11 Ekim 2011 Salı

berk'ten seçmeler (ağustos 2011)

02.08.2011
Dedi

telimi kontol et,haysta etme beni (terlersem hasta olurum)

diyanaldan tostos kurbak alalım annesi (d&r'dan kitap alacak,okuduğu (uydurduğu) kitabın arkasından yeni kitap seçiyor)

sabahın beşinde,anneee ateşime bakal mısın?
(gerçekten ateşlendi)

Öğretmeni sirkeli su yaparken,kıpırdamadan durabilir misin demiş, Berk de alıştım Işıl,durabilirim demiş.


02.08.2011
 
Yaptı

Artık her akşam "hikaye zamanı" diyerek kitap okuyoruz.

her akşam en az iki kere karga gakguk'u okuyoruz.gakguk yıkanmayı sevmiyor başına gelenlerden sonra yıkanıyor,Berk artık her akşam itirazsız yıkanıyor.Yıkanırken,"Gakguk hasta oldu yıkanmadığı için deyil mi annesi "diyerek:)



---

03.08.2011
Yaptı

Yaşından büyük laflar etmeye devam ediyor.Bunları nasıl doğru yerinde kullanıyor,her seferinde şaşırıyorum.

Doktor:Berk niye korkuyorsun?canını acıtmayacağım ki...(berk o sırada ağlıyor)

B:kokmuyolum senden...aylıyolum gölmüyol musun? kokmak deyil,aylamak

M:Berk,Ahmet Abi ile düzgün konuş.
B:konuşuyolum ama anlamıyoo
****

N:Berk Ahmet Amca'ya yardımcı olabilir misin? kulağına baksın...
B:Ahmet Amca' mı,abi mi???

Doktor:kahkahalarla güldü.

Tam bir ukala,bazen gülesimiz,bazen şöyle bir sarsmak geliyor içimizden....



---

03.08.2011
Dedi

sabahın 06.00 sı...

B:yarın yeleye gitçez.
N:yarııınn,yarın perşembe
B:tamam pelşembe yereye gitçez
N:anneciğim,gidersek cumartesi gidiyoruz,sen okula ben işe...
B:ben pelşembe seviyom,pelşembe okul tatilmiş annesi.


---

05.08.2011
Dedi

Elif'in aldığı fenerbahçe t-shirtü ile önce ilgilenmedi.eliflerden dönerken,asansörde aynada kendini gördü


B:baak baba,Ellif aldı.kannalyaa
M:evet babacığım,kuşlu tişort
N:sarı-lacivert anneciğim
B:felel mi?

budur!!!!!


---

05.08.2011
Yaptı

Okulda dilek ağacı yapmışlar,her bir parçayı kendi takmış.Dileklerini yazdırmışlar.Heyecanla bana verdi.Okudun mu dedi.Okudum dedim.Arada ağacı gösteriyor okudun mu diyor..

Berk'in dileği...

"bisiklet istiyorum"




---

08.08.2011
Dedi

B:muyata istiyolum
N:anneciğim bu saatte yumurta olmaz ama
B:muyata muyata içcem
N:haa limonata

denk getiremiyorum.Çünkü muyata hem yumurta hem limonata anlamına geliyor:)


---

09.08.2011
Dedi

Çişini yaptıktan sonra,klozeti kaldırdı,pipisini tutarak (ayakta çiş yapma pozisyonu aldı)


B:biliyo musuun,ben pipimi bölee de kullanayabililim
N:ayakta mı çiş yapacaksın?
B:daha deyil ama kullanayabililim
N:Işıl mı dedi daha değil diye
B:evet


---

11.08.2011
Dedi

Murat ile ciddi bir konuyu acilen konuşup,telefonla bildirmemiz gerekiyor.Berk ikide bir kesiyor.Sakince konuştuğumuzu,susması gerektiğini anlatıyoruz.(aynen okuldaki gibi,Işıl bana birşey anlatırken,Berk araya girince,Işıl, Berk ben konuşuyorum diyor,Berk
 susuyor yani yapabiliyor bunu)

N:vır vırrr

M:bır bıırrr

B:anneee
N:Berk lütfen
en sonunda Murat yüksek sesle Berk! dedi.Berk sustu.

N:son kararın bu mu şimdi?
M:senin kararın da bu değil mi?
N:tamam ara o zaman
B:bitti mi?
N:bitti
B:bana kalalı mı sor
N:senin kararın nedir Berk?
B:anlat
M:eşşoğlusu
N:taşınalım mı buradan
B:taşınalım
N:taşınmak ne demek biliyor musun?
B:biliyolum bunlar da gelsin (oyuncakları)
N:yani senin başka bir evde bir odan olması yani bu ev değil başka ev
B:tamam Alpi'lere gidelim
N:öyle değil,orası Alpi'nin evi.Bize ait başka bir ev
B:tamam
N:seni yerim
B:yemeee konuş benimle


---

12.08.2011
Dedi

B:ben palka gidiyolum,sen buda otuy annesi
N:tamam canım
B:söz mü
N:söz
B:tamam


---

12.08.2011
Yaptı

herhangi bir nesneye,elindeki oyuncaklarla vurup,müzik yaptığını sanarak,"sen oyna anne,sen oyna" diyor.

sen oyna Berk deyince;hip hop yapar gibi dans ediyor.ellerinin üstünde,bacakları hafif havaya kaldırıp,zıplar gibi,dönüyor da dönüyor.

kafamızda çok net olmasa da,hep beraber,bir ekranın önünde böyle dans eden birilerini görmüştük,bir avmdeydi sanırım,ama çok küçüktü Berk.


---

12.08.2011
Dedi

B:bak dinle beni
N:efendim
B:bu yedir teyen
N:tren
B:afeyin anne,çak

kendi soruyor,kendi cevaplıyor,oturduğu yerden çak diyor,gidip çakıyoruz:)


---

12.08.2011
Yaptı

Berk artık,tuvalete kendi gidip,kendi soyunup,kendisi klozete oturup,tuvalet kağıdı bile kullanıp,kendi kalkıp,kendi giyiniyor.

kaka yapınca,yıka popomu diye sesleniyor.


---

15.08.2011
Dedi

teşekkür ederim (net söylüyor)

özül dilegilim (sonradan değişti,dilerim dilegilim oldu)


---

15.08.2011
Dedi

Baba oğul,kollarını basket potası yapıp,top atıyorlar,basket diye bağırıyorlar.

M:baskeeet
B:afelin lan baba,çak
..........................................................

gogiii....

resmen küfür olduğuna inanıyoruz artık.sevinince,üzülünce falan gogi diyordu.şimdi kızınca suratını değiştirerek gogii anne diyor.

--------------------------------------------------------

tüm gün karın ağrısıyla kıvranan annesine

B:bilaz ovalayayım mı?
N:tamam anneciğim
B:eliyle karnıma dokundu yumuşak yumuşak okşadı ve öptü

B:iyi gedi mi bilaz

eridim bittim tabi.



---

16.08.2011
Dedi

arkadaşlalıma gulugeli götürcem

(blueberry)


---

16.08.2011
Dedi

B:bengosu (bengisu) bebek di mi annesi?
N:Bengisu senden büyük Berk,bebek değil
B:ben büyüküüümmm
N:tamam (hata yaptığımı anladım)
N:sen Bengisu'yu seviyor musun?
B:hayıl
N:kağan'ı
B:evet
N:irem'i seviyor musun?
B:hayıl
N:yiğit'i seviyor musun?
B:evet
N:neden irem ile bengisu 'yu sevmiyorsun?
B:onlal bebek
N:anneciğim onlar bebek değil kız,sen erkeksin,onlar kız tek fark bu
B:sen kız mısın?
N:evet ben de kızım,sen erkeksin
B:böhüüüü ben de kız olacağım
N:baba da erkek...
B:tamam sen kız ol,bana pipimi ver

kafa allak bullak oldu:)
iyi bari kızların pipisi yok onu biliyorsun:)


---

16.08.2011
Dedi

kapıdan içeri girince;

kimse yok mu? ben geldiiim


---

16.08.2011
Dedi

B:bu yemeği kim yapmış.

N:ben yaptım.

B:çok lezzetliymiş,elinize sağlık

(her seferinde çoğul olarak söylüyor,eline değil,elinize sağlık)

carrefourda yemek yenilen yerlerin önünden geçerken,hepsine "elinize sağlık" dedi. bir şeker,bir meyvesuyu ile ödüllendirildi.


---

17.08.2011
Sözlük
Kelime: nööö
Anlamı: ne,ne dedin,hayret anlamında
çok komik söylüyor

---

17.08.2011
Dedi

B:bu dondurga çok sıcak ufff
N:sıcak değil,soğuk
B:üfleyim mi

elini ağzına doğru salladı:)


---

17.08.2011
Dedi

bu sabah

B:yereye gidiyorsun?
N:işe gidiyorum
B:gölüşülülüz
N:görüşürüz annem,aşkııımm
B:yalın yine gel


---

17.08.2011
Dedi

N:lütfen ben kavak yellerini izleyeceğim burada,sen içeride oyun oynuyordun hani?
B:nööö,bulda mı izleyecen.tamam sılayla,önce ben miki faye izliyim,sonra sen tamam mı annesi


---

17.08.2011
Dedi

B:beni dinleyin cocuklal (dedesi ve babasına)
D ve M:dinliyoruz
B:şimdiii zıplayan bop oynacaz.bak bölee,anladınız mı,tamam mı?


---

18.08.2011
Dedi

B:bu da ne beee
N:bee denmez Berk,havlu o,terledin diye koydum
B:neden
N:terledin sıcaktı
B:neden bee denmez
N:hoş değil anneciğim
B:sen de deme annesi

sabah ayarı aldım


---

18.08.2011
Dedi

üüüürüüüüüüüüüüüüüüüüü

sürekli aynı tonda horoz taklidi yapıyor.

N:anneciğim yeter bak sesin kısılacak
B:ben bulanın horozuyum
N:kim dedi sana bunu
B:Işıl
N:sen okulun horozu musun?
B:haysimiyim ben
N:o nedir tarif eder misin?
B:balık

düşündüm düşündüm düşündüüüüm hamsi diyor:)))


---

20.08.2011
İlk kez

ayakkabı beğendi ve almamızı istedi.

"şimşek vakvuyinliiii ayakkabııı anneee alalım mı" dedi

not:cuma günü okuldan geldiğinde;beni şimşek vakvuyine götülsene ben de izlicem dedi.


---

20.08.2011
Sözlük
Kelime: şimşek vakvuyin,matır
Anlamı: :)

---

20.08.2011
İlk kez

sinemaya gitti.21,30 seansına

sonuna kadar büyülenmiş gibi izledi.film başlamadan herkese,susun çocuklal diye bağırdı.Önüne oturan sevimli çifti,çekilsene önümden diye kaldırdı:) Film öncesi reklamlarda,coca cola reklamının müziğine ilk kez duyduğu halde eşlik etti.




---

25.08.2011
Dedi

B:bana doomgünü yapcan mı?
N:evet anneciğim,neden sordun?
B:alkadaşım üfff yaptı bugün
N:kim o arkadaşın?
B:alkadaşım
N:peki ne istiyorsun doğumgününde,ne alayım sana?
B:pastaaa

(pasta alınır ne alınacak ki der gibi ses tonuyla)


---

25.08.2011
Dedi

Neydi konu hatırlamıyorum :(

N:kim dedi sana bunu?
B:öyretmenim
N:hangi öğretmenin? (yeni biri de başladı)
B:okul öyretmenim
N:tamam anladım da adı ne?
B:sigel öyletmenim
M:sigel ne ya?
B:öyretmenim

bilgiç bilgiç cevap veriyor kalakalıyoruz.


---

26.08.2011
Dedi

B:sen bölee yapabilil misin?
N:nasıl

geri geri gitti,aniden durdu,hop zıplayıp popoyu salladı.sonra ayakları salladı.kaçaoov dedi.

anında anladım:)) kendini şimsek vakvuyin sanıyor:))))))


---

26.08.2011
Dedi

Apartmanda komşu bana iyi akşamlar dedi.Berk adama konuşma annemle ulayn dedi.Basımdan aşağıya kaynar sular döküldü:( asansörde sen ne dedin dedim kufuy ettim dedi.Sana hiç yakismadi dedim.Ben kotu yapmadım dedi.ilk kez utandım :(


---

27.08.2011
Dedi

B:sen pipini böle yapabilil misin? N:anneciğim benim pipom yok, kızların pipisi olmaz. B:korkma annesi geri gelir


---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder