baktı.Ne düşündü anlamadık.Kafasını çevirdi.Sanırım renkli kıyafetlerimi seviyor.babası da güzel ama koyu renk dedi.Berk'in o garip bakışını unutmayacağım.


---

26.12.2010
İlk kez

kadife pantolon giydi.(2 aylık giydiği hariç) çok sevdi.okşadı durdu.çıkarırken arıza çıkarttı.Bugün çekmeceyi açıp,menim diyerek gösterdi:)


---

26.12.2010
Dedi

Senin adın ne?

Derk Cicaci
(Berk Kınacı)


---

26.12.2010
Dedi

Güşen delin,alkışşş yaptim.
(gülsen evlendi gelin oldu ben alkışladım) arkadaşımın nikahına gitmeden bak Gülsen Teyze evlenecek biz alkışacağız dedim durdum.Nikah sırasında ciyak ciyak sevinç gösterisinde bulundu salonu terk ettik:))kaçırdım o anı!!!Sonra da aklışladım diye anlatıyor.


---

26.12.2010
Sözlük
Kelime: sirmizi,siha,sasi,tucuncu
Anlamı: kırmızı,siyah,sarı,turuncu

---

26.12.2010
Dedi

kat tuk (tak tuk)
evdeki panduflar;teylik
anneannedeki erkek terliği çıkardığı ses nedeniyle kattuk.
aaa ne güzel tak tuk ses çıkarıyor dememizin 1-2 hafta sonraki sonucu:)


---

27.12.2010
Dedi

Babaa,yidiz gödüm ben,yukada,al baba.

(keşke annem istediğin herşeyi,imkasızı bile verebilseydik sana)


---

27.12.2010
Dedi

Baba örüz dilem.

(baba özür dilerim.babasının suratına oyuncak tornavidasını atınca,babası kızıp suratı astı oturdu.Berk de sessiz sessiz yandan babasına bakıyordu.Bir süre Murat ne yapacak diye öyle kaldı.Sonra Berk babandan özür dileyelim yapmıyacağız bir daha değil mi
 dedim.Nedense kendi üstüme de aldım olayı.Özür diledi oğlum gayet olgunlukla.babası 2 kez diletti....


---

28.12.2010
Sözlük
Kelime: yukada,açada
Anlamı: yukarıda,aşağıda
doğru yönde söylüyor

---

28.12.2010
Yaptı

Eve girer girmez mutfağa koşarak giren Berk

Anneee,hüt ver,arran ver.domadım

(anne süt veriayran ver açım)

yemek yemek istemeyen ama çikolata isteyen Berk dodum der.Madem doydun çikolata da yiyemezsin denilince domadım diyordu ama açım anlamında ilk kez kullandı


---

28.12.2010
Sözlük
Kelime: domadım
Anlamı: doymadım diyor açım demek

---

28.12.2010
Yaptı

B:bu? (torbadaki paketi göstererek)
N:annecim senin İrem'e hediyen(okul çekilişinde sınıftaki tek kız bize çıkmış)
B: Acaaa???
N:kopar:))) alınan her hediyeyi Arca'ya alıyoruz sanıyor,nasıl işlediysem:)


---

30.12.2010
Yaptı

Kendisine yılbaşı hediyesi gitar alan Seçil Teyzesiyle telefonda konuştu.
-Çeçi teşkür derim.(tekeddüm =teşkür derim oldu)Naşisın (nasılsın)
-......
-İyyim.Gitar oynuyom.Hadi höptüm.Söleee (selam söyle)

koptum resmen hepsini kendi söyledi ben güldüm:))


---

30.12.2010
Yaptı

uyku öncesi muhabbet
N:Berk sen yarın partiye mi gideceksin?
B:ebet...
N:sen parti ne biliyor musun?
B:ebet
N:Peki Noel Baba kim biliyor musun?
B:hohohooo
N:sen yılbaşı ağacı gördün mü?
B:ebet
N:ne var üstünde?
B:bop,yidiz
N:bizim evde yok değil mi?
B:gok.Baba alcaak
N:evet artık seneye alır?
B:şindi acak
N.... ne dedin anneciğim
B:yayın bakkaadan acak.
N:....evet anneciğim yarın alacak
Şimdi ve yarını demeyi öğrenmiş!!!!Yerinde kullandı...


---

30.12.2010
Yaptı

Oğlum benim,ilk kez bir kıyafetiyle duygusal bağ kurdu.Yılbaşı partisi için mavi gömlek,kahverengi ceket ve papyonuna okulda ayrı,evde ayrı tezahurat alınca kendini çok beğendi.
Çıkarırken kendi de hüngür hüngür ağladı,beni de ağlattı."anneee,çıkamaaa,duuu,anneee,babaaa göcekkk"Babası görmedi diye.İçime oturdu.

Karşı komşumuz görsün diye Niaall görcek dedi.kapılarını çaldık.Gömleğini okşayarak Bakkk menimm dedi.

Meftun Abisine gösterdi.Bana pozlar verdi.Ama uyku vakti gelince çıkarırken o kadar ağladı ki....ben de ağladım.İçime oturdu.Çıkarmak zorundaydım annem.

Gömleği elinde uyudu.Uyku tulumunu beğenmedi.Dolaptan polar olanı çıkardı."bak temisss"dedi (güzel anlamında) giydirdim.ama ayak kısmından yine huzursuz olup,diğerini istedi.Gömleği elinde,papyonu elinde uyudu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder