11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (ekim 2010)

04.10.2010
Yaptı

sürekli pc de fotoğraf izliyoruz.aaa anne,aaa babba,aaa dedde,aaa be (berk),aaa memme (emzikli fotoğraflar),bir kaç tekrar

uyumadan önce de kelime dağarcığında ne varsa tekrar ediyor.

dün gece, uyanınca ağlar gibi seslenen Berk,Ahan Ahan diye arkadaşının ismini söyleyerek beni çağırdı


---

04.10.2010
Yaptı

dergide anne-baba ve çocuk gördü.kadına anne dedi.beni gösterdi anne dedi.(tüm kadınlar anne sanırım ya da çocuğun yanındaki kadın)
benim fotoğrafıma sevinerek anne dedi,sonra bana dokunarak anne dedi.(benim annem der gibiydi)


---

04.10.2010
Dedi

ayyyyy (sevinme sözcüğü)


---

04.10.2010
Dedi

geggik,ahan,aydin,koppa,ağba
geldik,kağan,ayçin,bir şarkı sözü ama ne ,araba


---

04.10.2010
Yaptı

telefonu eline alıp,anlamsız sözler söyleyerek konuşuyor.

numaralara bastığında,denk getirirse ki getiriyor yanlış numara çevirdiniz diyen sesi sevmiyor,suratında garip bir ifade ile telefonu yere atıyor.


---

05.10.2010
Yaptı

annesini balkona kilitledi.yarım saat ben balkonda o kapının öbür tarafında,o ağladı ben şaklabanlık yaptım.

bir ara bana eliyle 1 dakka dedi.gitti.emziğini aldı geldi.ağlamaya devam etti.




---

08.10.2010
Yaptı

ovv ovv (köpek nasıl ses çıkarıyor)
ciii ciii (kuş nasıl ses çıkarıyor)
miiiiii (kedi nasıl ses çıkarıyor)
elini döndürüp,fuuuu (çamaşır makinası nasıl çalışıyor)
tısssss (bulaşık makinası nasıl çalışıyor)


kreşten eve üzerinde kedi,köpek,kuş resimleri olan bir karton gönderdiler.üstlerinde konuşma balonları, "kuş nasıl ses çıkarır,cik cik" yazıyor.Akşam tekrar yaptık.


---

08.10.2010
Yaptı

dün kreşten dönerken,her gördüğü arabaya ağaba dedi.Park alanında servis otobüsü gördük.Hııı??? dedi.Otobüs dedim.Ağaba dedi.Hayır otobüs.Durduk ama yolda,ilerlemiyoruz.İnceliyor.Baktı baktı.Tek... dedi(tekerlek) ağaba
Evet tekerlekleri var,kapısı var,saydık.Otobüs dedim.
Ağaba dedi.O kazandı üstelemedim artık.


---

08.10.2010
Yaptı

Haddii.(hadi sor)
Kulağın nerde,gözün,......
heyecanla ayakları bekliyor ben de kaldırıyorum hoşuna gidiyor.Her seferinde ayaklarımı kaldırıyorum diye,bana sarılıyor teşekkür eder gibi...


---

08.10.2010
Yaptı

burnu tıkalı olduğu için,emzik ağızındayken nefes almakta zorlanıyor.Arada emziği çıkarıp ağzından nefes alıyor.
Anneciğim,fıs yapalım ama emziği çıkaralım dedim.

Al dedi.Emziği verdi.Yatağına yatırdım.Emziği işaret edip,yastığına eliyle pıt pıt yaptı.yastığının yanına koyduk.Öyle uyudu.Sonra kotrolümde emzik ağızdaydı.Gece 04.00 de yine yastıkta:))


---

09.10.2010
Dedi

hoppa (düşünce,yapma denilen hareketi yapıp canı acıyınca yerden kalkarken hoppa diyor)


---

09.10.2010
Dedi

üyaa,aapi,elf...
(hülya,alpi,elif)


---

09.10.2010
Yaptı

Hülya'ya gidip sarıldı.Elif'e durduk yerde gitti arkadan sarıldı.(anlıyor güzellerden)

Arca ile acayip uyumlu oynadı.

Ela Berk'in oturduğu sandalyeye oturmak istedi.Berk kalkmadı.Ela Berk'in kucağına oturdu Berk'in bakışını görmek Elif ve bana kısmet oldu:))Sonra Ela bir ara yerde oturan Berk'in sırtına çıkmaya kalktı.Yine aynı bakış.Güzelden anlıyor ama sanırım olgun kadınlara  takılıyor şaşkın,gidip gidip Arca'ya sarıldı:)


---

10.10.2010
Dedi

daay,inge (dayı,yenge)


---

12.10.2010
Dedi

bassa,çınn,una,seçii,aycı,ela

(başak,çınar,tuna,seçil,arca,ela)




---

17.10.2010
Yaptı

Nikah dairesinin önündeki denize taş attı.Orada bir arkadaş buldu.Çok mutlu oldu.Engel olunca arıza çıkardı.Takım elbiseli baba ve düğün elbiseli anneyi haldır haldır koşturttu:)

Nikah sırasında Berk de kolktukta oturdu sakin sakin.o da alkışladı.Annesinin ve anneannesinin alkışlarken ağlamasına çok şaşırdı bir anneannesine bir annesine bakıp annesine başını yasladı.Kadınları o da anlayamıyacak:)


---

17.10.2010
Dedi

kebe (kelebek)


---

17.10.2010
Dedi

hayalaaa (hay allah)


---

17.10.2010
Dedi

puf puf (çuf çuf tren sesi)


---

22.10.2010
Yaptı

uyku öncesi yatak muhabbetleri

B: annenee
N:evinde uyuyor
B:dedde
N:anneanneyle birlikte evde uyuyor
B:babbaaa
N:iş yerinde anneciğim
B:ağan (kağan)
N:evinde,uyuyor
B:aydin
N:Ayçin çoktan uyumuş,eğer duyarsa kızabilir sana hadi uyu bakalım
B:gözlerini sıkı sıkı kapatır.sonra birden açar ayaklarını havaya kaldırır eliyle sen de yap der.
N:ayaklar havada.
B:hıııı
N:oje anneciğim.
B:kendi ayağını gösterir.
N:sende yok oje,anneler sürer.
B:kalkar yataktan,komidinden tırnak makasını alır,annesinin tırnaklarını kesecek.
N:yok anneciğim,oje onlar pis değil.
B:ıslak mendili alır,ayağımı siler,hıııı
N:pis değil anneciğim
neyse ikna oldu.
B:hıııı
N:benek anneciğim.

annesinin yüzündeki beni çıkarmaya çalışır.ıslak mendille siler.

ama hadi uyuyuyalım.elimi alır,karnına koyar.sarılırız .yüzümü okşayarak,burnunu burnuma dayayarak uyur.

bayılıyorum bu uyku öncesi rutine.




---

26.10.2010
Yaptı

eliyle topu döndürmeye çalışıyor.Babasını izliyor.ancak topun olduğunu elini değil,diğer elini döndürüyor.Bakıyor beceremedi yeni adeti koridora çıkıp yanlızken deniyor:)))


---

26.10.2010
Yaptı

Akşam yemeğini alkışlarla sofraya getirdim,sonra alkışlarla babasının yemeğini getirdim.Bir kendi tabağına,bir babasının tabağına baktı.Babasının tabağını istedi:)))Küçük kaşığı da Murat'a verdi.Murat küçük kaşıkla yerken Berk çok eğlendi nedense komik geldi:)))


---

26.10.2010
Yaptı

mutfaktaki çekmecelerin kulplarına basarak tezgaha çıkmaya çalışıyor.Anneciğim ne yapıyorsun? dedim
hayaalaaa (hay allah) dedi


---

27.10.2010
Yaptı

Kreşten bildirdiler.Her akşam üstü yerini bildiği sebzeler-meyveler kitabını alıp,Aydinine verip,elma istiyormuş:))

Evde aynı kitaptan var onu da menü olarak kullanıyordu:)


---

27.10.2010
Yaptı

N:Berk senin kaç tane emziğin var?
B:üüüü (üç)
N:anneciğim hani kuşları görmüştük,anne kuş,yavru kuş.2 tane emziği kuşlara verelim mi?Anne kuş üzgünmüş,yavrular ağlıyormuş.
B:hemen emziğini getirdi,bir tanesi kendi ağzında benim ağzıma sokmaya çalıştı.
N:yok anneciğim bana değil anne kuşa
B:ısrarla emziği bana vermeye çalıştı
N:Anneciğim anne kuş anne kuş,vermeyecek misin?
B:Hayıl
N:şok şok ne dedin anneciğim.
B:emziği çıkarır,Hayıl



---

27.10.2010
Dedi

hayıl (hayır)


---

27.10.2010
Yaptı

Yatma rutininde şifonyerin üstünden birşeyler istiyor.
N:Bu mu?
B:kafayı olumsuz anlamında sallar.
N:anlamıyorum
B:hayıl
böylece yerinde kullandığına emin oldum.


---

27.10.2010
Yaptı

akşam uyumadan önce "gölde" kitabını aldı.nasıl olduysa 2 sayfa yapışmış.çıkan ses hoşuna gitti.sonra birden sayfayı yırttı :((

N:Ne yaptınnn Beerrk??
B: hayalaaa
N:hay allah değil sen yırttın ben çok üzüldüm.kitap yırtılmaz ki
B:göldeyi yastığın altına sakladı (saklama oyunumuzdan biliyor) gitti Yağmurlu Bir Gün'ü getirdi!!!

tabiyki okumadık! biz kitap okuyamıyoruz sayfalarına bakıyoruz telaşlı telaşlı, sayılıdır sonuna kadar okumamız :(



---

28.10.2010
Dedi

avee (evet)


---

30.10.2010
Yaptı

Doooorrr,rapi rapi ,bi,ki...(güneş ufuktan şimdi doğar,rap rap bir iki ..elinde bayrak ,evin içinde uygun adım yürürken)


---

31.10.2010
Dedi

tilki (tilki)

akşam aile ziyaretinde Galip abi Berk'i oyalarkan,tilki resmini gösterdi.Bak Tilki dedi.Berk de direkt Tilki dedi.Galip Abim mest oldu,ben öğrettim diye:)ben de deli oldum :) bir kelimeyi öğretmek için döktüğüm diller düşünülünce


---

31.10.2010
Dedi

hoppa hopaa avaa (hoppa eller havaya)


---

31.10.2010
Dedi

pişş (pis)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder